השופט הליטאי ביטל את העונשים שהוטלו על שליחת חב”ד בוילנה

שופט בית המשפט בליטא קיבל את הערעור שהגישו שליחי חב"ד, הרב שלום בער ונחמה דינה קרינסקי, וביטל את כל העונשים שהוטלו עליהם - מלבד קנס כספי של 9,000 אירו
חרדים 10
כ"ז ניסן התשפ"ג / 18.04.2023 15:53

‘דידן נצח’ בליטא:  שליחת חב”ד בליטא, הרבנית נחמה דינה קרינסקי, זוכתה היום (שלישי) בערעור שהגישה לבית המשפט במדינה.

השופט ביטל את כל העונשים שהוטלו עליה, מלבד קנס בסך 9,000 אירו.

השליחה – אם ל-11 ועוד שלושה באומנה – הואשמה כי בית ספר חב”ד שהיה תחת הנהלתה, שנסגר בשנת 2017, הותיר חובות גדולים, ולטענת התביעה, ניהול כושל והעלמות מס הובילו לסגירתו.

כיום חב”ד מפעילה בית ספר חדש בהנהלת השליחה, עם 12 כיתות לימוד.

הרב שלום בער ונחמה דינה קרינסקי, מכהנים כשלוחי חב”ד בליטא מזה 28 שנים. בית הספר שניהלה השליחה עד שנת 2017, העסיק עשרות אנשי צוותי חינוך ועובדי מנהלה. הוא שקע בחובות כבדים של 250 אלף אירו, לאחר שלא קיבל תקציבים שהיו אמורים להגיע אליו.

מדובר בכספים שהיו אמורים להתקבל מתשלומי הפיצויים על שואת יהודי ליטא בסך 3.7 מיליון אירו בשנה, המועברים לקרן Good Will Fund, בהובלת המגבית היהודית המאוחדת (ה-AJC) האמריקנית ובניהול אחד ממנהלי הקרן – שלטענת השלוחים מנע ועדיין מונע מהכסף להגיע ליעדו.

“הכספים החלו להגיע בעשר השנים האחרונות – אך לא הגיעו ליעדם האמיתי”, סיפר.

לפי ההסכם, במקום שממשלת ליטא תשיב נכסי דת שנגזלו בשואה לקהילה היהודית, היא מעבירה מידי שנה את סכום הפיצוי עבור מבני דת פעילים בליטא. “הבעיה שהכסף לא מגיע באמת ליעדו”, אמר השליח. “האם יש מטרה יותר יהודית מאשר בית ספר יהודי שמלמד ומחנך ילדים וילדות יהודים?

לדבריו, “אחד המנהלים בקרן בשיתוף פעולה עם אחת מראשי הקהילה, מעביר את הכסף למטרות אחרות מאשר המטרות האמיתיות שלהן נועד – טיפוח חיי הקהילה היהודית. אנו עובדים 24 שעות ביממה ומזה כבר 28 שנה כדי לבנות יהדות, מבריתות ועד בר מצוות, נישואין, בתי ספר, מחנות קיץ. במקום זאת הכסף מגיע לגורמים אחרים. נעשה לנו כאן עוול עצום”.

“אותם גורמים התעלמו ללא הרף מבקשותינו החוזרות ונשנות למימון חירום כדי להבטיח את עתיד בית הספר שלנו”, מאשים שליח חב”ד. “גם במשפט אנו חשים בהטיית דין, מאחורי הקלעים פועלים נגדנו כדי שבית הספר ח”ו ייסגר וכך לא יוכלו לתבוע את הכספים שמיועדים באמת לטובת הקהילה”.

בבית המשפט המחוזי התנהל נגד הרבנית קרינסקי משפט בטענה שניהול כושל הביא לפשיטת רגל של בית הספר, עם חובות מצטברים ו. על פי טענות התביעה, המנהלת הרבנית קרינסקי לא שילמה מס ודיווח לרשויות והסתירה מידע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות