אמיתי לגמרי: אברך הזיז מיטה בבית שלו – וקיבל פיצוי של 10,000 שקל

אברך חרדי מאשדוד סייע לנציג של חברת ביטוח להזיז רהיט בביתו, כדי לבחון נזילה - ונחבל בידו • אחרי דיון משפטי, נכנעה חברת הביטוח ושילמה לו פיצוי על עוגמת הנפש
יוני גרין
כ"ה ניסן התשפ"ג / 16.04.2023 18:24

הסיפור הבא נשמע כמעט בלתי אפשרי, ובכל זאת הוא התרחש והסתיים בהסכם פשרה שבית המשפט אישר והעניק לו תוקף של פסק דין.

יעקב, חרדי בשנות השלושים לחייו המתגורר באשדוד, החזיק בביטוח על נזקי נזילות בביתו. משהתגלתה נזילה בבית, הוזעק נציג חברת הביטוח לבחון את המקרה ולטפל בו.

במהלך החיפוש אחר מקור הנזילה, ביקש נציג החברה מבעל הבית לסייע לו בהזזת מיטה ממקומה. אלא שתוך כדי שינוע המיטה, נדחקה ידו של יעקב לקיר ונחבלה.

יודגש, כי לא נגרם כל נזק לטווח רחוק או לצמיתות, ולא נותרה כל נכות חלילה. עם זאת, יעקב סבל מכאבים ומעוגמת נפש.

פרקליטו של יעקב, עו”ד בנימין ארביב, המתמחה בנזקי גוף, פנה לחברת הביטוח בבקשה לפצות את יעקב על הסבל – אולם זו בחרה להתכחש לסיפור ולאחריותה.

בחברה טענו, כי יעקב הוא האחראי למכה שספג, משום שהוא היה שותף בהזזת המיטה, ולא הייתה כל רשלנות בפעולתו של בעל המקצוע מטעמם.

משהחלה התנהלות משפטית מדויקת, כולל תיעוד רפואי ראשוני של הפגיעה, קיום שיחת שחזור מוקלטת עם נציג חברת הביטוח בה היה ניתן להבין מדבריו שהוא אכן הזיז את המיטה וגרם לחבלה המדוברת, ומשלוח שאלונים בהליך המקדמי של גילוי מסמכים, הבינו בחברת הביטוח שהם עשויים להפסיד בהליך משפטי, ופנו להסדר עם עו”ד ארביב.

בסופו של דבר, שילמה חברת הביטוח 10 אלף שקל פיצוי לתובע על עגמת הנפש והסבל שהיה לו, בהסדר שאושר בבית משפט השלום בתל אביב על ידי  הרשמת קרן כץ.

בשיחה עם עו”ד ארביב הוא מדגיש את חשיבות המקרה, למרות הסכום הקטן: “נכון שסכום הפיצוי כאן יחסית זניח לתביעות בתחום הזה, בעיקר משום שלא נותרה נכות ולא הייתה פגיעה שהותירה נכות או מגבלה.

“מצד שני, בהרבה מקרים אנשים נמנעים מלנהל הליך ונשארים עם תחושה שנעשה להם עוול ועם תסכול. חשוב שיידעו שרוב תביעות הנזיקין הללו, כשהן מגובות היטב ומתנהלות נכון, מגיעות להסכמה בסופו של דבר, לאחר שהחברה מבינה שאתה רציני. המסר הוא שלא צריך לוותר על מה שמגיע לכם, גם 10 אלף שקל הם לא סכום שתרצו לזרוק לפח…”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא חסיד גור?
    17/04/2023 11:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בדרך כלל סיפורים כאלו תפורים עליהם. הם מחפשים כל הזדמנות לתבוע בבתי משפט ולהוציא כמה שיותר כספים מהרשויות השונות

    • שקרנים בשם הדת   20/04/2023 11:38

      אלוהים ישמור והביטוח ישלם