“איך הלכת לי אמא? איך?”: המונים ליוו את הרבנית גלית דאבוש ע”ה

גלית ע"ה, בת 44, נהרגה לאחר שרכב הידרדר עליה ומחץ אותה למוות בחניון באשדוד • בניה ספדו בית העלמין: "לא ידענו איזה אוצר יש לנו ולא להרבה זמן" • הותירה אחריה 11 ילדים
חרדים 10
כ"ה ניסן התשפ"ג / 16.04.2023 20:40

הלוויה קורעת לב נערכה הערב (ראשון) בבית העלמין באשדוד, כאשר המונים – ובהם בני משפחה וחברים –  ליוו את הרבנית גלית דאבוש ע”ה, שנהרגה בבוקר,  לאחר שרכבה הידרדר ומחץ אותה למוות בחניון ברחוב שבט לוי בעיר.

גלית ע”ה, בת 44, הייתה אשת חסד רבת פעלים. לפי אתר ‘אשדודס’ היא הותירה אחריה היא הותירה אחריה 11 ילדים ושני נכדים.

בעלה הרב עמיר דאבוש ספד לה: “יונתי תמתי, אשתי היקרה, מה אני יכול להגיד. האור של הבית, תמיד אמרה שלי שהיא רוצה לראות את הבנים ובנות, הנכדים והנכדות – צדיקים כולם, ואני הייתי אומר לה – סבלנות, הקדוש ברוך יראה לך את הכל.

“דבר אחד בבוקר זוכר, החזירה את הילדים מהגן, שתינו ואכלנו משהו קל ואז היא אמרה שאתמול שמעה את אחד הצדיקים אומר שהולך להיות יותר גרוע מהשואה, אמרתי שאם יש גזרה – הקדוש ברוך מרחם. מגזרה אי אפשר לברוח, יודעת טוב מאוד מה קרה בשואה. מי שנגזר עליו לחיות יחיה, מי שנגזר עליו למות ימות.

“הקדוש ברוך ייתן כוח לעם ישראל, כל הגזירות. שני האחים שהלכו עכשיו זו לא גזירה? ועוד שני אחים, ועוד אח ואחות, ועוד אמא, ועוד אמא ועוד ועוד… בשביעי של פסח היו גשמים, ואיזה רעמים השם ישמור, פחד פחדים…אחרי שעבר השביעי אמרתי לאישתי הרגשתי חרון אף.

“אישתי האהובה אני מבקש סליחה, מחילה וכפרה. אנחנו שנים יחד, כל מקום שאני הולך את איתי שומרת עליי, דואגת לי, העיקר שאלמד. תמחלי לנו. יש פה אבא שמנהיג ודואג להכל, האבא הזה הוא רחמן. אבא שלח רחמים לילדים האלה שעכשיו הם יתומים, לי שאני אלמן. היא באמת מסרה נפש על הרבה דברים, הבית שליו תמיד פתוח. הקדוש ברוך הוא ייתן כוחות. השם נתן השם לקח יהי שם השם מבורך”.

בניה ספדו לה: “אמא, אמא הצנועה, אמא הצדיקה. אין כבר כוח לבכות. כל הזמן להתפלל על הילדים, לדאוג להם, למסור את הנפש כדי שאבא יתמיד בתורה… אנחנו מבקשים ממך סליחה ומחילה שלא נהגנו בכיבוד הורים, לא ידענו איזה אוצר יש לנו ולא להרבה זמן”.

בנה יוסף חיים הוסיף בבכי קורע לב: “אמא. איך הלכת לי אמא? הלכת לכולנו אמא, איך? איך?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות