ביזיון: מפגיני שמאל התפרצו על ח”כ ביסמוט בטקס יום השואה • צפו

הח"כ מהליכוד הגיע לאירוע זיכרון בבית כנסת בתל אביב והותקף בצורה מבישה בידי אנשי שמאל - שדרשו לסלק אותו • מנגד, משתתפי האירוע קראו למפגינים לכבד את המעמד • כמה מהנוכחים הוציאו את המפריעים החוצה.
אריה ריבקינד
כ"ז ניסן התשפ"ג / 17.04.2023 22:02

אין להם כבוד גם לזכר הנספים בשואה: קומץ מפגינים מהשמאל הגיעו הערב (שני) לאירוע זיכרון ליום השואה בבית הכנסת ‘היכל יהודה’ בתל אביב לשם הוזמן כדי לשאת דברים ח”כ בועז ביסמוט.

מפגיני שמאל הפריעו לו לנאום במשך דקות ארוכות, וקראו לעברו: “למה באת לכאן”, “שהוא לא יהיה פה, הוא לא יגיד שום מילה פה”, “בושה שבאת”.

מנגד, נתקלו המפגינים במתפללים שהורו להם לחדול מהמתקפה האישית על ח”כ ביסמוט ולאפשר לו לדבר. אחרים קראו להם לעזוב את המקום ולהוציא את המחלוקת הפוליטית החוצה.

כמה מהנוכחים הוציאו את המפריעים החוצה. מחוץ לאולם בית הכנסת התפתחה קטטה.

ח”כ ביסמוט הצליח בסופו של דבר לשאת דברים: “לא אתייחס לאותם אלה שבאו הנה נגדי כאל אוייבים. אחים אנחנו, ייתכן שאנחנו לא מסכימים אבל לעולם לא נעשה אחד לשני את מה שעשו לנו במשך שנים. גורלנו זהה, בטח בערב שכזה ובשם ערב שכזה, אסור לנו, בשם אותם אלה שמסתכלים עלינו מלמעלה והניצולים הקדושים שנמצאים פה להעניק להם מחזה שכזה”.

הוא הוסיף: “אתם יכולים לפנות אליי בבוז ואני אחזיר לכם אהבה. אין לי ספק שמחר בבוקר תבינו שאחדות היא גדולה מהפילוג. נתאחד מול הטרור, מול מעצמה גרעינית אבל מלחמת אחים לא תהיה כאן”.

 

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לקריאות נגד ח״כ ביסמוט: “כבן לניצולי שואה, התמונות של ח”כ ביסמוט מגורש מטקס יום השואה בבית הכנסת במדינת היהודים פוצעות את הלב. אני מגנה זאת, ועל אף שמבין את חילוקי הדעות והמועקה שחשים רבים בעם, אני מבקש מכולם להפגין איפוק בימים קדושים האלו.

“את הוויכוחים העזים והחשובים על דמותנו נקיים בנחישות ובעוצמה אחריהם״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות