בן גביר נגד נתניהו: “התבסס על מידע לא נכון בסגירת הר הבית”

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תוקף את החלטת ראש הממשלה לסגור את הר הבית בפני יהודים עד סוף הרמאדן • ח"כ לימור סון הר מלך: "המחשבה שאם נברח מהר הבית הטרור יירגע, לא הוכיחה את עצמה בעבר. ההיפך הגמור הוא הנכון - האויב שלנו יפרש זאת כחולשה"
אריה ריבקינד
כ"ב ניסן התשפ"ג / 12.04.2023 21:25

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, העביר במוצאי החג (רביעי) מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הביע כעס על ההחלטה לסגור את הר הבית ליהודים בשביעי של פסח.

הסודות נחשפים: מדוע החרדים בוחרים לעשות קניות בירושלים?

לפי ‘ישראל היום’, בן גביר טען: “זו הייתה טעות לסגור את הר הבית ליהודים. נתניהו התבסס על מידע לא נכון של חלק מגורמי הביטחון שלא בדקו אפילו את מזג האוויר. התברר שירד גשם וברד ולא התבצרו הרבה מוסלמים כמו שהם טענו. היה צריך לבדוק עוד מקורות מידע”.

גם ח”כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, הצטרפה ליו”ר מפלגתה,  ותקפה את החלטת הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים. “מדיניות מוטעית! המחשבה שאם נברח מהר הבית הטרור יירגע, לא הוכיחה את עצמה בעבר. ההיפך הגמור הוא הנכון – האויב שלנו יפרש זאת כחולשה וכפרס לטרור. כמאמר אורי צבי גרינברג: השולט בהר שולט בארץ”.

גורמים בצמרת המשטרה אמרו, מנגד, כי “ההחלטה לאסור על ביקורי יהודים בהר הבית מנעה כמעט בוודאות את חידוש העימותים בהר”.

יו״ר דגל התורה ח״כ משה גפני שוחח בערב החג עם נתניהו ומסר בשמו של מרן הגרי״ג אדלשטיין – מיד אחרי הפגישה עם השגריר האמריקני –  כי אסור לאפשר עליית יהודים להר הבית.

בכירים בדגל התורה הביעו סיפוק על ההחלטה של נתניהו וראשי מערכת הבטחון לסגור את ההר.

אתמול, זמן קצר לפני  כניסת שביעי של פסח, החליט נתניהו לאסור על עליית יהודים להר הבית עד לסוף חג הרמדאן, זאת בניגוד לעמדת בן גביר.

בלשכת ראש הממשלה מסרו אתמול כי ההחלטה התקבלה “פה אחד”, ונמנעו מלהדגיש כי בן גביר התנגד לצעד נחרצות.

“ראש הממשלה והשרים הנחו להשקיע את כלל הכוחות המבצעים הדרושים במטרה להגן על המתפללים שיגיעו לכותל, ובצירים המובלים אליו”, נמסר בהודעה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיב בהודעה משלו, מיד לאחר הודעת לשכת ראש הממשלה בערב החג: “ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור – היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב.

“אי נוכחותם של יהודים בהר הבית תביא אוטומטית לדילול הכח המשטרתי השוהה בהר, מה שיצור כר פורה למפגני הסתה ענקיים לרצח יהודים, ואף לתרחיש של ידויי אבנים לעבר מתפללים יהודים בכותל המערבי. כשהטרור מכה בנו – יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות