ליל שבת: מחבל רצח תייר ופצע שבעה בפיגוע דריסה בתל אביב

מחבל בן 45 תושב כפר קאסם דרס למוות תייר אחד מרומא ופצע עוד שבעה תיירים נוספים • כשהתהפך עם רכבו ניסה לגשת לנשק צעצוע - וחוסל • אחיו של המחבל: זו היתה תאונה, הוא היה בעצב על מות בן דודו ולא ישן כמה לילות • הופסקה כניסת מוסלמים מעזה לתפילה בהר הבית
חרדים 10
י"ז ניסן התשפ"ג / 08.04.2023 20:50

אלסנדרו פאריני, תייר איטלקי בן 36, תושב רומא, נרצח בליל שבת בפיגוע דריסה בתל אביב – שביצע המחבל יוסף אבו ג’אבר בן 45 מכפר קאסם.

שלושה תיירים נוספים נפצעו באורח בינוני, וארבעה נפצעו קל.

כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים וולפסון שבחולון ואיכילוב שבתל אביב גבר בן 74, גבר בן 39 ונערה בת 17 במצב בינוני, וכן גבר בן 54 ואישה כבת 70 במצב קל. גבר בן 31 ואישה בת 27, שני תיירים נוספים, פונו באיחור לבית החולים, לאחר שנפצעו קל וברחו מהזירה ללובי המלון הסמוך רויאל ביץ’.

המחבל עבד בעבר כמנקה בחטיבת הביניים שז”ר בקריית אונו.

מחקירת האירוע עולה, כי המחבל נסע מצפון לדרום סמוך לטיילת צ’רלס קלור, עלה על המדרכה ופגע בתיירים שהיו במקום. לאחר מכן, המשיך לנסוע על שביל האופניים, אז נוטרל על ידי קצין משטרה שהיה סמוך למקום והבחין במתרחש, כמו גם בנשק צעצוע מפלסטיק אליו, לטענתו, ניסה להגיע המחבל.

בהמשך, איבד המחבל שליטה על רכבו שהתהפך, והוא נוטרל ומת.

אחיו של המחבל, עמאר אבו ג’אבר, טען הבוקר כי לא מדובר בפיגוע: “מהסרטון רואים שמה שקרה זה תאונת דרכים. הוא ניסה בכל מחיר לצמצם את העניין ואפילו סיכן את עצמו. כולנו ראינו בסרטון איך הוא נכנס לדשא, התגלגל והתהפך”.

במשטרה הבהירו כי הרכב הידרדר לדשא אחרי שנסע במהירות על המדרכה לאורך עשרות מטרים, ופגע לפחות בשמונה מבלים בטיילת. לטענת עמאר, אחיו איבד שליטה על הרכב בגלל שלא ישן כמה ימים עקב אבל על בן דודו.

בעקבות הפיגוע, הנחה אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו לגייס את כל פלוגות מג”ב במילואים, וכן כוחות נוספים לצה”ל.

בתום הערכת מצב ביטחונית שנערכה בעקבות מתקפות הטרור שר הביטחון יואב גלנט הנחה את מערכת הביטחון להקצות תגבור של כוחות צה”ל לפעילות מחוז מרכז של משטרת ישראל.

בנוסף, שר הביטחון החליט להאריך את הסגר הכללי על יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה עד למוצאי חג שביעי של פסח, בלילה שבין יום רביעי לחמישי.

המשך הטלת הסגר כולל גם ביטול מיידי של הצעדים האזרחיים שאושרו לרגל חודש הרמאדן ומניעת כניסת פועלים לישראל.

ראשת ממשלת איטליה, ג’ורג’יה מלוני, מסרה את תנחומיה לקרובי משפחתו של פאריני והדגישה כי היא מביעה סולידריות עם ישראל “בעקבות המתקפה הפחדנית הזו”.

שגריר האיחוד האירופי בישראל, דימיטר צ’נצ’ב, צייץ בטוויטר: “חדשות קורעות לב על פיגוע נוסף היום, הפעם בטיילת תל אביב עם הרוג אחד וכמה פצועים. אני מגנה חד משמעית את האלימות הזו. מחשבותינו ותפילותינו עם משפחות הקורבנות והפצועים”.

מפקד מחוז תל אביב עמי אשד תיאר את האירוע מזירת הפיגוע: “הרכב נסע דרומה, ובשלב מסוים התהפך. שוטרים שהיו בזירה חתרו למגע, זיהו את החשוד מנסה להגיע לנשק שהיה ברכבו, ירו בו והרגו אותו”. עוד הסביר כי הסריקות בעיר המשיכו גם לאחר נטרול המחבל. “להערכתינו לא מסתובב חשוד נוסף, אבל מן הסתם יש הרבה ציבור שנמצא מסביב ויש הרבה דיס-אינפורמציה. אנחנו מבצעים סריקות כדי להרגיע את הציבור. נכון לעכשיו, להערכתנו האירוע הסתיים”, מסר.

שר התיירות חיים כץ שיגר הערב מכתב תנחומים למשפחת הנרצח, אלסנדרו פאריני ז”ל: “בשמי ובשם ממשלת ישראל אני מבקש להביע את תנחומיי על הרצח הנתעב, אנו כואבים איתכם את אובדנכם. שנאת החינם של הקיצוניים חסרת גבולות גיאוגרפיים, ואינה מבדילה בין דת, גזע ולאום, בין אזרחים חפים מפשע ובין תיירים. שלא תדעו עוד צער”.

מרגע היוודע הפיגוע, משרד התיירות מלווה את קבוצת התיירים המעורבים ומסייע להם בכל צורך.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב במוצאי השבת: “משתתף בצער של משפחתו של אלסנדרו פיראני ז”ל ומאחל איחולי החלמה מהירה לפצועי הפיגוע בתל אביב.

במהלך השבת קיימתי הערכות מצב שונות שמהם עלה כי קיים גל הסתה ברשת, ולפיכך הנחתי את המשטרה לעצור מסיתים ברשת”

בית משפט השלום בירושלים שחרר בערב שבת חשוד שנעצר בגין עשרות אירועי הסתה לפגיעה ביהודים. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע על השחרור שעוכב ליום ראשון.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתגובה: “בית המשפט חייב להיות מחובר לאירועים שמתרחשים ולחומרה של אירועי הסתה. הייתי עורך דין ואני מבין מה היא דאגה לזכויות אזרח, אם כי בכל הכבוד שחרור חשוד בעשרות עבירות של הסתה מסכן את שלום הציבור ומעביר מסר שאפשר להמשיך ולהסית. מילים יכולות להרוג”.

יו”ר רע”מ, מנסור עבאס, גינה את הפיגוע: “זו לא דרכה של החברה הערבית והאזרחים הערבים בישראל”. עוד כתב כי ההנהגה הערבית, ובראשה רע”מ והתנועה האיסלאמית, “לא תקבל בשום צורה שימוש באלימות נגד כל אזרח ללא הבדל דת או גזע או לאום”.

חברו למפלגה, ח”כ וליד טאהא, גינה גם הוא: “שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוג, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם. העיר הייתה ונותרה מקום לחיים משותפים ורדיפת שלום”.

ראש העיר כפר קאסם, עאדל בדיר, גינה גם הוא את הפיגוע ושלח תנחומים למשפחת ההרוג. “אנחנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רוצחים שפלים
    09/04/2023 13:48
    רואה חשבון
  1. הייתי מתבייש להשתייך למוצא החלאות המפלצתיות הללו. מה הם יודעים? לרצוח ילדים וטף נשים וגברים. זה ה- די.אן.איי שלהם. להקים ולבנות ולטפח הס מלהזכיר. הכי טוב לשבת וליילל לקחו לי גנבו לי נטלו לי.לתכנן רציחות לא בנייה וקידום. אבוי לנו שיש ברואים כאלו והם חושבים שיש להם כבוד איזה כבוד לרוצחים של אנשים שלווים.