הפרשן עמית סגל נסוג: ‘אני משעה את געגועיי לליברמן לפי שעה’

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12 תקף את החלטתו של השר עמיחי אליהו להפסיק את מיזם 'שבת ישראלית' - וכתב: "לראשונה בחיי אני נתקף געגועים לליברמן" • אבל אחרי שיחה עם השר הוא שינה את דעתו
אבי כץ
כ"ו ניסן התשפ"ג / 17.04.2023 12:50

עמית סגל, פרשן חדשות 12, תקף היום (שני) את החלטתו של השר הרב עמיחי אליהו להפסיק את מיזם ‘שבת ישראלית’ – אך אחר-כך חזר בו.

“במסגרת המיזם הממשלתי המוצלח להשנאת היהדות, שנכנס כעת לחודשו הרביעי, מודיע עכשיו השר אליהו מעצמה יהודית בפטרונות חרד”לית על ביטול למעשה של שבת ישראלית לטובת שישי מסורתי – מיזם לעידוד אנשים להגיע לבית כנסת.

“תודה לאל על כבוד השר, באמת לא ברור איך בתי הכנסת שרדו אלפיים שנה בלי מיזם כזה. על הדרך הוא מסביר שלומדי תורה טובים פי אלף מחלק מהחיילים. לראשונה בחיי אני נתקף געגועים לליברמן”, צייץ סגל בטוויטר.

לאחר מכן צייץ הפרשן: “אחרי האזנה ל’קול ברמה’ ושיחה עם השר: הוא מתחייב לחדש את המיזם ברגע שיהיה תקציב, וציין שבראש סדר העדיפויות שלו יש את מיזם ‘שישי מסורתי’. אם כך, אני משעה את געגועיי לליברמן לפי שעה”.

מוקדם יותר רמז השר עמיחי אליהו כי לא יחדש את המיזם שבמסגרתו נפתחו בשנתיים האחרונות בחינם וללא תשלום עשרות אתרי מורשת ברחבי הארץ בסופי שבוע – מה שגרר סערה באופוזיציה.

אלא שהשר הרב עמיחי אליהו הגיב: “חברים, צר לי לאכזב, אבל מעולם לא הודעתי על סגירת פרויקט שבת ישראלית. כשנשאלתי לגביו עניתי, שאין לי בעיה שיימשך, אבל כרגע אין תקציב עד אישור תקציב המדינה.

“ללא קשר לזה, נשאלתי איזה סוגי תכניות אני מעוניין בקידומן, וסיפרתי למשל על ‘שישי מסורתי’ והבאת תלמידים לאתרי מורשת. לא במקום ולא על חשבון. תמשיכו להפיץ שנאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקווה מאוד
    18/04/2023 12:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שלא תבטל את ההשעה של הגעגועים שלך… מר אליהו כולה לכאורה רצה לבטל שבת תרבות וככה עוד כ40 אחוז מאוכלוסיה יוכלו להנות ממנה אבל מי שאתה מתגעגע אליו רוצה לזרוק אותי ואת הילדים שלי במקום לים למזבלה (ככה לכבוד יום השואה אנשים חיים לא לוקחים על מריצות…)