הקבינט דן בתגובה לירי • נתניהו: “נכה באויבנו, הם ישלמו מחיר”

שרי הקבינט דנים בתגובה לירי הרקטות בחג מלבנון ומעזה • נתניהו: "אויבנו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מלוכדים ומאוחדים" • בצלאל סמוטריץ': "מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה, ואויבינו יצטערו על כך. היעד הנדרש הוא מכה קשה לטרור והחזרת ההרתעה"
חיים טוויל
ט"ז ניסן התשפ"ג / 06.04.2023 21:43

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס הערב (חמישי) לדיון בתגובה הצפויה לירי במהלך יום טוב של פסח מצד ארגוני הטרור – מעזה ולבנון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הקבינט: “הבהרתי בימים האחרונים שאויבנו לא יטעו בנו. הויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם בכל מקום ובכל עת שנידרש. כולנו, בלי יוצא מן הכלל, מאוחדים בזה.

“באשר לתוקפנות עלינו מהזירות השונות: אנחנו נכה באויבנו והם ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות. אויבנו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מלוכדים ומאוחדים ומגבים את הפעולות של צה”ל ושאר זרועות הביטחון כדי להגן על מדינתנו ואזרחינו”.

נתניהו הוסיף: “אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. אנחנו קוראים להרגעת הרוחות ונפעל בתקיפות נגד קיצונים שנוקטים שם אלימות”.

גורמים מדיניים העריכו, כי ישראל צפויה להגיב בתקיפות על הירי ובפני השרים יוצגו מספר תגובות אפשריות של הצבא.

במערכת הביטחון מעריכים, כי ייתכנו כמה ימים של הסלמה, בעקבות התגובה הצפויה של מערכת הביטחון.

הערכת המצב הביטחונית בראשות ראש הממשלה ובהשתתפות שר הבטחון מתארכת ובסיומה יתכנסו שרי הקבינט, כדי להחליט על התגובה לירי מעזה ומלבנון.

מוקדם יותר, התקיים בקריה דיון ביטחוני בראשות הרמטכ”ל הרצי הלוי, ראש שב”כ רונן בר, ראש המוסד  ובנוכחות פורום מטכ”ל.

לפי דיווח באתר ynet, מהערכות המצב שקיימו ראשי מערכת הביטחון עם ראש הממשלה ושר הביטחון, צפוי לילה עם תקיפות בצפון ובדרום. העצימות בצפון צפויה להיקבע בקבינט.

“עושים מאמצים לבדל זירות ולא להיגרר להסלמה כוללת, אבל כמובן להחזיר את ההרתעה. תגובה חריפה בעזה תהיה בלי קשר לצפון”, אמרו גורמי ביטחון.

חבר הקבינט המדיני בטחוני השר בצלאל סמוטריץ׳ התייחס הערב להסלמה הביטחונית: “מועדים לשמחה. ברגעים האלה עוזבים את כל המחלוקות, ההאשמות, והשיקולים הפוליטיים ומתאחדים נגד אויבינו.

“מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה, ואויבינו יצטערו על כך. היעד הנדרש הוא מכה קשה לטרור והחזרת ההרתעה למדינת ישראל”.

שר החוץ אלי כהן: “ביום הראשון של פסח. בעודנו יושבים לשולחן החג, בני משפחה וחברים, ישראל מתמודדת עם רקטות מדרום ומצפון. זה לא צירוף מקרים. אף אחד לא צריך לבדוק אותנו, אנחנו ננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על ארצנו ועל עמנו. אני קורא לקהילה הבינלאומית לצאת בהצהרה ברורה נגד האחראים לתקיפה על ישראל”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: “בצל ההסלמה הביטחונית, שוחחתי בצאת החג עם ראשי רשויות בצפון ובדרום. בשם העם כולו הבעתי תמיכה וביקשתי לחזק אותם ואת כלל התושבים, שנאלצים לחגוג את חג הפסח תחת אש מצד חורשי רעתנו.

“מדינת ישראל תפעל בכל המישורים בכדי לשמור על בטחונה ובטחון אזרחיה. אני תובע מהקהילה הבין-לאומית לגנות בתוקף את ההפרה הגסה של החוק הבין-לאומי ולא לתת יד לטרור ופגיעה בחפים מפשע”.

במקביל, מתקיים מאמץ דיפלומטי להרגעת המצב, במעורבות האו”ם, ארה”ב ומצרים.

לפחות 34 רקטות שוגרו היום משטח לבנון לעבר הגליל המערבי. בצה”ל דיווחו על 25 רקטות שיורטו על ידי כיפת ברזל ועל לפחות חמש נפילות בשטח ישראל. 3 פצצות מרגמה נחתו במטולה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות