כלייזמרים, היכלי תרבות ומופעים: מהפכה מחכה לכם בפסח בירושלים

מהפכת התרבות החרדית בירושלים: בין היתר הוקם היכל התרבות למגזר החרדי לאחר שנים של קיפוח ואפליה • במהלך החג מקבלים את פני העולים לרגל כלייזמרים יהודיים - ושרשרת אירועי תרבות • כל הפרטים
חרדים 10 • אינפורמטיבי
י"ט ניסן התשפ"ג / 09.04.2023 23:49

ביוזמת ראש העיר ירושלים משה ליאון עוברת ירושלים מהפכה של ממש בתחום התרבות החרדית.

בין היתר נחנך היכל תרבות מפואר, ראשון מסוגו במגזר החרדי, בלב השכונה החרדית ברמות, בהשקעה חסרת תקדים של תקציבי עתק שנותבו לפרויקט על ידי עיריית ירושלים.

התוכנית להקמת היכל התרבות למגזר החרדי יצאה לפועל, לאחר שנים של קיפוח ואפליה כלפי האוכלוסייה החרדית בכל הנוגע לתחום התרבות. בהוראת ראש העיר ליאון, ובהתאם להכוונת הרבנים ונציגי הציבור החרדים, הוחלט לתקן את העיוות ההיסטורי ולתת מענה בעניין גם לחרדים.

כמצופה בנושא רגיש כזה, ליאון פעל מול הרבנים כדי להבטיח את שמירת גדרי הרוחניות והקדושה בהיכל החדש, שישמש גם כאולם למסיבות “חומש סעודה”, מבחנים פומביים לתשב”ר, אירועי בוטיק למוסדות החינוך והחסד וכדומה.

כמו כן, במקום ייערכו מופעי תרבות, הצגות וטקסים על טהרת הקודש.

האולם, שנחנך בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, עוצב בסגנון יוקרתי וחדשני וכולל כ-600 מקומות ישיבה, במה מפוארת, ציוד משוכלל, תאורה מודרנית ומערכות הגברה איכותיות.

לצד הפעילות של ליאון והנציגים החרדים למען הקמת היכל התרבות, בלטה גם פעילותה של אריאלה רג’ואן, המשנה למנכ”ל וראש מינהל תרבות ופנאי בעיריית ירושלים. מיותר לציין שהמקום יתנהל על פי כל כללי ההלכה, ולשם כך אף מונתה אשת חינוך חרדית שתעמוד על המשמר בכל הנוגע להתנהלות השוטפת במקום.

מדובר בבשורה אדירה לאלפי המשפחות החרדיות המתגוררות בשכונה, כאשר לצד המהפכה הגדולה בתחום החינוך, במסגרתה הוקמו בתקופה האחרונה מאות כיתות לימוד חדשות – מתפתחת גם פינת תרבות ייחודית, הכוללת, מלבד ההיכל החדש, גם קאנטרי ענק המיועד לציבור החרדי ושנבנה ברמה הכי גבוהה שיש, לצד מכון כושר נפרד לצרכי בריאות ופנאי.

ראש העיר משה ליאון אמר: “מרגש לראות את התגשמות החלום. כשיצאנו לדרך עם הפרויקט עמדה לנגד עינינו מטרה אחת – להעניק חוויית תרבות נקייה ומתאימה גם להמוני המשפחות החרדיות בבירת ישראל. מדובר בצעד אחד, מני רבים, למען האוכלוסייה החרדית בירושלים שחזתה בשנה האחרונה במהפכת חינוך אדירה, במהפכת תשתיות עצומה וכעת, במהפכת תרבות שטרם נראתה כמותה בציבור החרדי”

כאמור, מדובר באירוע סמלי המאפיין את התנופה האדירה לעולם התרבות החרדי בעיר.

ירושלים בירת ישראל, הגיעה לחג הפסח ערוכה ומוכנה בשלל אירועים ומזמינה את רבבות תושבי העיר, עם ישראל והתיירים להגיע, לבלות וליהנות ממגוון אפשרויות הבילוי בעיר.

הנה כמה מהאירועים השווים של חול המועד פסח:.

פעילויות מונגשות. העירייה יצאה גם עם פעילויות עבור משפחות צמי”ד (צרכים מיוחדים) בחוה”מ, ביניהן טיולים מונגשים לעין חמד, תל אפק ומערות בית גוברין (בית גוברין לא מונגש לכיסאות גלגלים), ביום א’, ה-23.4.9.

אטרקציה נוספת היא פסטיבל ‘וצמחת בחגיך’, פעילות באתר הטבע המותאמת לצרכים מיוחדים וכוללת מופע של להקת גוטה גוטה, סדנת אומנות בטבע, סדנת תנועה והצגה – ביום  ה’, ה-13,04,23

זאת לצד אירועי מסורת נודעים:

ברכת הכוהנים בכותל המערבי –  מתקיימת ברוב עם בכותל המערבי בחול המועד סוכות ופסח, עוד מאז 1970. בשני המועדים הללו עולים לעיר הבירה וגודשים את הכותל עשרות אלפי איש כדי להשתתף במעמד המרגש ולהתברך על ידי מאות כהנים בברכה המשולשת.

השנה, מעמד ברכת הכוהנים המסורתית בכותל המערבי התקיים ביום א’ של  חוה”מ.

הקבלת פני רבו – לראשל”צ הרב שלמה עמאר שליט”א תתקיים בהשתתפות גדולי הרבנים בירושלים. איפה: בית הכנסת הספרדי בגבעת המבתר, רחוב מיצרי טירן 3.
מתי: יום א’, 23.4.9

הקבלת פני רבו לגדולי רבני הציונות הדתית  עם ראשי ישיבות ורבני ערים להקת “אהללה” וביני לנדאו. איפה: היכל שלמה בירושלים. מתי: יום א’, 23.4.9 ב-18:30.

תפילת הלל מוזיקאלית וחגיגית תתקיים בחוה”מ פסח בירושלים, עם הרב שמואל אליהו ובמעמד ראש העיר משה ליאון, אירוע מרגש ושמח במיוחד. איפה: גן מיטשל מתי: יום ב’, 23.4.10 .שחרית- 6:30

תרבחו ותסעדו

לכל פסח יש את מוצאי פסח, וטוב שכך, וברחבי ירושלים יתקיימו חגיגות מימונה רבות, חלקן ביוזמתן של העירייה, כולן בחינם ואתם לגמרי מוזמנים גם אם אתם לא מרוקאים:

חגיגית המימונה המרכזית במגדל דוד העירייה ומגדל דוד מכינים לכם סדנאות ופעילויות חווייתיות, חפלת מימונה אל תוך הלילה עם תזמורת “אלמוגרביה” ומוסיקה מרוקאית קלאסית עם הזמרים עדי אלבחר וחננאל אוחנה, אירוע שמח במיוחד לפינאלה של החג.

איפה: מגדל דוד

מתי: יום ה’, 23.4.13

בנוסף, העיר תחגוג את המימונה עם שלל הופעות ופעילויות במנהלים קהילתיים ברחבי העיר, ללא עלות,

במינהל קהילתי קטמון ח’-ט’ רח’ בר יוחאי 5 ,יום ד’. מינהל קהילתי גינות העיר בחאן יום ד’. מינהל קהילתי מיתרים: ברחבת “קפה בגן” – גן הסוס (רחוב קוסובסקי 15) ביום ה’ בשעה 16:00.
מינהל קהילתי לב העיר אוהל משה 42 ,יום ה’, 23.4.13 , בשעות אחה”צ; מינהל קהילתי גבעת מרדכי בעמק הצבאים ביום ה’, 23.4.13, מינהל קהילתי תלפ”ז עולי הגרדום 13 ביום ה’, 23.4.13

ויש עוד המון אירועים מיוחדים וחגיגיים ברחבי העיר שמחכים לכם במהלך החג.

את כולם תוכלו למצוא כאן:

מעיריית ירושלים נמסר: “ירושלים מלאה בפעילויות המתאימות לכל המשפחה ולכל הגילים, בואו לירושלים עיר הנצח של העם היהודי, תהנו מכל החוויות
ברחבי העיר ומאחלים לכולכם פסח כשר ושמח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות