משרד הבריאות נגד המרכז הרפואי לניאדו: ‘חרג מסמכויות חוק החמץ’

בתשובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ לאחר שנאסרה כניסת אישה אל המוסד הרפואי עם מזון לא כשר - נאמר: "מאבטח בית החולים אחראי אך ורק על שמירה על הביטחון והתיקון החדש לחוק מקנה לו סמכות ליידע בדבר הוראות בית החולים בלבד"
חרדים 10
י"ח ניסן התשפ"ג / 09.04.2023 12:10

משרד הבריאות טוען,  בתגובה לעתירה לבג”ץ שהוגשה היום (ראשון) על ידי המשרד, כי המרכז הרפואי לניאדו בקריית צאנז בנתניה חרג מסמכויות ‘חוק החמץ’, כשאסר על אישה בהריון להכניס פנימה ופלים לא כשרים לפסח.

ממלא מקום שר הבריאות הוא השר יואב בן צור.

לפי חדשות 12, בתגובה לעתירה נכתב: “מאבטח בית חולים לא מוסמך לחפש חמץ על גופו של אדם או למנוע כניסת מבקרים מטעמים של כשרות לפסח. המאבטח אחראי אך ורק על שמירה על הביטחון והתיקון החדש לחוק מקנה לו סמכות ליידע בדבר הוראות בית החולים בלבד”.

עוד נאמר בתגובה: “המחוקק לא הסמיך את מנהל בית החולים להסמיך מאבטח, או כל עובד אחר, המועסק במיקור חוץ כעובד בית החולים, ליידע את באי בית החולים בדבר ההוראות שקבע מנהל בית החולים בעניין הכנסת חמץ”,

במשרד הוסיפו: “זאת ועוד: גם אם המאבטח מועסק ישירות על ידי בית החולים יש קושי בהסמכתו כעובד בית החולים, זאת לאור חשש מיצירת מצג כלפי הציבור לפיו סמכויות המופעלות על ידי המאבטח המיועדות לתכליות של שמירה על ביטחון הציבור מפני פעילות חבלנית ומפני אלימות, יופעלו בפועל לשם מניעת הכנסת חמץ לבית החולים”.

בתגובת לניאדו לעתירה נכתב, בין היתר: “בניגוד לנטען המאבטחים אינם עוסקים בסוגיית החמץ.  ישנם סדרנים מטעם בית החולים המיידעים את המבקרים בעניין המדיניות הנהוגה – מניעה של הכנסת מזון מכל סוג שהוא למעט פירות וירקות שלמים. לטענת לניאדו לא מבוצע חיפוש על גופו של אדם, והסדרנים מבקשים את הסכמתם של המבקרים לערוך חיפוש בתיקיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוק החמץ
    10/04/2023 10:14
    משה
  1. אכן חוק החמץ הוא חוק מיותר כמו כל “ספר החוקים שנקרא מדינת ישראל” שהוכיח עצמו כמיותר כבר 75 שנה שמדובר בסוס טרויאני שנכנס לתוככי העם היהודי כדי לקעקעו מבפנים