מיזם ‘שבת ישראלית’ הופסק? השר עמיחי אליהו: תמשיכו להפיץ שנאה

האחריות על מיזם 'שבת ישראלית' הפועל בשבת הועברה משר התרבות מיקי זוהר אל השר עמיחי אליהו שהחליט: "כרגע אין תקציב לזה עד אישור תקציב המדינה • באופוזיציה מיהרו לתקוף • השר אליהו: "יש לי פרוייקט חדש שאני רוצה לקדם - ׳שישי מסורתי׳. מיזם יותר חשוב משבת ישראלית"
חרדים 10
כ"ו ניסן התשפ"ג / 17.04.2023 10:37

מיזם ‘שבת ישראלית’ המציע כניסה ללא עלות לאתרי מורשת בסוף השבוע שעורר סערה לפני מספר חודשים – יופסק בקרוב. כך דווח היום (שני) בגלי צה”ל.

אחרי שהוחלט על העברת האחריות על המיזם ממשרד התרבות והספורט, מאחר שהשר מיקי זוהר התכוון להפסיק את תקציבו, גולגלה האחריות למשרד המורשת בראשות השר עמיחי אליהו.

המיזם תוקצב בתקציב חירום על ידי ‘מפעל הפיס’ בחודשים האחרונים, ולפי הדיווח שר המורשת הרב עמיחי אליהו החליט שלא לחדש את המימון למיזם.

השר אליהו התייחס לדברים ברדיו ‘קול ברמה’ ואמר: “יש לי פרוייקט חדש שאני רוצה לקדם – ׳שישי מסורתי׳. המטרה היא לקרב יהודים לבוא לתפילת שבת לבית הכנסת, מיזם יותר חשוב משבת ישראלית”.

באופוזיציה זועמים על ההחלטה. יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ עודד פורר הגיב: “ביטול מיזם ‘שבת ישראלית’ הוא עוד דוגמא לפעילות של ממשלת ישראל נגד אזרחיה, הדתיים ואילו שאינם דתיים. הקימו משרד לענייני מורשת שהפעולה הראשונה שהוא עושה היא לצמצם את הנחלת המורשת הציונית בישראל.

“הגיע הזמן שהממשלה תפסיק את הניסיון לקבוע לאזרחי ישראל מה מותר להם ומה אסור להם לעשות ביום המנוחה שלהם”.

השר הרב עמיחי אליהו הגיב: “חברים, צר לי לאכזב, אבל מעולם לא הודעתי על סגירת פרויקט שבת ישראלית. כשנשאלתי לגביו עניתי, שאין לי בעיה שיימשך, אבל כרגע אין תקציב עד אישור תקציב המדינה. ללא קשר לזה, נשאלתי איזה סוגי תכניות אני מעוניין בקידומן, וסיפרתי למשל על שישי מסורתי והבאת תלמידים לאתרי מורשת. לא במקום ולא על חשבון. תמשיכו להפיץ שנאה”.

בחודש ינואר התעוררה סערה סביב הכוונה להפסיק את מימון המיזם. ראש הממשלה בנימין נתניהו אף התערב בנושא ואמר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים – יימשכו כסדרן.

השר מיקי זוהר אמר אז:  “מקום המדינה, קיים בישראל סטטוס קוו אשר לצערי השר היוצא הפר אותו בשנה האחרונה, ולראשונה בתולדות משרד התרבות הוא החליט ליזום באופן אקטיבי פעילות שמתקיימת דווקא ביום שבת. מה שלא היה אף פעם. כמו שאף גוף ממשלתי רשמי בישראל לא יוזם מטעמו פעילות בשבת, גם משרד התרבות והספורט לא ייזום פעילות בשבת. כך היה מאז ומעולם וכך יהיה.

“מיותר לציין שיש כאן מעשה לא שוויוני שמפלה לרעה חלק ענק מהציבור. כמובן שבישראל מתקיימים וימשיכו להתקיים אירועי תרבות רבים בשבת שהמשרד מתקצב וכך גם יימשך, אך לא ניזום אותם. בדיוק כפי שעיקרון השיוויון מחייב ובהתאם לסטטוס קוו.

“צר לי שחלק מכלי התקשורת משתפים פעולה עם הספינים השקריים של גורמים באופוזיציה במטרה להפחיד את הציבור במקום לשקף לו את האמת. אבל אתם מכירים אותי. אני לא נרתע מהתקפות ואמשיך לדבוק בעקרונות ובערכים עליהם חונכנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות