“אמא, מי יישאר עבורנו, מי ידאג לנו?”: לוסי די הי”ד מובאת למנוחות

לאה (לוסי) די הי"ד שנורתה בפיגוע הנורא בצפון בקעת הירדן ביום שישי האחרון ונפטרה אתמול בהדסה עין כרם - מובאת למנוחות בבית העלמין בכפר עציון • "את דואגת עכשיו למאיה ורינה, מי ידאג עכשיו לנו?"
חיים טוויל
כ' ניסן התשפ"ג / 11.04.2023 14:58

מאות בני אדם מלווים היום (שלישי) למנוחות את לאה (לוסי) די הי”ד, שנפטרה אתמול מפצעיה אחרי שנורתה יחד עם בנותיה בפיגוע הנורא בצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן ביום שישי האחרון.

ההלוויה נערכת בבית העלמין בכפר עציון.

שני בנותיה של לוסי מאיה בת ה-20 ורינה בת ה-16 הי”ד נטמנו שלשום בבית העלמין בכפר עציון, בהלוויה בה השתתפו אלפים.

בהלוויתה של לוסי הי”ד משתתפים יו”ר הכנסת אמיר אוחנה, השרים ניר ברקת, עידית סילמן ואורית סטרוק, חברי הכנסת שמחה רוטמן, אתי עטיה וחנוך מילביצקי, וחברת הכנסת לשעבר שולי מועלם.

קרן, בתה, ספדה לה בדמעות: “ליד הקבר של מאיה ורינה עצמתי עיניים והתפללתי שתתעוררי, שלא נצטרך לעבור את הכאב הזה פעמיים. מה אם אמא לא תתעורר? אני משותקת מרוב כאב. נשארנו מאחור, עם חור שאי אפשר למלא.

“לאבד אמא זה כמו לאבד חיים – אי אפשר להתקדם מפה. היית הדבר האחרון שנשאר לנו כמשפחה, היית לנו כמו דבק. תמיד אמרת שאת מחכה לנכדים, שרצית להיות סבתא, ועכשיו הם לא יזכרו להכיר אותך. ירו בך פעמיים ונלחמת על החיים שלך. מי ילווה אותי לחתונה? לא אוכל לחזור לשגרה, אי אפשר לסכם אותך במילים”.

הבת הקטנה טלי ספדה: “איך מסכמים את אמא? אי אפשר לסכם בהספד. תחשבו על אמא שלכם, אם אתם יכולים לסכם אותה בכמה פסקאות. אני מנסה להבין איך נרדמים. אמא, מי תעזור לי כשאצטרך? מי יהיה חזק בשבילנו? אמא, מי תגן עליי עכשיו? תמיד הגנת עליי מדברים רעים, היית שרה לי ‘המלאך הגואל’ בבית, ואמרת שאשמור את זה לזמנים שאצטרך. הלוואי שהנכדים שלך יהיו דומים לך. את דואגת עכשיו למאיה ורינה, מי ידאג עכשיו לנו?”

טלי הוסיפה: “יש עוד אנשים שהיו צריכים להחליט החלטות כמו שלנו? איך הולכים מהכל לכמעט כלום? איך אצליח לצאת מהמיטה? הלב שלך יפמפם אצל מישהו אחר, הריאות שלך ינשמו אצל מישהו אחר, הכבד שלך, הכליות, הקרניות. אמא, הטבעת על האצבע. אחות, הותירו לי את קרן. אבל אמא יש רק אחת”.

הבן, יהודה, ספד לאמו: “לא אשכח את יום טוב פסח כשהיית בתפילה. תמיד היית כאן כדי לעזור, וגם עכשיו – חמישה אנשים חיים כעת בזכותך”.

אחיה של לוסי, בנג’מין, אמר: “אנו נרגשים מסולידריות של כולכם, שהגעתם לכאן היום ועמדתם בדרכים לכאן. לוסי לא הייתה ילדה רגילה. הייתה בה אש שבערה בה והפכה אותה למיוחדת במינה. יחד עם ליאו, הם היו זוג מושלם. לוסי הייתה רגישה ורק רצתה להפוך את העולם למקום טוב יותר. לצערנו היא נלקחה על ידי אדם אכזר אבל הערכים שלה ימשיכו הלאה. כשאתם עושים מעשים טובים תחשבו על לוסי, מאיה ורינה”.

לוסי הי”ד הייתה מורה לאנגלית בישיבת בני עקיבא אורות יהודה באפרת. המשפחה החליטה לתרום את איבריה של האם, כדי להציל חיים של אחרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות