הרשל”צ: להגיע לפשרה, אך לשים לב שבג”ץ לא יתערב בענייני דת

הרבנים הראשים, הגר"י יוסף והגר"ד לאו, מכרו את החמץ של מדינת ישראל לחוסיין ג׳אבר, תושב אבו גוש • שר האוצר סמוטריץ' התלהב בטקס: "זה באמת דבר מדהים, שאני לא יודע אם כולם תופסים - מדינת ישראל העצמאית והריבונית מקיימת את ציווי התורה של 'לא יראה חמץ בגבולך'"
חרדים 10
י"ג ניסן התשפ"ג / 04.04.2023 12:04

בבית הרבנות הראשית לישראל נערכה היום (שלישי) על ידי הרבנים הראשים, הגר”י יוסף והגר”ד לאו מכירת החמץ של מדינת ישראל – בהשתתפות שר האוצר והשר לשירותי דת.

ניקיונות לפסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי • אינפורמטיבי

החמץ נמכר לידי חוסיין ג׳אבר, תושב אבו גוש.

הרב יצחק יוסף התייחס במעמד לרפורמה במערכת המשפט: “אני רוצה לברך את כל עם ישראל בברכת חג שמח ושירבה השלום ביננו וכולנו נאהב אחד את השני, כולנו בני איש אחד, כולנו אחים. אני פונה מפה בקריאת קדוש לשבת ולהתגבר על כל חילוקי הדעות, על כולנו להתאחד ולשבת לדבר ולהתרחק מכל חילוקי הדעות והמחלוקות הרעות, לפעול ולשבת יחד ולדבר, יחד עם השמירה על רוחניות של עם ישראל, אבל צריך לזכור ולשמור שבענייני הלכה ומסורת ישראל בתי המשפט לא יתערבו, בענייני הלכה על רבני ישראל לדון ולהכריע, לכן אני קורא לכולם לשבת ולהגיע להסכמות.

“ביקרתי בשבוע האחרון בקהילות היהודיות בחוץ לארץ ושם נפגשתי עם כל נשיאי וראשי הקהילות שסיפורי לי על הדאגה שלהם מהתערבות של בתי המשפט בארץ ישראל בענייני דת, יחד עם זה שכל יהודי התפוצות מחכים ומצפים לאחווה ושלום בארץ ישראל, לכן חשוב ומוטל על כולנו להתנהג בשלום ולפעול להגיע להסכמות תוך שמירה על ענייני ההלכה”.

הרב דוד לאו: “לפני שלוש שנים היינו יחד בתוך המצב לא פשוט שעבר על כולנו וידענו להתלכד ולמצוא את המאחד בינינו. אנו אומרים בהגדה ‘שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו’, כשאנחנו אחד, אף אחד לא יכול עלינו, אבל כשאנחנו לא – אז חס ושלום יכול להיות אחרת.

“אני מבקש שנזכור להיות בחג ובכל השנה קצת יותר יחד, חשוב שנזכור כל העת, יש לנו מטרה משותפת ומסורת של עם שזכה לצאת מגלות מצרים, לקבל תורה ומהות במעמד הר סיני, ולהיכנס לארץ ישראל. המשימה שלנו היא לתרום להמשכיות הדורות. מי ייתן שיתקיים גם השלב של בנית בית הבחירה שבו נוכל כולנו לשמוח יחד עם כל עם ישראל”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ אמר בטקס: “ברשות הרבנים הגאונים, הרבנים הראשיים לישראל, ברשות כל המכובדים. זכיתי לחתום היום על הרשאה לרבנים הראשיים לישראל למכור את החמץ של המדינה ולהיות שותף בשמירת יהדותה של המדינה. זה באמת דבר מדהים שאני לא יודע אם כולם תופסים – מדינת ישראל העצמאית והריבונית מקיימת את ציווי התורה של ‘לא יראה חמץ בגבולך’.

“אנחנו נמצאים בימים שכולנו מבקשים אחדות וצריך לדעת שאחדות משיגים סביב מטרה משותפת. יש לנו היסטוריה משותפת, מסורת משותפת וערכים משותפים שקיבלנו לפני אלפי שנים. יציאת מצרים, מעמד הר סיני. קיבלנו תעודת זהות מאד ברורה ששומרת עלינו כבר אלפי שנים.

“אני מאחל לעם ישראל כולו שנזכה לקיים את ‘והגדת לבנך’ ונזכור מי ומה אנחנו ובעזרת ה’ נזכה לגאולה שלמה”.

סמוטריץ’ הוסיף: ”מדינת ישראל היא מדינה יהודית. אין בה כפיה על הפרט, אבל יש בה פרהסיה וזהות יהודית. כמדינה יהודית מדינת ישראל מקיימת את הציווי ‘לא יראה לך חמץ’ ומוכרת את החמץ שברשותה וממשיכה בכך שרשרת של דורות של חיבור אל הזהות היהודית.

“אני מבקש לאחל לכל בית ישראל פסח כשר ושמח, פסח של חיבור משפחתי ובין-דורי עמוק למכנה המשותף שלנו כבנים לעם היהודי”.

השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי: “אני מתרגש מאד להיות בטקס אשר מלמד על האמון הרב של אזרחי ישראל בתורת ישראל וברבני ישראל, מדינה יהודית היא כזו אשר רוב מוחלט של אזרחיה סומכים ידיהם על הרבנות הראשית בניגוד למה מנסים לצייר גורמים כאלו אחרים.

“בהזדמנות זו ברצוני לחזק את הרבנות הראשית לישראל ואת הרבנים הראשיים לישראל אשר מן הראוי לחזק את מעמדם ולקבוע בית קבע לרבנות הראשית כיאה וכראוי במדינה יהודית ולהעצים את כבודה, לחזק ולרומם את מעמדם של הרבנים.

“מעמדה האיתן של הרבנות הראשית הינה קריטית למדינת ישראל, אני רוצה להודות למנכ”ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן ומנכ”ל הרבנות הראשית יהודה כהן שפועלים לילות כימים, בהנחיית הרבנים הראשים, לפעול ולחזק את מעמדה של הרבנים והרבנות ולרומם את שירותי הדת בארץ ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות