שיקלי תוקף את נגיד בנק ישראל: מחבל בכלכלה, משרת את האליטות

אריה ריבקינד
|
י"ג ניסן התשפ"ג / 04.04.2023 10:47
השר התייחס להתנהלות של אמיר ירון: “המהלך שלו יותר פוליטי מכלכלי. יש פה אליטה כלכלית ואליטה ביטחונית שעשתה יד אחת כדי לסכל את הרפורמה” • “התחזית שאתה אומר זו התחזית שאתה מייצר”

שר התפוצות, עמיחי שיקלי, התייחס היום (שלישי), בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד ברשת ב’, להתנהלות של נגיד בנק ישראל אמיר ירון – וטען כי הנגיד חיבל בכלכלת ישראל.

ניקיונות לפסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי • אינפורמטיבי

“אני רוצה לומר שאני מאוד מצטער על ההתנהגות של נגיד בנק ישראל, ברגע שהוא הלך ל-CNN ונתן שם נבואות זעם על כלכלת ישראל, הוא חיבל בה.

“כלכלכה היא יותר פסיכולוגיה, כשאתה בא ואומר ‘יהיה פה חושך על פני תהום’ אם הרפורמה תעבור, בטח אם אתה אומר את זה ברשתות זרות – אתה מייצר תמונת עתיד. התחזית שאתה אומר זו התחזית שאתה מייצר. גם כאן, ההתרעות האלה צריך לומר אותן נחרצות בישיבות סגורות”.

“אני חושב שהנגיד טועה, הנגיד מחבל בכלכלת ישראל”, הוסיף, “המהלך שלו יותר פוליטי מכלכלי. הוא משרת את האליטות ולא את אזרחי ישראל. יש פה אליטה כלכלית ואליטה בטחונית שעשתה יד אחת כדי לסכל את הרפורמה”.

לאחר הריאיון, הבהיר השר בחשבון הטוויטר שלו: “אמרתי שנבואות הזעם של נגיד בנק ישראל לגבי הרפורמה המשפטית ובפרט החלטתו לדברר אותן ברשתות זרות מייצרות אפקט פיגמליון שמחבל דה פקטו בכלכלת ישראל. לא הבעתי שום ביקורת הנוגעת להחלטותיו המקצועיות בנוגע להעלאת הריבית”.