“פתאום ראינו מטוס קרב”: דרמה בטיסת אל על שטסה מעל גרמניה

מטוסי קרב אוסטריים הוזנקו לעבר טיסת אל על, לאחר שהטייסים לא הגיבו בקשר • נוסע: "שאלתי את עצמי איפה אנחנו? אולי באזור רוסיה? המטוס יכריח אותנו לנחות? זה היה מלחיץ"
חרדים 10
כ"ב ניסן התשפ"ג / 12.04.2023 21:48

טיסת אל על שהמריאה ביום שני מאמסטרדם לנתב”ג  פגשה בשמי גרמניה מטוסי קרב אוסטריים שהוזנקו לעברה – לאחר שהצוות המטוס לא ענה לקריאות של הבקרה האווירית האזורית.

הסודות נחשפים: מדוע החרדים בוחרים לעשות קניות בירושלים?

הדרמה החלה כאשר המטוס לא יצר קשר עם הבקרה האווירית הבאה, כנדרש וכמצופה ממנו – וגם לא נענה לקריאות אליו בקשר מהבקרים הגרמנים והאוסטרים, גם לא כשניסו ליצור איתו קשר בתדרים שונים.

הפיקוח האווירי ביקש ממטוסים שטסו בקרבת מטוס אל על  לנסות ליצור איתו קשר, אך גם להם טייסי אל על לא נענו. בכל הזמן הזה המטוס המשיך לטוס בהתאם לתוכנית הטיסה, בגובה ובמהירות המתוכננים, ללא חריגות.

משלא נענה לאף קריאה בקשר, הוזנקו בהתאם לפרוטוקול במקרים כאלה מטוסי קרב אוסטריים מדגם יורופייטר, כדי להתקרב למטוס וליצור קשר עין עם הצוות.

רק לאחר הזנקת מטוסי הקרב, התחדש הקשר בין המטוס לבקרה האווירית – ומטוסי הקרב חזרו לבסיסם.

טל אפל, תושבי הוד השרון, סיפר לאתר ynet על רגעי הבהלה בטיסה. “ישבנו בביזנס, הילדים ישבו בשורה שבדיוק אחרי”, שחזר טל, שהוא ואשתו חזרו עם ילדיהם מחופשה משפחתית באמסטרדם. “שתינו קפה, ראינו נופי הרים וקראנו לילדים לראות את השלג – ופתאום ראינו מטוס קרב לידנו. אשתי קצת נלחצה והתחלתי לצלם מיד”.

טל סיפר כי באותם רגעים היה בלבול בקרב הנוסעים.

“שאלתי את עצמי איפה אנחנו? אולי באזור רוסיה? המטוס יכריח אותנו לנחות? זה היה מלחיץ. אבל רוב הנוסעים לא ידעו מהסיטואציה בכלל, רק מי שישב ממש מקדימה ראה את מטוס הקרב”.

הוא הוסיף וסיפר: “המטוס היה ממש קרוב, רואים פתאום את הטילים שלו. לא הבנו איפה אנחנו. אף אחד לא הסביר משהו. רק טייס לשעבר שהיה איתנו אמר שלהבנתו הייתה בעיית תקשורת. לדעתי, אף אחד אחר במטוס לא שם לב שיש משהו, שאלתי את הדייל מה קרה והוא ענה שיש בעיית תקשורת ושהכול בסדר. זאת הייתה חוויה מלחיצה”.

לפי משרד ההגנה האוסטרי, חלפו 12 דקות מרגע הזנקת מטוסי הקרב עד שהקשר חודש.

מאל על נמסר בתגובה ל-ynet: “טיסה LY338 שהמריאה מאמסטרדם לתל אביב חלפה במרחב האווירי של גרמניה ואוסטריה כחלק מנתיב הטיסה המתוכנן. מסיבה שעדיין לא תוחקרה, במהלך המעבר מהמרחב האווירי הגרמני למרחב האוסטרי לא נוצר קשר עם הבקרה האווירית האוסטרית. לאחר שמרכז השליטה ומטוס אל על אחר שהיה באוויר הסבו את תשומת לב צוות המטוס, נוצר קשר עם הבקרה האוסטרית. לאחר שחודש הקשר, המטוס המשיך בדרכו ארצה ללא עיכובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות