טייס אל על שכרז בטיסה אמירה פוליטית – התנצל וזומן לשימוע

הקברניט שכרז הודעה פוליטית חריגה בטיסה לניו יורק - התנצל לקראת הנחיתה: "לא הייתה לי כל כוונה לפגוע באף נוסע" • בחברת התעופה יזמינו אותו לבירור
יוני גרין
כ"ח ניסן התשפ"ג / 18.04.2023 21:17

קברניט אל על דורון גינצבורג שכרז אמירה פוליטית לפני המראת המטוס לניו יורק, התנצל בפני נוסעי הטיסה לקראת הנחיתה ואמר כי לא היתה לו כוונה לפגוע, ודאי לא כצאצא ובן לניצולי שואה.

עם זאת, באל על עדיין מתכננים לזמן אותו לבירור.

הטייס, שאמר במערכת הכריזה: “דברים כמו יום השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים שישראל תישאר מדינה דמוקרטית” – התנצל על דבריו לאחר שהובהר לו כי בכוונת אל על להשעות או לפטר אותו.

“אני כבן לניצול מחנה המוות בוכנוואלד מוטי גינצבורג מודע לחשיבות יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ביום זה כולנו מתייחדים עם זיכרון השואה והקורבנות. ברצוני להבהיר שלא הייתה לי כל כוונה לפגוע באף נוסע בדברים שאמרתי בזמן הוצאת המטוס לטיסה, ואני מבקש להתנצל מעומק ליבי בפני מי שנפגע מדבריי. תודה על תשומת הלב”, אמר הקברניט לנוסעים.

הטייס אמר את הדברים בסיום תהליך הבורדינג בנתב”ג, ולפני ההמראה של טיסה מספר 007 לניו יורק שהמריאה מנתב”ג הבוקר בשעה 10:50. הטייס חזר על הדברים שאמר בעברית גם באנגלית.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה שהטייסים מתנהלים “כאילו הם בעלי הבית פעם אחר פעם”. השרה שוחחה עם הנהלת החברה ומצפה שהחברה תפעל בהתאם ותכבד את היותה חברה לאומית. “אולי מסלולי הטיסה ברורים, אבל כנראה הכיוון של החברה הולך לאיבוד. המציאות הזאת לא יכולה להימשך, משהו לא טוב קורה שם”, אמרה רגב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחרים
    19/04/2023 09:16
    מני
  1. אני נוסע מתמיד של אל על – למרות השירות הגרוע – כל עוד שאני לא מקבל התנצלות אישית מ”אל על” על העוגמת נפש שגרמו לי היום ורק אחרי פיטורי הקברניט דורון גינצבורג, לא טס איתם יותר