שמחה עצומה: הרבי מויז’ניץ שימש סנדק ליהודי שנחת היום מרוסיה

בחצרו של האדמו"ר מויז'ניץ בבני ברק נערכה היום שמחת הברית ומעמד 'פדיון הבן' ליהודי שהתקרב ליהדות על ידי שליח חב"ד בנתניה, הרב מנחם מענדל טייכמן - ונחת הבוקר מרוסיה • כל הפרטים על המעמד שגרם לרבי שמחה עצומה
יוסף גרינבוים
י"ט ניסן התשפ"ג / 10.04.2023 18:18

בני בכורי ישראל: במעמד אלפים התקיימה היום (שני) בחצרו של האדמו”ר מויז’ניץ בבני ברק, שמחת הברית ומעמד ‘פדיון הבן’ ליהודי שהתקרב ליהדות על ידי שליח חב”ד בנתניה, הרב מנחם מענדל טייכמן – ונחת הבוקר מרוסיה.

אל תחמיצו: כל האירועים השווים של חול המועד פסח

מה הוא עשה? ההדלפה מתוך קבוצת הווטאפ העירונית של ירושלים

דימה, שכעת נקרא שמו בישראל ישראל בן בוריס, שוכנע בשלט-רחוק להיכנס בברית ונחת מרוסיה בשעות הבוקר, במיוחד לביצוע הברית על אדמת ארץ הקודש. שעות ספורות אחר כך, לאחר טבילה במקווה, זכה להיכנס בברית על ידי המוהל הרב דוד שלמה גלבר, במעונו של האדמו”ר מוויז’ניץ, כאשר האדמו”ר משמש כסנדק. את הברכות אמר האדמו”ר בבית המדרש הגדול, במעמד אלפי החסידים, בקול נרגש בנוסח הברכה המיוחד.

בסיום הברית המרגשת איחל האדמו”ר ברכות לבן אברהם החדש, ולשליח חב”ד הרב טייכמן.

מיד לאחר הברית נטל האדמו”ר ידיו לכבוד ‘טיש חול המועד’, סעודת הברית, ומעמד פדיון הבן.

ככהן שימש הרב מנחם מענדיל כהן, שו”ב דק”ק ויזניץ.

האדמו”ר מויז’ניץ היה שרוי בסערת רגשות ושמחה עצומה – והאציל ברכות על כל המשתתפים.

לאחר מעמד פדיון הבן המשוררים פצחו בזמר ניגוני הלל והודאה, בניצוחו של בעל המנגן משה מרדכי (מונה) רוזנבלום.  כן כמו ניגנו ניגוני חב”ד לכבוד המאורע. האדמו”ר פתח בניגוני קרלין לכבוד הילולת הרה”ק מקארלין זיע”א, והכנר צבי הירש לב בן ה-78 מנתניה, שאף הוא נכנס בברית בערב יום הכיפורים השנה, הנעים את מעמד הברית ומעמד הטיש במתרי כינורו בניגון הארבע בבות של בעל התניא.

.במהלך הטיש קמו שליחי חב”ד ובעל הברית לריקוד נרגש. המעמד נמשך שעתיים, כאשר בעל הברית ושליחי חב”ד זוכים להסב על שולחן האדמו”ר ולסעוד את סעודת החג יחדיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה חגיגה למי הכבוד לנימול או לאדמור
    10/04/2023 18:36
    שרוליק
  1. כמה עולה ברית כזו או שמשלמים תמורתו יש רבים שרוצים את החגיגה הזו