שתי אחיות מאפרת נרצחו והאם במצב אנוש – בפיגוע ירי בבקעה

שתי צעירות מאפרת נרצחו והאימא נפצעה אנוש בפיגוע ירי בצומת חמרה בבקעת הירדן • תחילה האירוע נראה כתאונה - אך בהמשך אותרו סימני ירי • החבלים גרמו לרכב לסטות - וירו קרוב • אב המשפחה נסע ברכב אחר מלפנים, הסתובב והיה עד למאמצי הטיפול • מצוד אחר המחבלים
חיים טוויל
ט"ז ניסן התשפ"ג / 07.04.2023 11:46

טרור בחול המועד פסח: שתי אחיות, צעירות בשנות ה-20 – נרצחו, ואימן בת ה-48 נפצעה באורח קשה מאוד, בפיגוע ירי שהתרחש הבוקר (שישי) בצומת חמרה בצפון בקעת הירדן.

בנות המשפחה הן תושבות אפרת.

עודד רביבי, ראש מועצה מקומית אפרת, פרסם הודעת אבל: “בצער גדול קיבלנו את העדכון על פיגוע מזעזע בו ירו מחבלים על רכב ובו אם ושתי בנותיה, תושבות אפרת. שתי הבנות נרצחו והאם במצב אנוש. אב המשפחה שנסע ברכב אחר מלפנים הסתובב והיה עד למאמצי הטיפול ברעייתו ובנותיו.

“המועצה, מחלקת הרווחה והחינוך מלוות את בני המשפחה, נמצאות בקשר עם נשות הרווחה בבקעת הירדן שנמצאות ליד אב המשפחה וילדיו. צוותי רווחה ממועצת אפרת בדרכם לבית החולים ולבקעה. ראש המועצה עומד עם כלל הגורמים בקשר”.

תחילה האירוע נראה כתאונת דרכים קטלנית – אך בהמשך לוחמי אש מתחנה אזורית שומרון שהוזעקו לזירה הבחינו בסימני ירי על הרכב עצמו.

ממד”א נמסר, כי פראמדיקים קבעו את מותן של שתי נשים בשנות ה-20 והעניקו טיפול רפואי לאישה כבת 40 במצב קשה, עם פגיעה רב מערכתית.

מסוק מד”א-הצלה אייר נחת בזירה ופינה אותה ל’הדסה עין כרם’.

מהדסה נמסר: “אל יחידת הטראומה פונתה אישה בת 48, לאחר שנורתה בפלג גופה העליון בפיגוע בבקעה. מצבה קשה מאוד, לא יציב”.

המחבלים שביצעו את הפיגוע נמלטו מהזירה וכוחות גדולים של משטרה ומג”ב פתחו במצוד אחריהם.

כוחות הביטחון הטילו כתר על העיר יריחו.

מחקירה ראשונית עולה,  כי המחבלים המתינו בצד הדרך בתוך רכב פלסטיני, התנגשו ברכב של הישראליות או גרמו לו לסטות בדרך כלשהי – ואז ביצעו את הירי, כולל וידוא הריגה.

לפחות 22 תרמילים, ככל הנראה מנשק מסוג קלצ’ניקוב, אותרו בזירה. לאחר הירי המחבלים נטשו את רכבם בזירה ונמלטו רגלית או באמצעות רכב אחר.

רשף אורי אורבך, מפקד אשכול בקעת הירדן כבאות והצלה מחוז יו”ש: “נקראנו לתאונת דרכים קשה סמוך לחמרה בבקעת הירדן. עם ההגעה למקום זיהינו רכב ובו שלוש נפגעים עם סימני קליעים על הרכב, ופציעות אופייניות לאירוע פח”ע.

“מייד דיווחנו כי ישנו חשד לפח”ע. התחלנו מיד בהוצאת הנפגעים, ובמתן סיוע לכוחות הרפואה במקום, זאת במקביל לסריקות שביצענו בשטח לאיתור רכבים נוספים. בסריקות זיהינו רכב נוסף עם פגיעת ‘חזית אחור’, אולם ללא נפגעים”.

צילום: הצלה ללא גבולות

פראמדיק מד”א דניס פולקוב: “כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי עם 3 נשים מעוך ורכב פלשתינאי. מהרכב חולצו שתי צעירות בשנות ה-20 כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חיה בשטח”.

עודד שבת, פרמדיק באיחוד הצלה: “כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה עם מעורבות רכב שספג פגיעות ירי וכתוצאה מכך אירעה תאונת דרכים קשה. למרבה הצער שתי צעירות ששהו ברכב נהרגו עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן הענקתי סיוע בזירה לפצועה באורח אנוש שפונתה במסוק למרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים”.

דובר צה”ל מסר: ”התקבל דיווח על תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני. כוחות צה”ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע.

“כתוצאה מהפיגוע נפגעו שלוש ישראליות, נקבע מותן של שתיים מהן. כוחות צה״ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים”.

מפכ״ל המשטרה אמר: “מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח״ע במתווים השונים רלוונטי. לכן לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל מי אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק – לשאת אותו בימים אלו”.

ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחיאני, הגיב בחדשות 12: ”הדיווח הראשוני היה על תאונת דרכים שיש בה שתי הרוגות. כרגע אנחנו אוספים מידע. ביום שבו התעוררנו ליום מלא אופטימיות, שיש הרבה מטיילים בבקעת הירדן, אנחנו מוצאים את עצמנו באירוע מאוד קשה שיש לו השלכות מרחיקות לכת”.

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו”ר מועצת יש”ע, שלמה נאמן, התייחס בגלי צה”ל לפיגוע הרצחני: “יש כאן אויב שמנסה להקים מדינה בלב ארצנו, זו המוטיבציה שלהם. הדבר הזה חייב להיפסק. הציפייה שלנו היא לא מהחיילים בשטח ולא מהמפקדים – אלא מהדרג המדיני, לגדוע את התקווה של האויב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות