הישארו יבשים גם בקיץ: עוצרים את ההזעה המוגברת

תוכן שיווקי
|
י"ד ניסן התשפ"ג / 04.04.2023 22:23
כדי להיפטר מהזעת יתר אחת ולתמיד – זה הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות עבור עצמכם • כך בקיץ הזה תהיו יבשים

קיץ הוא עונת הטיולים, ההנאה והפעילות מחוץ לבית. בקיץ אנחנו סוף כל סוף פושטים את המעילים, מחליפים את המגפיים בנעלים וסנדלים ויוצאים החוצה – לדשא, ליער או סתם לשמש, לשאוף אוויר צח ולהתאוורר. ועדיין, עבור הרבה אנשים, קיץ הוא גם עונת הזעת היתר.

התופעה, שנקראת היפרהידרוזיס, משפיעה על מיליוני אנשים בכל העולם וגורמת להם להזעת יתר בחלקים שונים של הגוף, במיוחד בבתי השחי, כפות הידיים וכפות הרגליים. במקום לצאת לשמש כמו כולנו ולהנות מהקיץ, אנשים רבים מעדיפים להסתתר במזגן ובלבד שלא להיתפס עם כתם זיעה גדול באזור החזה או בית השחי.

אז מהי בעצם התופעה הזו, ממה היא נובעת ואיך מטפלים בה?

הזעת יתר – להבין את התופעה

הזעת יתר היא מצב רפואי המשפיע על מערכת הקירור הטבעית של הגוף. הזעת יתר מתרחשת כאשר בלוטות הזיעה פעילות מדי ומפיקות יותר זיעה מהרצוי כדי לווסת את טמפרטורת הגוף. בעוד שהזעה היא תהליך טבעי שמסייע לנו בוויסות הטמפרטורה, הזעת יתר יכולה לגרום לאי-נוחות ומבוכה ואפילו לשבש את הפעילות היום-יומית שלנו.

הזעת יתר ניתן לחלק לשני סוגים: ראשית ומשנית. הזעת יתר ראשית היא הסוג הנפוץ ביותר ומשפיעה על כ-3% מהאוכלוסייה. המצב בדרך כלל מתחיל בגיל ההתבגרות או בבגרות המוקדמת ומשפיע על כפות הידיים, הרגליים ובתי השחי. הזעת יתר משנית, מצד שני, נגרמת על ידי מצב רפואי קיים כמו סוכרת, בעיות בבלוטת התריס או כניסה לגיל המעבר.

להישאר יבשים בקיץ – איך להתמודד עם הזעת יתר?

למרבה הצער, עונת הקיץ בדרך כלל מביאה להחמרה בתופעות של הזעת יתר והופכת את הניסיון להישאר יבשים להרבה יותר מאתגר. ישנן מספר אסטרטגיות שיכולות לסייע לנו להישאר יבשים במהלך חודשי הקיץ:

לבשו בגדים נושמים

לבישת בגדים נושמים היא הכרחית לצורך התמודדות עם הזעת יתר במהלך הקיץ. בדים נושמים כגון כותנה ופשתן מאפשרים לאוויר לנוע סביב הגוף ולייבש אותו, ובכך מפחיתים זיעה ומונעים ריחות לא-נעימים. בדים סינתטיים לעומת זאת, דוגמת פוליאסטר וניילון, לוכדים אוויר ולחות ובכך מגבירים את הזעת יתר בכפות הידיים, הזעת יתר בכפות הרגליים ובאזורים נוספים וכל התופעות הנלוות אליה.

השתמשו באנטי-פרספירנט

לא כל דיאודורנט הוא אנטי-פרספירנטי (נוגד זיעה). בעוד שדיאודורנט נועד להסוות את ריח הזיעה, תפקידו של האנטי-פרספירנט הוא למנוע זיעה או לכל הפחות לצמצם אותה. בהקשר זה חשוב להבין שלא כל נוגדי הזיעה שווים זה לזה ובחירת אנטי-פרספירנט מתאים היא מהותית לצורך התמודדות יעילה עם הזעת יתר בבית השחי. חפשו אנטי-פרספירנט המכיל אלומיניום כלוריד – זהו הרכיב היעיל ביותר בהפחתת הזעת יתר בבית השחי.

שתו הרבה מים

שתיים מים היא הכרחית לצורך ויסות טמפרטורת הגוף ומניעת התייבשות. כשאנחנו מיובשים הגוף מפיק פחות זיעה, דבר העלול לגרות את בלוטות הזיעה ולגרום דווקא לפעילות יתר. נסו לשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום והימנעו ממשקאות ממותקים ומקפאין, העלולים לייבש את הגוף.

השתמשו במוצרים חוסמי-זיעה

בשוק קיימים מספר מוצרים שיכולים לסייע בטיפול בהזעת יתר במהלך הקיץ. אבקות לחסימת זיעה, תחליבים וסוגי ספריי שונים יכולים לסייע בצמצום כמויות הזיעה ולמנוע ריח רע על ידי ספיחת הלחות וחסימת פני השטח של העור. מוצרים אלה יעילים במיוחד לטיפול בהזעת יתר בבתי השחי, הזעת יתר ברגליים והזעת יתר בין הרגליים.

שימרו על היגיינה

היגיינה טובה הכרחית לניהול מצבים של הזעת יתר במהלך הקיץ. התקלחו על בסיס קבוע כדי להסיר זיעה ולהיפטר מהבקטריות המצטברות על פני העור. השתמשו בסבון אנטי-בקטריאלי כדי להפחית את הסיכון לזיהומי עור והחליפו בגדים לעתים תכופות, במיוחד כשאתם מתחילים להזיע.

הימנעו ממזון מתובל מדי

מזון מתובל עלול להחמיר תסמינים של הזעת יתר. קפסאיצין – הרכיב הפעיל במזונות כמו פלפל חריף – יכול לגרות את בלוטות הזיעה ולגרום להזעת יתר. הימנעו ממזון מתובל מדי והעדיפו טעמים עדינים יותר.

בוטוקס בבית השחי – הפתרון המיושן

זריקות בוטוקס הן פתרון רפואי שיכול להפחית את הזיעה על ידי חסימת האותות הכימיים שמגרים את בלוטות הזיעה. זהו פתרון יעיל ואפקטיבי, אך הביאו בחשבון כי השפעתן של זריקות בוטוקס היא זמנית בלבד ויש לחזור על התהליך אחת למספר חודשים.

לעצור את ההזעה המוגברת עם הטכנולוגיה של MiraDry ו PalmaDry

כדי להיפטר מהזעת יתר אחת ולתמיד, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות עבור עצמכם הוא לפנות ל-VIV CLINIC לטיפול בטכנולוגיות של MiraDry ו-PalmaDry. הטיפול במכשירים אושר על ידי הFDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי) והוא טיפול בהזעת יתר – מהיר ולא פולשני, שנוסה והוכח כיעיל במניעת הזעת יתר בידיים, ברגליים, בבתי השחי ועוד.

הטיפול, שניתן על ידי איש מקצוע במרכז רפואי Clinic VIV שהוסמך לכך במיוחד, משתמש בגלי מיקרו להשמדת בלוטות הזיעה, ובכך פותר אחת ולתמיד בעיות של הזעת יתר.

בקיץ הזה תהיו יבשים

הליך הטיפול ב-MiraDry  ו-PalmaDry כולל שימוש במכשיר ידני השולח אותות אלקטרומגנטיים לאזור בית השחי. הטכנולוגיה, שאושרה על ידי ה-FDA, הוכחה כיעילה בהפחתת יצור הזיעה עד 100%. ברגע שבלוטות הזיעה מושמדות, הן לא גדלות מחדש. פירוש הדבר: סוף להזעת היתר, וזאת בניגוד לטיפולים אחר כמו בוטוקס, תרופות או אנטי-פרספירנטים, הדורשים שימוש חוזר.

עוד יתרון של MiraDry ו-PalmaDry – טיפול בטוח ואפקטיבי. פרוצדורת הטיפול נוסתה בהרחבה והוכחה כיעילה במיוחד בהפחתת כמות הזיעה. מטופלים עשויים לחוות התנפחות או כאב קל באזור המטופל לאחר השימוש במכשיר, אך תופעות לוואי אלו בדרך כלל חולפות כעבור מספר ימים.

נוסף להפחתת כמויות הזיעה, הטיפול ב- MiraDry ו-PalmaDry מצמצם גם את ריח הזיעה. בלוטות הזיעה בבית השחי הן האחראיות ליצור הריח. לכן בהריסתן, MiraDry מסייעת לצמצום הריחות הרעים הקשורים בזיעה.

לסיכום, MiraDry ו-PalmaDry הם פתרונות אפקטיביים, בטוחים ונוחים לטיפול בהזעת יתר ובמיוחד בהזעת יתר בבית השחי. התהליך פותר בעיות של הזעת יתר, ומשפר דרמטית את איכות חייהם של המטופלים הסובלים ממנה באמצעות טיפול פשוט ולא פולשני, שיאפשר לכם ליהנות מהקיץ כמו כולם.