נתניהו: פיגועי הטרור הוכפלו בממשלה הקודמת, השר גלנט יישאר

ראש הממשלה תקף בחריפות את ממשלת בנט-לפיד והאשים את חבריה בגל הטרור • "אמרתי להם אל תקלקלו כי נצטרך לתקן - בשנה שעברה מספר הפיגועים הוכפל" • "יש עדיין התרעות רבות אבל נגיע לכל המחבלים. אנחנו בעיצומו של הקרב" • "גלנט נשאר בתפקידו ונמשיך לעבוד יחד"
חרדים 10
י"ט ניסן התשפ"ג / 10.04.2023 20:26

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס הערב (שני) בהצהרה מיוחדת שהוא נושא מהקריה בתל אביב למצב הביטחוני ולהסלמה המורגשת בימים האחרונים.

אל תחמיצו: כל האירועים השווים של חול המועד פסח

מה הוא עשה? ההדלפה מתוך קבוצת הווטאפ העירונית של ירושלים

“אזרחי ישראל, המדינה שלנו נמצאת תחת מתקפת טרור. מתקפת הטרור הזו לא התחילה עכשיו. בחג הפסח הקודם התרחשה פרובוקציה דומה בהר הבית. בשנה שעברה, תחת הממשלה הקודמת, מספר פיגועי הטרור הוכפל. הממשלה הקודמת חתמה על הסכם עם חיזבאללה שבו מסרה שטחי מדינה ומאגרי גז לאויב בלי לקבל שום תמורה. היא הבטיחה לנו שהסכם הכניעה הזה ירחיק את העימות עם ארגוני הטרור”, פתח נתניהו.

“אבל כפי שהתרענו והזהרנו ההיפך הגמור קרה. ההתקפות רק גברו וההרתעה נפגעה. לצערי, היא נפגעה עוד יותר, כשבחודשים האחרונים אויבנו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו”, הוסיף.

“אתמול שאלתי את ראש האופוזיציה: ‘כשאתה מצהיר שמדינה קורסת איך אתה חושב שזה מתקבל אצל אויבנו? הם שומעים את כל זה, רואים את כל זה, וכותבים במה הם מאמינים'”.

לדבריו, “אויבנו שומעים ורואים הכל והם מאמינים שיוכלו לנו בהתקפות טרור משולבות מלבנון מסוריה ומעזה. עכשיו זו המשמרת שלנו והאחריות שלנו ושלי. אינני פועל בפזיזות אלא בתקיפות, בנחישות ומעל הכל באחריות. אנחנו נהדוף את הסכנות הללו ונוכל לאויבנו. עשינו זאת בעבר ונעשה זאת גם הפעם.

נתניהו הודיע על ביטול פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט: “גם בימים האחרונים גלנט ואני עובדים יחד. היו מחלוקות קשות בינינו בכמה נושאים אבל החלטתי להשאיר אותן מאחורינו. גלנט נשאר בתפקידו ונמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל”.

שר הביטחון יואב גלנט צייץ בטוויטר, בתגובה, תמונה משותפת שלו ושל נתניהו – וכתב: “ממשיכים יחד במלוא העוצמה, למען ביטחון ישראל”.

באופוזיציה תקפו את נאומו של ראש הממשלה.

ראש האופוזיציה ויו”ר יש עתיד יאיר לפיד אמר: “בשעה שאויבינו ממשיכים לגבות חיי אדם יקרים ודם אחינו ואחיותינו נשפך ברחובות, ראש הממשלה מאבד שליטה אל מול פני האומה. במקום לקיים מסיבות עיתונאים ולהאשים אחרים בצרות שגרמה הממשלה הקיצונית והכושלת בתולדות המדינה, הגיע הזמן שהוא ושריו יפסיקו להתבכיין וייקחו סוף סוף אחריות. ביטול פיטוריו החפוזים והשערורייתיים של שר הבטחון גלנט הם צעד נכון ואני מברך עליו, עכשיו תפסיקו כבר להתלונן ולכו לעבוד”.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לנאום ראש הממשלה ואמר, “בבכיינות לא בונים מנהיגות”.

יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יולי אדלשטיין: “מברך על ההחלטה להשאיר את שר הביטחון, יואב גלנט בתפקידו. מדינת ישראל ניצבת בפני איומים חמורים ומול אויבים מחוץ ומבית. נעמוד יחד, כל אוהבי המולדת, וננצח. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין מילים
    10/04/2023 22:18
    ניר
  1. חבל מאוד נתניהו שאתה מתגלה לנו הבוחרים שלך כאדם חלש שמפחד לעשות מהלכים איך השארת את האדם הזה שמתגלה כאדם חלש בממשלה.
    אתם שוכחים שנשאר לכם עוד 3 שנים.
    הבטחתם משילות הלכנו אחרייך בעיניים עצומות.
    בקיצור……