החרדים דורשים: קידום חוק הגיוס במקביל לתקציב • ומה מסתמן?

החוק החדש צפוי להורות כי הממשלה היא זו שתקבע את מכסות הגיוס ולא הכנסת • באוצר רוצים לכרוך בחוק הגיוס לחרדים את קיצור השירות החובה בצה"ל
חרדים 10
כ"ג ניסן התשפ"ג / 13.04.2023 21:18

פורום מצומצם של ראשי הקואליציה ייפגש ביום ראשון כדי לדון על קידום חוק הגיוס. כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 12.

על פי הדיווח, במפלגות החרדיות הבהירו לראש הממשלה כי הם דורשים לעמוד בהתחייבות כלפיהם ולקדם את החוק במקביל לתקציב, למרות הרגישות הציבורית.

החוק החדש צפוי להורות כי הממשלה היא זו שתקבע את מכסות הגיוס ולא הכנסת.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, במשרד האוצר רוצים לכרוך ביחד את חוק הגיוס שיהווה מענה לגיוס החרדים, ומנגד את קיצור שירות החובה לתפקידים עורפיים והעלאת השכר ללוחמים. נושא קיצור השירות הוא באחריות משרד הביטחון וצה”ל.

הרעיון מאחורי המהלך שעלה בממשלה הוא תמרוץ המשרתים בצה”ל, לצד הורדת גיל הפטור לחרדים – ועידוד השילוב שלהם בשוק התעסוקה.

לפי חדשות 12, כדי למתן ביקורת צפויה, יקודם חוק שישפר משמעותית את תנאי המשרתים – שכר של אלפי שקלים לחיילים חיוניים – וחוק נוסף להורדת גיל הפטור, כך שיותר חרדים יצטרפו לשוק העבודה.

הפרטים הסופיים של חוק הגיוס טרם נסגרו. מי שמונה להוביל את גיבושו בממשלה הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ –  שמקיים עליו דיונים עם צה”ל, שר הביטחון והמפלגות החרדיות.

לפי שעה לא ברור אם יהדות התורה תסכים לוותר על פסקת התגברות, אף שגורמים בקואליציה סבורים שעדיף לקדם את חוק הגיוס בתיאום עם המשרדים הממשלתיים.

בעבר העריכו גורמים משפטיים, כי בג”ץ יתקשה לאשר מכסות שיאושרו בממשלה.

אם יהדות התורה תתעקש  לקדם את פסקת ההתגברות,  שרבים בקואליציה סבורים כי היא מיותרת, הדבר עלול לפוצץ את מגעי הפשרה שמתנהלים  בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות