אל”מ אבינועם אמונה ננזף: נפגש עם השר איתמר בן גביר ללא אישור

אבינועם אמונה נפגש עם השר לביטחון לאומי על רקע מינויו האפשרי למפקד ה'משמר הלאומי' • הפגישה נערכה בניגוד לפקודות - וללא אישור המפקדים • דובר צה"ל: הקצין ננזף
חרדים 10
כ"ב ניסן התשפ"ג / 13.04.2023 10:37

מפקד המכללה לפיקוד טקטי ומפקד חטיבת החרמון, אל”מ אבינועם אמונה, נפגש לאחרונה עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. זאת בניגוד לפקודות הצבא וללא אישור מפקדיו.

הסודות נחשפים: מדוע החרדים בוחרים לעשות קניות בירושלים?

ב’כאן חדשות’ דווח, כי הפגישה התקיימה על רקע מינויו האפשרי של אל”מ אמונה לתפקיד מפקד ‘המשמר הלאומי’. בעקבות אמונה ננזף על ידי מפקדיו.

אל”מ  אמונה, בן 43, מתגורר ברחובות, נשוי לאורטל ואב לשבעה ילדים.

בין התפקידים אותם מילא בצה”ל: מפקד חטיבת החרמון, מפקד המכללה לפיקוד טקטי, מפקד עוצבת הגולן ומפקד יחידת מגלן. הקצין המוערך זכה לצל”ש אלוף הפיקוד על תפקודו כמפקד גדוד 101 של הצנחנים במהלך מבצע ‘צוק איתן’.

הוא צפוי לפרוש מצה”ל בעוד כחצי שנה, לאחר שלא מונה למפקד חטיבת הצנחנים.

בעבר התנהלותו עוררה סערה כאשר דרש שימונה לו נציג דובר צה”ל מש”ק ולא מש”קית, מטעמי דת. בנוסף ננזף על ידי הרמטכ”ל לשעבר אביב כוכבי על נורמות פסולות ביחידת מגלן עליה פיקד וקידומו עוכב במשך שנתיים.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “מפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב, ערך לאחרונה תחקיר בעניינו של אל”מ אבינועם אמונה, מפקד המכללה לפיקוד טקטי ומפקד חטיבת החרמון.

“התחקיר בוצע לאחר שהתברר שהקצין נפגש עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. על פי הממצאים, הקצין נפגש עם השר ללא תיאום ואישור כנדרש, תוך הפרת האיסור על קשר ישיר בין משרתי צה”ל לבין הדרג המדיני הבכיר.

“לפיכך, הקצין ננזף פיקודית על-ידי מפקד המכללות הצבאיות. הקצין לקח אחריות על מעשיו והכיר בחומרת המעשה. התחקיר הוצג לראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי”.

‘המשמר הלאומי’ יורכב מחמש חטיבות סדירות של מג”ב הכוללות 2,500 לוחמים, וכן מ-46 פלוגות מילואים – ואנשיו יקבלו סמכויות של שוטרים. בשלב ראשון יוקצו לכוח החדש 1,800 תקנים בעלות של 1.4 מיליארד שקלים בשנה.

כדי לממן את המהלך, הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי של כמיליארד שקלים בכלל משרדי הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות