גנץ ויאיר לפיד: האופוזיציה תיתן לממשלה גיבוי מלא לתגובת צה”ל

יו"ר האופוזיציה לפיד האשים את הממשלה בהסלמה הבטחונית אך הדגיש כי, האופוזיציה תתן גיבוי מלא לממשלה • יו"ר העבודה מיכאלי אמרה כי, "נתניהו מסוכן לביטחון ישראל, היום יותר מתמיד" • שר האוצר סמוטריץ: ""מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה"
קובי פינדרוס
ט"ז ניסן התשפ"ג / 06.04.2023 21:18

קשת תגובות במערכת הפוליטית להסלמה הבטחונית במהלך החג: יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר  הערב (חמישי) כי הוא מעניק גיבוי לממשלה – מול האויב.

“\כשמדובר בבטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אוייב”, אמר לפיד. “ישראל נמצאת היום בעימות בארבע זירות במקביל: בגבול הצפון, בעוטף עזה, ביהודה ושומרון ובירושלים”.

לפיד האשים את הממשלה בהסלמת המצב הנוכחי, תוך סילוף העובדות. “אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה.

“אוייבינו טועים בהערכת החוסן הפנימי שלנו. כשמדובר בבטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה”, המשיך לפיד. “אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אוייב. האופוזיציה תתן לממשלה גיבוי מלא לתגובה קשה של צה”ל וכוחות הבטחון”. כמו כן, שלח לפיד חיזוק לתושבי הצפון ועוטף עזה, וכוחות הביטחון.

יו”ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר גנץ אמר: “מי שאחראי על הירי בצפון הם לא רק חמאס וחיזבאללה, אלא מדינת לבנון, והיא זו שתישא בתוצאות לפעולות הטרור משטחה כמו גם חמאס מרצועת עזה. אני אומר כאן באופן הוודאי ביותר – אנחנו יודעים לתת מענה לטרור גם מלבנון, גם מעזה, וגם מאיו”ש.

“בחודשים האחרונים, ממשלת ישראל פגעה בחוסננו, בהיררכיה הפיקודית, ודרדרה אותנו לקרע פנימי. ובכל זאת – כמו בעבר, בעיתות של משבר ביטחוני, תמיד ידענו להתאחד. תמיד ידענו לשים את הביטחון מעל למחלוקת. כך יהיה גם הפעם”.

ח”כ דני דנון מהליכוד צייץ: “מטחים בגליל בזמן שאנו חוגגים את חג החירות. עם כל הכבוד לרצון להכיל והרגישות בתקופה זו, מדינת ישראל חייבת להגיב באופן מיידי בחוזקה ובצורה לא פרופורציונאלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות