רבבות ברחבי הארץ בעד הרפורמה • גוטליב: “השמאל בגד במדינה”

ברחבי הארץ: עשרות אלפים הפגינו בעד הרפורמה המשפטית • המארגנים: "הימין מתעורר ומפסיק לשתוק - לא נהיה אזרחים סוג ב'" • ח"כ טלי גוטליב: השמאל איבד את זה, צריך לפטר את היועמ"שית • האשימה את אהוד ברק ב"המרדה": "צריך לשבת בכלא" • בן גביר: "אסור לנו לוותר"
אריה ריבקינד
כ"ה ניסן התשפ"ג / 16.04.2023 00:16

בשורת מוקדים ברחבי הארץ נערכו הערב (מוצ”ש) הפגנות, בהשתתפות אלפים, בעד הרפורמה המשפטית. המפגינים קראו: “לא יגנבו לנו את הבחירות”.

בין המשתתפים היו גם שרים, חברי כנסת ואישי ציבור.

בצומת פולג בנתניה השתתפו אלפים, ובהם השר איתמר בן גביר וחברי הכנסת אביחי בוארון, ששון גואטה, אוהד טל, טלי גוטליב, צגה מלקו וח”כים נוספים.

חברת הכנסת טלי גוטליב אמרה בהפגנה בנתניה: “אתם יודעים מה מבחין בינינו לבין אנשי השמאל? השמאל איבד את זה, השמאל בגד במדינת ישראל, השמאל שכח את הערכים הכי בסיסיים של עם ישראל ומדינה יהודית ודמוקרטית. הם שכחו את זה. הם הפקירו את ביטחון מדינת ישראל. הם יעשו כל מה שהם יכולים למוטט את ממשלת הימין, ויש להם כסף. תראו את ההפגנה שלהם – כמה כסף יש להם. הם מתוכננים, מתוכנתים, מתוזמרים”.

גוטליב קראה לפטר את היועמ”שית גלי בהרב-מיארה והאשימה את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בהמרדה.

“הוא צריך לשבת בכלא”, טענה. “אני אומרת לכל חברי הכנסת תרימו ראש, תסגלו מנטליות של שליטה ולא של עבדים. משילות לא רוצים – משילות דורשים. לא יכול להיות שהשמאל ממרידים. אנחנו לא מביאים דיקטטורה וכפיית דתית, מספיק להאשים את הימין”.

השר איתמר בן גביר אמר בנתניה: “כיף להיות כאן. אני רוצה להגיד לכם שבדרך לכאן שמעתי שיאיר לפיד אמר – למה שרים מפגינים נגד. יש לי חדשות בשביל יאיר לפיד, אנחנו לא מפגינים נגד, אנחנו בעד. בעד רפורמה, בעד חיילי צה”ל, בעד מדינת ישראל, בעד ארץ ישראל.

“יש הרבה דוגמאות למה חייבים רפורמה, אבל אני אתן דוגמא מהערב: פנו אליי והעבירו לי תלונה –  ציוץ ברשתות שמסיתים נגד ראש ממשלתנו היקר בנימין נתניהו ואותה מסיתה, מגיע לה בוז, קבעה שצריך לפגוע בו ושהסוף שלו יהיה כמו קדאפי והיא משתלחת וקוראת לרצוח ראש ממשלה. מיד העברתי את זה למשטרה כדי שתטפל.

“אבל שמעו קטע, ממי המשטרה צריכה אישור כדי לפתוח בחקירה? מהיועמ”שית ואיפה היועמ”שית כשמסיתים נגד ראש הממשלה נתניהו? איפה היועמ”שית כשמסיתים נגד שרה נתניהו ונגד יאיר נתניהו? איפה היועמ”שית כשקוראים לרצוח אותי, לרצוח שר במדינת ישראל? ולכן, אנחנו לא באים בצעקות נגד, אלא בצעקות בעד רפורמה עכשיו”.

בן גביר הוסיף: “אנחנו אומרים לאלה שמפגינים שם בצד השני, אתם לא בצד השני, אתם אחים שלנו, אנחנו אוהבים אתכם. אבל תזכרו, מבלבלים אתכם, מטעים אתכם, עובדים עליכם, רפורמה זה למען כולנו”.

רועי אמגר, ממארגני ההפגנה בעיר: “העם דורש רפורמה משפטית. אנחנו חיים תחת משטר דיקטטורי של בית המשפט והפקידים. העם בחר ברפורמה משפטית, העם ינצח”.

גם מול בית הנשיא הפגינו מאות, וקראו לנשיא שלא לפגוע ברצון העם. בהפגנה השתתפו חברי הכנסת עמית הלוי ודן אילוז.

בהפגנה בחדרה השתתף ח”כ אריאל קלנר. בכפר סבא חסמו מאות מתומכי הרפורמה את רחוב ויצמן בעיר. מחאות נוספות התקיימו בצומת בית דגן, בקרית ביאליק, בפתח תקוה, הרצליה, צומת שילת, ובעוד מוקדים רבים ברחבי הארץ.

מתן פלג יו”ר תנועת אם תרצו: “אנו מודים לעשרות האלפים שיצאו לרחובות להביע את תמיכתם ברפורמה המשפטית. לא ניתן לאנרכיסטים לפגוע בהכרעת הבוחר! חובה להעביר את הרפורמה כדי שתהיה פה דמוקרטיה”.

ח”כ אביחי בוארון: “אחרי 75 שנה, הגיע הזמן שהמחנה הלאומי יהיה שותף אמיתי בניהול ענייני המדינה וזה מתחיל במעורבות אמיתית בבית המשפט העליון. הרפורמה המשפטית תעבור”.

ח”כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי אמר בתגובה לדבריה של ח”כ טלי גוטליב: “בעוד שבוע נעמוד כולנו בבתי עלמין הצבאיים שם קבורים חיילי צה״ל שחרפו את נפשם על הגנת המדינה. ימנים לצד שמאלנים. ח״כ גוטליב, בבקשה חיזרי בך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות