בג”ץ קבע: בית המחבל מפיגוע המטענים הכפול בירושלים – ייהרס

בג"ץ אישר להרוס את בית המחבל שביצע את פיגוע המטענים בנובמבר 2022 בכניסה לירושלים ובצומת רמות - ורצח את אריה שצ'ופק וטדסה טשומה הי"ד • השופטים עמית וגרוסקופף היו בדעת רוב מול השופט חאלד כבוב שהיה בדעת מיעוט נגד
חיים טוויל
י"ט ניסן התשפ"ג / 10.04.2023 12:53

בג”ץ אישר היום (שני) להרוס את בית המחבל אסלאם פרוך, שביצע את פיגוע המטענים הכפול בירושלים בחודש נובמבר האחרון, בו נרצחו תלמיד הישיבה אריה שצ’ופק בן ה-16 וטדסה טשומה בן ה-50 הי”ד.

מה הוא עשה? ההדלפה מתוך קבוצת הווטאפ העירונית של ירושלים

בפיגוע התפוצצו שני מטענים בזה אחר זה בבוקר ה-23 בנובמבר 2022 – בתחנת האוטובוס שביציאה מהעיר ובצומת רמות. בפיגוע נרצחו, כאמור,  אריה שצ’ופק וטדסה טשומה הי”ד, שנפטר מפצעיו כשלושה ימים לאחר הפיגוע.

בפיגוע נפצעו 46 בני אדם, מתוכם חמישה באורח קשה.

את העתירה נגד הריסת בית המחבל הגישה משפחת המחבל, בעזרת ‘המוקד להגנת הפרט’ ועורכי הדין לאה צמל ונדיה דקה.

השופט חאלד כבוב התנגד להריסה והיה בדעת מיעוט מול השופטים יצחק עמית וגרוסקופף שתמכו בהריסת בית המחבל.

המחבל התגורר ברמאללה וביתו ייהרס.

המחבל אסלאם פרוך, בן 26, תושב ישראל, ללא רקע ביטחוני קודם, התגורר לסירוגין בכפר עקב וברמאללה. הוא מהנדס מכונות במקצועו. חקירת השב”כ וימ”ר ירושלים העלתה כי המחבל שפעל תחת אידיאולגיה סלפית-ג’האדיסטית המזדהה עם ארגון הטרור של המדינה האסלאמית (דאעש) ביצע פיגועים אלה לבדו, לאחר שתכנן את הוצאתם לפועל במשך זמן, לשם פגיעה באזרחים ישראלים בירושלים.

המחבל צרך תכני טרור ובין היתר מצפייה בהם למד אודות יצור חומרי נפץ וביצע ניסויים בבור אותו חפר בשטח פתוח באיזור בנימין, שם גם ייצר את מטעני הנפץ.

בבור שאותר ופוצץ, הוסתרו חומרי גלם ליצור מטענים נוספים וכן נתפס נשק מסוג קרלו. במהלך המרדף אחריו, נתפס מטען נוסף מוכן להפעלה. מהחקירה עולה שפרוח התכוון לבצע באמצעותם פיגועים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות