סימני שאלה סביב מותו של בן ה-16 שאושפז בגלל סיגריה אלקטרונית

הנער מידן (מרדכי) ברוך קלר ז"ל בן 16 מגדרה שאושפז בגלל עישון סיגריה אלקטרונית - נפטר • סימני השאלה סביב מותו: אביו מוחה נגד הטענה כי בנו ניתק את עצמו ממכונת האקמו • בית החולים: "פרטי המקרה דווחו למשרד הבריאות, נבדקים בשעה זו וייחקרו בימים הקרובים"
חרדים 10
כ"ה ניסן התשפ"ג / 15.04.2023 22:03

מידן (מרדכי) ברוך קלר ז”ל, בן 16 מגדרה, שאושפז בטיפול נמרץ בבית החולים ‘שניידר’ בפתח תקווה בעקבות עישון סיגריה אלקטרונית – נפטר היום (שבת) לאחר שניתק את עצמו ממכונת הלב-ריאה (אקמו).

בית החולים מסר הבוקר: “בצער רב, אנו מעדכנים על פטירתו של הנער בן ה-16 שטופל ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר וחובר למערכת האקמו בשל קריסה של ריאותיו, לאחר שימוש בסיגריות. מפרטים ראשונים עולה כי הנער נפטר לאחר שככל הנראה ניתק עצמו מהאקמו מסיבה לא ברורה. פרטי המקרה דווחו למשרד הבריאות, נבדקים בשעה זו וייחקרו בימים הקרובים”.

אמו של הנער ריני מוטט ברוך ספדה לו בפוסט בפייסבוק: “ה’ נתן, ה’ לקח, יהי שם ה’ מבורך. מידן שלנו הלך לעולמו אתמול בלילה. הילד היפה שלי, הסנדוויץ’ שוקולד שלי, החיים שלי, איננו עוד איתנו”.

יריב, אביו של הנער שוחח עם אתר ‘וואלה’, ושיתף בתחושות הכאב והאובדן, הגיב לטענה כי הנער ניתק עת עצמו מאקמו, ויצא במסר נגד שימוש בסיגריות אלקטרוניות.

“בערך בשעה 23:00 באו חברים להביא לי אוכל. הכול היה בסדר. אמרתי לאחות שאני הולך לאכול ואמרתי גם למידן”, סיפר האב, “ביקשתי מהאחות שתשגיח עליו. יצאתי אחרי כמה דקות והתחילו שם צעקות במסדרון, הבנתי שקרה משהו. רצתי כדי לראות מה קורה וראיתי שעושים עליו החייאה. ביקשו שאצא משם. היו שישה אנשים מסביבו. אחרי שעה הודיעו לנו שהמאמצים לא צלחו.

“הייתה לו אחות צמודה. קשה לי להאמין שהילד תלש את הצינור של האקמו. כל הזמן גירד לו בצוואר מהמדבקות. לא צריך הרבה בשביל שזה יתנתק. זה צריך להיות מפוקח כל הזמן. הילד היה בטיפול נמרץ על מלא תרופות והוא לא ישן משעות הבוקר המוקדמות”.

האב שיגר אזהרה לבני הנוער משימוש בסיגריות אלקטרוניות: “חשוב מאוד לדעת שחצי מהסיגריות האלקטרוניות הן ללא פיקוח. מלאות בכל זבל שרק אפשר כדי לגרוף רווחים ולקוחות שיעשנו את זה.

“גם המפוקח מזיק. כל אלה שנמכרים בצורה פיראטית, זה מלא בזבל. הנה רואים את התוצאה. צריך שההורים ילחמו בילדים. אם כבר מישהו מעשן, שיעשנו משהו מפוקח”.

בריאיון לרשת ב אמר האב: “הייתי איתו בבית החולים ויצאתי לאכול, אחרי כמה דקות התחיל רעש וצעקות במסדרון, רצתי לילד וראיתי שעושים לו החייאה. חיכינו לבשורות טובות שלא הגיעו, וקבעו את מותו”.

על מכשיר האקמו אמר האב: “זו מכונה שכמו שהיא מופלאה, כרוכים בה סיכונים רבים. זה מחובר עם מדבקה, הכול בסוף זה מדבקות, לא משהו מקובע, זה מאוד עדין. לפני כמה ימים הוא עשה תזוזה והתחיל לזרום לו דם מהירך, אז עצרו את זה. מספיק שהוא עשה תנועה אחת לא במקום וזה יכול היה להתנתק. אם זה מתנתק ולא תפסת את זה בשנייה הראשונה, זה לא בר תיקון. כל תקלה הכי קטנה באקמו נגמרת באסון”.

יריב ביקש להעביר מסר להורים אחרים: “הבן שלי הגיע עם קריסת ריאות עקב שימוש בסיגריה אלקטרונית, צריך לשים לב לילדים שלנו. אחרי שנחשפנו למה שקרה לבן שלנו הבנו שבארצות הברית מה שקרה לו מאוד נפוץ. צריך להיזהר ולשמור על הילדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות