סקר ‘דיירקט פולס’: גנץ מזנק, לפיד מתרסק – ובן גביר ליד החסימה

המחנה הממלכתי של גנץ מזנקת ל-29 מנדטים, בעיקר על חשבון יש עתיד - שמתכווצת ל-14 מנדטים • בפעם השלישית ברציפות: לימין אין ממשלה • שלמה פילבר: "מי שמתרסק בימין זה 'הימין שמימין לימין'" • המספרים המלאים
חרדים 10
כ"ה ניסן התשפ"ג / 16.04.2023 20:55

מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ עבור חדשות 14 מציג תמונת מצב חדשה ומטלטלת במערכת הפוליטית: לפי הסקר,  מגמת ההיחלשות של מפלגות הקואליציה נמשכת והן מקבלות לפי הסקר  57 מנדטים בלבד – 7 פחות מכפי שיש לקואליציה היום.

אך הנתון המרשים ביותר בסקר נוגע דווקא לחלוקת המנדטים בגוש המרכז-שמאל, שם מקבל גנץ לא פחות מ-29 מנדטים ומביט על שותפו לאופוזיציה, יאיר לפיד, מדשדש מטה עם 14 מנדטים בלבד – 10 פחות ממה שיש לו בכנסת הנוכחית.

בעוד המרוויח הגדול מסערת הרפורמה הוא דווקא גנץ, שידע לשדר ממלכתיות ולקנות את אמון הציבור, חרף הסטיגמות שדבקו בו, לפיד שמנהל קו קיצוני נגד הממשלה – מאבד מנדטים בקצב מסחרר.

לפי הסקר, מפלגת הליכוד מקבלת 30 מנדטים, המחנה הממלכתי – 29, יאיר לפיד – 14  ש”ס – 10 מנדטים, יהדות התורה – 8 מנדטים, ישראל ביתנו – 6 מנדטים, הציונות הדתית – 5  מנדטים, חד”ש-תע”ל – 5 מנדטים, רע”מ – 5 מנדטים, עוצמה יהודית – 4 מנדטים, ומרצ – 4 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה – בל”ד (2.6%), העבודה (1.7%) ונעם (0.3%).

באשר למועמד המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה, נתניהו מוביל עם 43%, גנץ עם 37% ולפיד עם 17%.

אולם, לראשונה בסקר חדשות 14, גנץ (49%) עוקף את נתניהו (43%) במידת ההתאמה לראשות הממשלה אם הציבור צריך היה לבחור רק אחד מהם. ראש בראש של נתניהו עם לפיד – רה”מ גובר עם 44% לעומת 34% של לפיד.

שלמה פילבר באולפן חדשות 14 לאחר הצגת הסקר: “הנקודה הכי דרמטית – המשך ההתחזקות של גנץ שעובר אפילו את נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה – ומרסק את יאיר לפיד. מי שמתרסק בימין זה “הימין שמימין לימין”. אצל בן גביר יש מנדט שהוא לא באמת ימין אלא מושבניקים וחקלאים שהאמינו בו – וחזרו בהם. שני מנדטים נוספים עברו לליכוד, ועוד שני מנדטים שבחרו בבנט נדדו מגוש לגוש וכעת נמצאים אצל גנץ”.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה-16 באפריל 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,516 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.2%+-בהסתברות של 95%.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות