יואלי ברים מונה לכתב החרדים והדתות החדש של תחנת ‘גלי צה”ל’

ברים, שגדל במשפחה חרדית בבית שמש, מונה לתפקיד לאחר שסיים את קורס העיתונאים של גלי צה״ל - ועבר חפיפה • ברים: "לא בכל יום אני מבשר על הגשמת חלום חיי" • מספר עיתונאים חרדים, ובהם הפרשן יעקב ריבלין, תקפו את המינוי
אבי כץ
כ"ה ניסן התשפ"ג / 16.04.2023 01:33

העיתונאי יואלי ברים מונה לתפקיד כתב החרדים והדתות של תחנת הרדיו גלי צה”ל. זאת לאחר סיים את תקופת ההכשרה, עבר חפיפה – והתמנה באופן רשמי לתפקיד .

ברים, שגדל במשפחה חרדית בבית שמש, שידר כבר מספר חשיפות משמעותיות בתחומו. 

הוא החל את דרכו העיתונאית בערוץ 7, בתפקיד אחראי רשתות חברתיות. הוא סיים את תפקידו בערוץ כאשר התגייס לשירות בגלי צה”ל.

כתב החרדים הקודם בתחנה, העיתונאי שחר גליק, עזב את תפקידו לפני שנה וחצי ומאז לא אייש אף כתב  את התפקיד.

ברים צייץ במוצ”ש בחשבון הטוויטר שלו: “לא בכל יום אני מבשר על הגשמת חלום חיי: רשמית אני כתב החרדים והדתות של גלי צה”ל! חלמתי על זה מגיל צעיר מאוד, עברתי מסע מאתגר ומלא במוקשים, אך גם במלאכים צדיקים שהאמינו בי לאורך כל הדרך”.

עורך עיתון ‘כפר חב”ד’ אהרן דוב הלפרין הגיב: “‘טיפ’ חשוב: אל תלך בדרך החתחתים של אחרים במגזר שבהגיעם לעמדה בכירה בתקשורת החלו לרקוד ‘מה יפית’ כדי להתקבל ב’ברנז’ה’. הצלחה רבה בתפקידך!”

מנגד, מספר עיתונאים חרדים תקפו את המינוי.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין, תקף את הכתב הצעיר: “עכשיו אתם מבינים מה צריך לעשות כדי להיות כתב לעניני חרדים בגל״צ (ולא רק שם). לטנף”. ריבלין צירף לתגובה ציוץ של ברים, בו גינה את הגזענות בציבור החרדי.

ברים השיב לו: “אני יושב ומנסה להבין מה גורם לך לכתוב את זה? רק משהו מסתורי ואפל עומד מאחורי זה? לא סתם נער שחלם ועשה הכל כדי להצליח? מעריך אותך יעקב, תהיה בריא”.

עיתונאי ‘משפחה’ קובי בורנשטיין, הגיב: “כשישאלו בפעם האלף למה התקשורת החרדית נראית כמו שהיא נראית, תתנו לשואלים לעבור על הציוצים נגד המינוי של יואלי ברים. רובם צויצו על ידי כאלה שמגדירים את עצמם כ’עיתונאים חרדים’, חלקם מגדירים את עצמם אפילו כ’בכירי התקשורת החרדית’. אפס קולגיאליות, אפס פרגון, ובעיקר – אפס ביקורת עצמית”.

יוני קדם הגיב לריבלין: “יואלי לא מטנף. הוא הספיק להביא חשיפות חשובות מאוד (הכינוס של שס שבוטל בגלל העניין של חברי המועצת המתוכננים) ועוד עבודה קשה שמצדיקה בהחלט את המינוי הראוי הזה.

“יואלי מגיע מהמגזר החרדי וכן, במגזר יש גזענות: בסמינרים, בישיבות, בשידוכים, ובעוד תחומים. בטוח שעיתונאי ותיק כמוך יודע את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות