אריה דרעי: “תהיה רפורמה. אני בעיקר בונה על גנץ, סער וחבריו”

חרדים 10
|
י"ג ניסן התשפ"ג / 03.04.2023 23:22
בריאיון מקיף לינון מגל חשף אריה דרעי את השיחה עם יריב לוין אחרי השהיית החקיקה: “אמרתי לו – אתה ניצחת” • מה דעתו על סיכויי ההידברות בבית הנשיא? ומה יקרה אם לא תושג פשרה? • וגם העביר מסר ליועמ”שית

יו”ר ש”ס אריה דרעי התארח היום (שני) ב’וועידת הלאום’ של ערוץ 14,  ובריאיון מקיף לינון מגל חשף את השיחה עם יריב לוין אחרי השהיית החקיקה.

“אמרתי ליריב – אני יודע שאתה מתוסכל או חושש אבל ניצחת. עד לפני שלושה חודשים אף אחד לא היה מוכן לדבר על תיקונים במערכת המשפט. אהרון ברק אמר שלא צריך לתקן וגם הנשיאה חיות. היום כולם מדברים על מתווה ותיקונים, סבירות, פסילת חוקים, שינוי חוקי יסוד ומעמד היועמ”ש”.

על שר הביטחון יואב גלנט: “אני שמח שראש הממשלה הודיע כי גלנט יישאר בתפקידו כרגע. אני לא אהבתי את ההודעה של גלנט, היא החלישה אותנו מאד. כשיצאה ההודעה על הפיטורים, היינו קרובים להגיע לאיזושהי הסכמה על הרפורמה”.

דרעי הבהיר כי הרפורמה תעבור בכל מקרה: “אם הצלחנו להגיע להסכמות, 70-80 אחוז עדיף על מאה אחוז בלי הסכמות. עצרנו מתוך חוזק, אנחנו לא חלשים. לא יבואו לפשרות – נחוקק בקיץ. אין מה לעשות. כואב לי המצב. אם לא היינו עוצרים ה’ ישמור לאן היינו מגיעים. ההפגנות היום, כולם יודעים שיש להן מטרה אחת – להפיל את שלטון הימין ועם זה נתמודד”.

יו”ר ש”ס חשף כי סכנה להמשך כהונת הממשלה ריחפה עד לרגע בו הוחלט להכריז על השהיית החקיקה: “אם לא היינו מפסיקים אני חושב שיש סיכוי לא קטן וסביר שלא היה לנו 61 – ואז זו הייתה תחילת הנפילה, אם היינו נכשלים בהצבעה”.

על ההידברות בבית הנשיא אמר: “היו חלק מאנשים שאמרו ‘אנחנו תומכים ברפורמה, למה אתם לא נותנים צאנס להידברות?’. לכן גם בגלל זה וגם בגלל שלמות הקואליציה ואחדות העם הלכנו לשיחות. אני בעיקר בונה על גנץ, סער וחבריו שמגלים יותר אחריות. הם גם תומכים יותר ברפורמה וגורל המדינה חשוב להם. יש עתיד ואחרים – אני לא בונה על זה הרבה. אני משוכנע שכל המטרה שלהם היא להפיל את הממשלה”.

על התנהלות היועצת המשפטית לממשלה – אמר: “ערב פסח, אני לא רוצה לדבר אישית. זה רק מחזק כל יום כמה צריך את הפרדת הרשויות ובעיקר לתחם כל אחד את התחום שלו. לא יתכן שיש ממשלה שנבחרה על ידי 2.4 מיליון איש והיא תלויה כל הזמן בחוות דעת אחת ויחידה שאנחנו חייבים לקבל. זו לא דמוקרטיה זה יותר קרוב לדיקטטורה”.