מפלה למשטרה: החרדי שהותקף בעיר העתיקה בחג שוחרר ממעצר

בית המשפט הורה הלילה על שחרורו ממעצר של החרדי שהותקף אחרי ליל הסדר בעיר העתיקה בידי מחבל עם מוט ברזל - ונפצע בפניו • בדיון אמר נציג המשטרה כי ערבי שתוקף יהודי מבוגר עם מוט ברזל לא מצדיק ירי • עו"ד עדי קידר: "בקשת מעצר כל כך מופרכת"
חיים טוויל
ט"ז ניסן התשפ"ג / 07.04.2023 09:50

בית משפט השלום בירושלים דחה הלילה (ליל שישי) את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החרדי שהותקף בעיר העתיקה בליל החג ב-9 ימים – והורה על שחרורו ממעצר.

בדיון ייצג את החרדי עו”ד עדי קידר מחוננו.

לאחר הפיגוע פונה המחבל מהמקום בידי המון ערבי, שליווה אותו בקריאות “אללה אכבר” ו-“בדם ואש נפדה את אלקצא”.

המחבל טרם נעצר ולא נחקר באזהרה בגין תקיפת היהודי.

באירוע, שהתרחש לאחר ליל הסדר,  הותקף חרדי בן 67, תושב העיר העתיקה בירושלים, באלימות בידי מחבל עם מוט ברזל, בסמוך לביתו ברובע המוסלמי.

היהודי נפגע בפניו, והצליח לשלוף את נשקו ולהגן על חייו. היהודי נפגע בפניו ודימם, וכוחות הצלה של העיר העתיקה העניקו לו טיפול רפואי.

לתדהמת ניצול הפיגוע ובני משפחתו, עצרה אותו המשטרה בגין הירי במחבל.

בדיון שהתקיים במהלך הלילה בבימ”ש השלום בירושלים הודה נציג המשטרה כי היהודי הותקף בידי ערבי באלימות וכן עם מוט ברזל – וכי הוא נפגע בפניו, אך טען כי זה לא מצדיק ירי.

עו”ד קידר תקף את המשטרה בדיון על כך שהיא רואה את האירוע בצורה חד צדדית, וכי לא ביצעה פעולות חקירה פשוטות כנגד המחבל.

בנוסף, עו”ד קידר הציג בדיון פרסומים של המחבל ברשתות החברתיות בו הוא תומך בחמאס ובפיגועים.

תושבי העיר העתיקה היהודים  סיפרו, כי למרות ההתראות והמצב הביטחוני הקשה, לא היו שוטרים ברחובות בשעת הפיגוע. בנוסף לאחר האירוע התאספו מאות ערבים ברחוב, וקראו קריאות עידוד למחבל וקריאות הסתה נגד התושבים היהודים באזור והרחוב נחסם למעבר יהודים.

עו”ד עדי קידר: “‏אנו מברכים על החלטתו של בית המשפט להורות על שחרורו. עצם החשד של משטרת ישראל והבאתו לבית המשפט בחשד לניסיון רצח, ובבקשה להאריך את מעצרו ל-9 ימים הייתה כל כך מופרכת. מדובר בפיגוע של ממש שבו הוא נאלץ להגן על עצמו מפני מחבל, אשר ברור העלה גם כי קיימות ברשתות החברתיות מידע רב כנגדו. אני שמח שבית המשפט הבין את התמונה כפי שהיא והורה על שחרורו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה בן גביר????????????
    08/04/2023 21:03
    ציוני
  1. מזעזע…….

  2. מושחתים נמאסתם
    08/04/2023 21:04
    ציוני
  3. איפה בן גביר…..