כך “יעלימו” מחאה בשידור חי בטקס המשואות: רגב בולמת פרובוקציות

מחשש לפרובוקציות: בדיון שקיימה השרה מירי רגב עם המפכ"ל וגורמי ביטחון נוספים, התקבלו שורת החלטות לקראת הטקס המרכזי בהר הרצל בערב יום העצמאות • בין הצעדים שיינקטו: שידור החזרה הגנרלית לצופים בבית במקרה של מחאה בשידור ישיר, והחרמת ציוד בכניסה
חרדים 10
כ"ח ניסן התשפ"ג / 18.04.2023 21:56

השרה מירי רגב, הממונה על אירועי יום העצמאות, ערכה דיון מיוחד יחד עם מפכ”ל המשטרה, ראש היחידה לאבטחת אישים וגורמים נוספים במערכת הביטחון שעסק בחשש ממחאות או פרובוקציות שישבשו את  טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות.  כך דווח הערב ירון אברהם בחדשות 12.

על פי הדיווח, בתום הדיון הוחלט על מספר צעדים, ובראשם שכל אחד מאלפיים המוזמנים לטקס יצטרך להציג בכניסה לא רק כרטיס שעליו ייכתב שמו, אלא גם תעודה מזהה.

עוד דווח, כי במקרה שתהיה פרובוקציה או מחאה כלשהי בטקס, הצופים בבית לא ייחשפו אליה, לפחות לא אל כולה, כיוון שברגע שזה יקרה תינתן הוראה לבמאים להקרין את הקלטת של החזרה הגנרלית מיום קודם לכן.

בנוסף, נבחנת האפשרות להעניק סמכויות למאבטחים בכניסה לטקס להחרים ציוד.

היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה יבחנו את הנושא בימים הקרובים.

בכוונת מארגני הטקס להביא את משיאי המשואות אל הר הרצל כבר בבוקר או בצהריים המוקדמים מחשש לסגירת כבישים וצירים.

עוד ציין בדיווח, כי במשטרה מתכוונים להפעיל מודיעין נקודתי מחשש לפגיעה בתשתיות, בעצם כדי לכסות את האפשרות שייפגעו מערכות הגברה או חשמל מה שישפיע על הניהול התקין של הטקס.

מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו כי הוא לא ינאם בטקס, וייכנס יחד עם רעייתו שרה אל הרחבה עוד לפני שיחל השידור הישיר לצופים בבית, מחשש לתסיסה בטקס שיהיה טעון השנה במיוחד. במהלך הטקס צפוי להיות מוקרן סרטון של נתניהו באורך של כמה דקות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות