הנשיא הרצוג על המגעים לפשרה ברפורמה: “אני אופטימי, אך לא נאיבי”

נשיא המדינה אמר בראיון לניו יורק טיימס: "כל הצדדים בשיחות מגיעים עם הרבה רצון טוב, אני עדיין נותן לזה סיכוי" • "אני נושא על כתפיי נטל היסטורי"
חרדים 10
כ"ב ניסן התשפ"ג / 13.04.2023 00:27

נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע, בראיון שהעניק לעיתון ‘ניו יורק טיימס’, אופטימיות זהירה באשר לשיחות המתקיימות בבית הנשיא על הרפורמה במערכת המשפט – ואמר כי הממשלה אותתה כי היא עשויה לחכות עד סוף הקיץ לפשרה.

הסודות נחשפים: מדוע החרדים בוחרים לעשות קניות בירושלים?

“יש לנו הזדמנות לחזק את הדמוקרטיה הישראלית”, אמר הרצוג. “כל הצדדים בשיחות מגיעים עם הרבה רצון טוב. אני אופטימי – אך לא נאיבי. אני עדיין נותן לזה סיכוי”.

הרצוג הוסיף:  “זאת הזדמנות לרגע חוקתי, רגע שבו אנחנו יכולים לחזק את היסודות הדמוקרטיים של ישראל. זאת הזדמנות שלא הייתה לנו ב-75 השנה שעברו מאז כינון המדינה”.

הוא התייחס לחלק המרכזי שהוא נוטל כמתווך במשבר: “יתכן שאני הגורם היחיד בפוליטיקה הישראלית שחברי כל המפלגות סומכים עליו, ויכולים לפנות אליו להתייעץ בחופשיות. אני נושא על כתפיי נטל בקנה מידה היסטורי”.

הנשיא הזהיר את אויבי ישראל מלפרש את הוויכוח הפנימי במדינה כסימן לחולשה צבאית, והציע לארגון הטרור חיזבאללה שלא לנסות התקפות דומות לאלו שהיו בשבוע שעבר.

הנשיא אמר: “אל תטעו את עצמכם. תמיד היינו מאוחדים בכל הנוגע להגנה ולביטחון שלנו. ישראל חזקה ביותר והיא תפעל במידת הצורך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות