“שיקרי ומופרך”: במוסד מכחישים הדיווח שעודד השתתפות בהפגנות

העיתון 'ניו יורק טיימס' דיווח, על בסיס מסמכים שהודלפו מהפנטגון, כי הנהגת המוסד עודדה את אזרחי ישראל להשתתף בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית • המוסד הגיב: "הפרסום הלילה בעיתונות האמריקאית הוא שקרי ומופרך לחלוטין" • עמית סגל: דיווח קצת הזוי
אריה ריבקינד
י"ח ניסן התשפ"ג / 09.04.2023 11:46

בעיתון ‘ניו יורק טיימס’ דווח הלילה (ראשון), על פי מסמכים שהודלפו בסוף השבוע האחרון מהפנטגון, כי הנהגת המוסד עודדה את אזרחי ישראל להשתתף בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית אותה מקדמת הממשלה.

עם זאת, בדיווח של העיתון נכתב כי בכירי הארגון מכחישים את הדיווח, וכי מערכת העיתון לא הצליחה לאשש את הערכת המודיעין האמריקני.

על פי הדיווח, בדו”ח המודיעין האמריקני מה-1 במרץ נכתב כי ראשי המוסד “עודדו את פקידי המוסד ואזרחי ישראל למחות נגד הרפורמות השיפוטיות המוצעות של ממשלת ישראל החדשה, כולל מספר קריאות מפורשות לפעולה”.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: “הפרסום הלילה בעיתונות האמריקאית הוא שקרי ומופרך לחלוטין. המוסד ובכיריו לא עודדו ואינם מעודדים עובדים בארגון לצאת להפגנות נגד הממשלה, להפגנות פוליטיות בכלל, או לכל פעילות פוליטית.

“המוסד ובכיריו המכהנים לא עסקו כלל בנושא ההפגנות, ונותרו נאמנים לערך הממלכתיות המוביל את המוסד מאז הקמתו”.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל הגיב על הדיווח: “נשמע דיווח קצת הזוי שמבלבל בין קריאות הלשעברים לבוא להפגין ובין עובדי המוסד המכהנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות