אסון: ישראלית נהרגה ו-31 נפצעו בהתהפכות אוטובוס בדרום קוריאה

תאונה קשה במחוז צ'ונג צ'אנג בדרום קוריאה: אוטובוס שהסיע תיירים ישראלים התהפך • משרד החוץ: לפחות 10 פצועים במצב בינוני עד קשה • סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית מדווחת על הרוג אחד
נתן פרל
כ"ב ניסן התשפ"ג / 13.04.2023 16:14

אוטובוס שהסיע היום (חמישי) תיירים ישראלים באזור העיר צ’ונג צ’אנג בצפון דרום קוריאה – התהפך.

הרשויות במדינה דיווחו כי ישראלית נהרגה ועוד 31 נפצעו מתוכם שניים במצב קשה מאוד, חמישה במצב קשה ו-24 נפגעים באורח קל.

האוטובוס התהפך על צידו בעת נסיעה בכביש מעוקל. מחקירה ראשונית עולה, כי הסיבה להתהפכות מקורה ככל הנראה בתקלה טכנית באוטובוס.

לפי עדות של גורם רשמי, הנהג לא הצליח להעביר את ההילוך כשהיה בעליה חדה והאוטובוס הידרדר.

גורם רשמי מהמשרד לבטיחות במחוז צ’ונגבוק אמר: “התאונה התרחשה לאחר שהאוטובוס נכבה והתדרדר כ-15 עד 20 מטר אחורה. הנסיבות המדויקות של התאונה בבדיקה”.

ממשרד החוץ נמסר כי נציגי שגרירות ישראל בסאול  נמצאים בדרכם למקום התאונה ולבתי החולים אליהם פונו הפצועים ועומדים בקשר עם הרשויות המקומיות המטפלות באירוע.

שליח חב”ד בעיר הבירה סיאול שבדרום קוריאה, הרב אשר ליצמן, אמר בשיחה ל-COL: “רק כעת הוצאנו את חג הפסח. שמענו על הבשורה הקשה ואני יוצא כעת בדרכי אל זירת התאונה – תוך עמידה וקשר רצוף עם משרד החוץ, שגרירות ישראל והשלטונות המקומיים”.

מהמשטרה המקומית נמסר, כי הם חוקרים את התאונה, וכרגע מתבססים על עדות שנמסרה על ידי נהג האוטובוס לגבי “ציוד לא תקין” באוטובוס.

חברת הביטוח פספורטכארד הוציאה משלחת חילוץ למקום ומנסה לארגן מטוס שיטיס חלק מהפצועים לארץ.

האוטובוס יצא מהעיר גייאונג’ו בדרום מזרח קוריאה הדרומית, יעד תיירות פופולארי, והיה בדרכו אל העיר סואנבו שם התיירים היו אמורים להעביר את הלילה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות