בפעם התשיעית ברציפות: בנק ישראל העלה את הריבית ב-0.25%

הבנק העלה את הריבית ב-0.25% - והריבית עלתה לרמה של 4.5%, וריבית הפריים מגיעה ל-6% • החזר המשכנתה טיפס ביותר מאלף שקלים בממוצע
יוני גרין
י"ב ניסן התשפ"ג / 03.04.2023 16:58

בנק ישראל העלה שוב את הריבית: הוועדה המוניטרית של הבנק הודיעה היום (שני) כי היא מעלה את הריבית במשק בפעם התשיעית ברציפות – ב-0.25%.

בעקבות כך, הריבית במשק מגיעה לרמה של 4.5%, וריבית הפריים שצמודה לריבית במשק עולה לרמה של 6%.

ההשפעה המידית ביותר של עליית הריבית מורגשת במשכנתאות: לוקחי משכנתא שצמודה לריבית הפריים סופגים באופן מידי עלייה בהחזר החודשי בכל פעם שהריבית עולה.

כעת, ההחזר החודשי של משכנתה ישראלית ממוצעת יטפס בכ-60 שקלים נוספים, ובסך הכול בכ-1,030 שקלים מתחילת העלאות הריבית בחודש אפריל בשנה שעברה.

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, הגיב: “אסור להמשיך להעלות את ריבית בנק ישראל. זה מתחיל להיות הרסני למשק ולציבור הרחב. זוהי פגיעה אנושה במשלמי המשכנתאות בעוד טרם שנמצא פתרון אמת לבעייתם. העלאת הריבית כשלעצמה מעלה את יוקר המחייה ואת העלויות במגזר העסקי. היום, כדי לרסן את האינפלציה, צריך לפעול בתבונה על צד ההיצע ולא על צד הביקושים. הממשלה יכולה לעבור מחיוב כלל הייבוא לישראל, שכבר עומד על יותר ממאה מיליארד דולר, מבסיס הערך, כולל כל ההוצאות, לצורכי מכס לבסיס של FOB – מחיר הסחורות בנמל היציאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות