תקיפה נרחבת של צה”ל ברצועה ובלבנון: מטחים כבדים לעוטף

החל מחצות: צה"ל תקף מטרות של החמאס בדרום לבנון וברצועה • נתניהו: "תגובת ישראל הלילה ובהמשך - תגבה מחיר משמעותי מאויבינו" • "התקיפה המשמעותית ביותר נגד חמאס מאז 'שומר החומות'" • עשרות רקטות על שדרות ועוטף עזה • ראשי ערים בצפון ובדרום פתחו המקלטים
חיים טוויל
ט"ז ניסן התשפ"ג / 07.04.2023 00:50

לאחר מטחי הרקטות על יישובי הצפון: צה”ל פתח הלילה (ליל שישי) במתקפה על מטרות ברצועת עזה – ובלבנון.

המתקפה החלה לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני קיבל שורת החלטות, שכולן התבססו על המלצות צה”ל וזרועות הביטחון, בתגובה לירי על אזרחי ישראל בצפון ובדרום.

“תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו”, אמר נתניהו.

התקיפה הנרחבת ברצועת עזה בוצעה החל מחצות בשלושה גלים בצפון ובדרום הרצועה. בין מטרות של החמאס שהותקפו ברצועת עזה: שני תוואי מנהרות טרור ושני אתרי ייצור אמצעי לחימה, פיר לאתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה, שלושה אתרים נוספים לייצור אמצעי לחימה ומנהרת טרור של הארגון.

לפי דיווחים פלסטיניים, חמאס ירה טילי נ”מ לעבר כלי הטיס הישראלים, לאחר שהופגז אתר צלאח א-דין של חמאס, ממערב לעזה.

מאוחר יותר הלילה צה”ל תקף באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק מקלע כבד, ממנו בוצע ירי קליעים לעבר מטוסי צה״ל ושטח ישראל.

אחרי השעה 04:00 תקף חיל האוויר מטרות גם בדרום לבנון.

דובר צה”ל סיכם הבוקר, כי חיל האוויר התמקד בלבנון בתקיפה של שלוש מטרות של חמאס דרומית לרשידיה, מהאזור שבו בוצע הירי לעבר ישראל במהלך החג.

“ברצועת עזה תקפנו כ-10 מטרות עם 50 טון פצצות, אתרי ייצור אמל”ח של חמאס, מטרת מחקר ופיתוח משמעותית בג’בליה ומנהרות שהתקרבו לגדר הגבול. 44 רקטות נורו הלילה מהרצועה – 12 מהם שיגורים לים ושמונה יורטו על ידי כיפת ברזל. 14 נפלו בשטח פתוח”.

דובר צה”ל הודיע לאחר השעה 10:30 בבוקר, כי בהתאם להערכת המצב, תושבי יישובי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך עשר דקות.

לפי הכתב הצבאי של ערוץ 14, הלל ביטון רוזן, “מדובר בתקיפה המשמעותית ביותר נגד חמאס מאז ‘שומר החומות’. החמאס יאבד הרבה נכסים הלילה”.

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש לישיבה ראשונה זה כחודשיים, אחרי ירי של 34 הרקטות מלבנון לשטח ישראל, שיגור פצצות מרגמה למטולה ובצל ירי רקטות ששוגרו מעזה בליל הסדר. על פי ההערכות בצה”ל, חמאס אחראי על ירי הרקטות מלבנון.

הישיבה הסתיימה לקראת השעה 1:00 בלילה.

בפתח דיון הקבינט אמר ראש הממשלה: “הבהרתי בימים האחרונים שאויבינו לא יטעו בנו. הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם בכל מקום ובכל עת שיידרש. כולנו בלי יוצא מן הכלל מאוחדים בזה”.

נתניהו הוסיף: “באשר לתוקפנות עלינו מהזירות השונות – נכה באויבינו והם ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות. אויבינו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מאוחדים ומלוכדים ומגבים את הפעולות של צה”ל ושאר זרועות הביטחון כדי להגן על מדינתנו ואזרחינו”.

על העימותים במסגד אל-אקצא אמר נתניהו: “אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. אנחנו קוראים להרגעת הרוחות ונפעל בתקיפות נגד קיצונים שנוקטים שם אלימות”.

ראשי רשויות בצפון ובדרום החליטו לפתוח מקלטים בערים השונות בעקבות ההסלמה הביטחונית, בתיאום עם פיקוד העורף, ולמרות שאין הנחיות מיוחדות לציבור בשלב הנוכחי.

ואלה המקומות שפתחו מקלטים:

צפון הארץ: מטולה, קרית שמונה, חצור הגלילית, ראש הפינה, צפת, עפולה, טבריה, מגדל העמק, נוף הגליל, שלומי, נהריה, מעלות, עכו, כרמיאל, קרית ביאליק, קרית שמואל, קרית מוצקין, קרית חיים, קרית ים, נשר, חיפה.

דרום הארץ: באר שבע, שדרות, נתיבות, אשקלון, אשדוד, יבנה.

מרכז הארץ: ראשון לציון, באר יעקב, פתח תקווה, ראש העין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות