מירי רגב נגד ‘אל על’: ‘הטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית’

הקברניט כרז הודעה חריגה בטיסה לניו יורק - והרגיז את הנוסעים • שרת התחבורה: ''אולי מסלולי הטיסה ברורים, אבל כנראה הכיוון של החברה הולך לאיבוד" • עמית סגל: "מרוב דבשת יש לנו כאן גמל מעופף"
יוני גרין
כ"ז ניסן התשפ"ג / 18.04.2023 15:27

שרת התחבורה מירי רגב זועמת בעקבות  דברים שהשמיע היום (שלישי) קברניט חברת ‘אל על’ נגד הרפורמה המשפטית בזמן טיסה לניו יורק.

לפי בכיר במשרד התחבורה, השרה מירי רגב כועסת על ‘אל על’, ואמרה כי הטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית פעם אחר פעם.

השרה שוחחה עם הנהלת החברה ומצפה שהחברה תפעל בהתאם ותכבד את היותה חברה לאומית.

“אולי מסלולי הטיסה ברורים, אבל כנראה הכיוון של החברה הולך לאיבוד. המציאות הזאת לא יכולה להימשך, משהו לא טוב קורה שם”, אמרה רגב.

לפני  טיסת אל על  נשמע הקברניט אומר בכריזה, תוך שהוא מקשר בין האירועים ההיסטוריים למחאה נגד הרפורמה המשפטית.: “דברים כמו יום השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים שישראל תישאר מדינה דמוקרטית”.

הטייס אמר את הדברים בסיום תהליך הבורדינג בנתב”ג, ולפני ההמראה של טיסה מספר 007 לניו יורק שהמריאה מנתב”ג בשעה 10:50. הוא אמר דברים אלו בעברית ובאנגלית.

פרשן חדשות 12 עמית סגל תוקף את התנהלותו של הקברניט: “לכרוז לנוסעים, ביום השואה, כאשר אתה יודע בוודאות שרבים מהם לא סבורים כמוך, רק כי אתה יכול – זה הביטוי המובהק ביותר לתפיסה האמיתית של הטייס הנ”ל, שדעתו שווה יותר, ורק היא ראויה להישמע. ולזה ייקרא מאבק למען הדמוקרטיה. מרוב דבשת יש לנו כאן גמל מעופף”.

מחברת אל-על נמסר בתגובה: “חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה.

“החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית על ידי הגורמים הבכירים בחברה. אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו”.

 

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה
    18/04/2023 15:43
    שלמה
  1. אם החברה לא תנהג נגד הטייס במלוא חומרת הדין יש להחרים אותה כמו את פאתל ואת פוקס.

  2. באמת הגזימו
    18/04/2023 21:47
    ילדז
  3. הרי בכלל מירי רגב – היא בעלת הבית..
    בית השאווישים

  4. אל על
    19/04/2023 07:11
    יעל
  5. לא משנה באיזה יום זה נאמר, אסור שטייס בתפקיד, שעליו מדי החברה, חנצל את הבמה שיש לו ויביע דעה פוליטית. בושה לחברנ שאלו הם טייסיה, שמשוכנעים שהשמש זורחת להם מהת..

  6. אין מילים
    19/04/2023 10:52
    אין שם
  7. החברה תנקוט ״הליכים משמעתיים״ נגד הטייס, אך ורק למראית עין, על מנת לעקוף את הביקורת הציבורית. טייסי אל על פועלים כגוש אחד, ובאם תיפול שערה מראשו של אחד מהם, לא יהססו לפעול בדרכים שונות על מנת לגרום להנהלה להתחרט. חברה שקיבלה מאות מליוני דולרים מקופת המדינה ומכספי משלם המיסים בעת שגססה עקב הקורונה, ועדיין מחוברת בצינור הזנה לאותה קופה, וממשיכה להתנהל ביהירות בראוותנות ובזבזנות כאילו אין מחר. משתינים על הציבור בקשת פעם אחר פעם. אנחנו עם טיפש. פשוט ככה.

  8. אולי כדאי שתיתעסק בדברים יותר חשובים..
    19/04/2023 22:33
    אלמוני
  9. מחפשת את הרוע