עוד עסקת ענק: הטיל הישראלי שהפך ללהיט בצבאות אירופה

יוון תקבל לידיה טילי "ספייק" מתוצרת "רפאל" שמבוקשים מאוד באירופה • הטילים הגיעו כבר ליותר מ-40 מדינות ברחבי העולם • שווי העסקה החדשה: 1.4 מיליארד שקלים
חרדים 10
י"ט ניסן התשפ"ג / 10.04.2023 13:39

הנשק הישראלי מדהים את אירופה: משרד הביטחון הודיע היום (שני) כי חתם על עסקת נשק בשווי של כ-1.4 מיליארד שקלים (כ-370 מיליון אירו) עם משרד ההגנה היווני, במסגרתה נרכשו טילי ספייק (תמוז) מתוצרת חברת רפאל.

אל תחמיצו: כל האירועים השווים של חול המועד פסח

מה הוא עשה? ההדלפה מתוך קבוצת הווטאפ העירונית של ירושלים

הטילים, שהפכו ללהיט באירופה, סופקו כבר ליותר מ-40 מדינות ברחבי העולם, ביניהן מדינות האיחוד האירופי וברית נאט”ו.

הטילים  ניתנים לשיגור מ-45 פלטפורמות שונות ביבשה, באוויר ובים – ונוסו באופן מבצעי בשדה הקרב.

טילי ה’ספייק’ מציעים יתרונות רבים – מעבר למחירם הנמוך יחסית למתחרים: מזמן אספקה קצר יותר בזכות ייצור מרבית הרכיבים אלקטרוניים, דרך יכולת חימוש אלקטרו-אופטי בעל טווח שנע בין 32 ק”מ ל-50 ק”מ. לטיל  יכולת דיוק גבוהה מאוד בזכות משדר וידאו המספק למפעיל תמונת מצב בזמן אמת – מרגע השיגור ועד הפגיעה במטרה.

עד כה נמכרו כבר יותר מ-34 אלף טילים ממשפחת ה’ספייק’, ונרשמו יותר מ-6,000 שיגורים – באימונים או בשדה הקרב.

מנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אייל זמיר: “ההסכם עם משרד ההגנה היווני הוא ביטוי נוסף לשותפות האסטרטגית בין המדינות. הוא מצטרף לשורת שיתופי פעולה במיליארדי שקלים, שחתמנו בשנים האחרונות ובראשן שדרוג יכולות בית הספר לטיסה של חיל האוויר היווני”.

מנכ״ל רפאל, יואב הר אבן: ״אנו מברכים על ההסכם עם משרד ההגנה היווני טילי הספייק יעשירו את סל הכלים המבצעיים של הצבא היווני, ואנו מצפים להרחבה נוספת בשיתופי הפעולה האסטרטגיים כבר בעתיד הקרוב”.

בשבוע שעבר, הודיע משרד ההגנה של פינלנד, יממה אחרי שהלסינקי הצטרפה לנאט”ו, כי ישלם כ-316 מיליון אירו עבור מערכת היירוט ‘קלע דוד’ של רפאל. משרד ההגנה הפיני אישר את הרכישה של המערכת, כמערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח הבאה של פינלנד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות