נתניהו הכריע: ממחר ועד סוף רמדאן – יהודים לא יעלו להר הבית

ראש הממשלה אימץ את המלצת המשטרה וארגוני הביטחון, ואסר על כניסת יהודים להר הבית עד סוף הרמדאן • בן גביר: "ההחלטה - היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב. כשהטרור מכה בנו - יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו"
חיים טוויל
כ' ניסן התשפ"ג / 11.04.2023 18:30

ראש הממשלה בנימין  נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיימו היום (שלישי) הערכת מצב מקיפה עם ראשי זרועות הביטחון שעסקה במצב הביטחוני בישראל לרבות ביו”ש, ירושלים ובהר הבית.

בתום הדיון החליט ראש הממשלה לאסור על ביקורי יהודים ותיירים בהר הבית ממחר ועד סוף חודש הרמדאן.

מדובר במדיניות הנהוגה  בשנים קודמות ובממשלות קודמות, במסגרתה הר הבית נסגר ליהודים בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן.

השר לביטחון לאומי בן גביר הביע התנגדות ותמך בכך שיהודים יוכלו לעלות להר מחר בשביעי של פסח.

ראש הממשלה והשרים הנחו להשקיע את כלל הכוחות המבצעים הדרושים במטרה להגן על המתפללים שיגיעו לכותל, ובצירים המובלים אליו.

לפי לשכת נתניהו, ההחלטה לאסור עליית מבקרים יהודים ותיירים להר הבית עד סוף הרמדאן התקבלה ”בהמלצה פה אחד של שר הביטחון, הרמטכ”ל, ראש השב”כ והמפכ”ל”.

בלשכת נתניהו הוסיפו: ”ראש הממשלה שיבח את משטרת ישראל על אופן פעולתם בהר הבית ובכותל בחג הפסח, ואת כוחות הביטחון על שורות סיכולים ופעולות הגנה על אזרחי ישראל שהצילו חיים רבים”.

שר הביטחון גלנט כתב: “בהערכת המצב שהסתיימה לפני זמן קצר בנושא עליית היהודים להר הבית עד סוף חודש הרמאדן, הייתה תמימות דעים בין כל גורמי הביטחון שלא לאפשר ביקורי יהודים בהר הבית מחר. בעמדת שר הביטחון גלנט תמכו כל ראשי גופי הביטחון השונים – הרמטכ”ל, ראש השב”כ והמפכ”ל”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיב בהודעה משלו: “ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור – היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב.

“אי נוכחותם של יהודים בהר הבית תביא אוטומטית לדילול הכח המשטרתי השוהה בהר, מה שיצור כר פורה למפגני הסתה ענקיים לרצח יהודים, ואף לתרחיש של ידויי אבנים לעבר מתפללים יהודים בכותל המערבי. כשהטרור מכה בנו – יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות