הבלש הבועט • גורמים במשטרה: “רואים ברור – הבחור לא עשה כלום”

סרטון הוידאו שפורסם בחרדים10 בו תועד בלש משטרה בועט באכזריות בפניו של בחור מישיבת פוניבז' שניצב ללא מעש - מעורר סערה בציבור החרדי • גורמים במשטרה לחרדים10: "הנושא הועבר לטיפול ממ"ר דן כבר הבוקר. רואים בצורה ברורה כי ברגע קרות האירוע הבחור לא עולל דבר-מה רע" • ממ"ר דן העביר את התיעוד לטיפול מח"ש
שלמה בן חיים
כ"א אלול התשע"ד / 16.09.2014 13:00

הבעיטה האכזרית שמזעזעת את הציבור החרדי: אמש, מעט לאחר השעה 2:30 לאחר חצות, הגיעו כוחות משטרה אל גבעת ישיבת פוניבז’ בבני ברק – פלשו אל בנייני הפנימייה ופתחו בביצוע מעצרים. לפחות שלושה בחורים מפלג ‘המחבלים’, בראשו עומד הגר”ש מרקוביץ, נעצרו בחשד למעורבות במהומות שאירעו בשבוע שעבר בתוככי הישיבה.

• שוב: מעצרים בפוניבז’, צפו: שוטר בועט בפניו של בחור

באחד מקטעי הווידאו שתיעדו את מה שהתרחש ברחוב במהלך פעילות המשטרה – ופורסם באתר חרדים10 – נראה מחזה מזעזע: בלש משטרה יוצא מתוך דלת אחורית של רכב אזרחי, ניגש בצעדים מדודים אל בחור ישיבה שניצב שלוב ידיים, כשהוא שעון על גדר אבן, בועט בפניו בעיטה סיבובית שמקורה בתורת הלחימה ‘קונג פו’ – ללא כל סיבה.

הבחור נראה מתכופף כדי להרים את כיפתו שנפלה, אך אינו מצליח.

גורמים במשטרה אמרו לחרדים10: “הנושא הועבר לטיפול ממ”ר דן כבר הבוקר. מהסרט רואים בצורה ברורה כי ברגע קרות האירוע בחור הישיבה לא עולל דבר-מה רע. מפקד המרחב בודק את הנושא”.

“אם זה היה ערבי, כבר הבוקר היה מפכ”ל המשטרה מקים ועדת בדיקה, והשוטר היה מושעה מיידית”, אומרים עסקנים חרדים. “הגיע הזמן לעשות סוף לאלימות המשטרתית נגד החרדים”.

בעקבות הסערה העביר ממ”ר דן, ניצב שמעון לביא, את התיעוד לטיפול של מח”ש.

לפני שבועיים זעזע מקרה אלימות אחר מצד שוטרי משטרת התנועה את הציבור החרדי. היה זה כאשר בלשי משטרה עצרו רכב בו נהג הרב נחמן פרידמן, הגבאי של האדמו”ר מסאדיגורא זצ”ל. לטענת בלשי המשטרה, שהיו במבצע אכיפה ברחוב ירושלים בבני ברק, גילו כי חלק מהילדים שישבו ברכב אינם היו חגורים כחוק – וביקשו לתת דו”ח לנהג. הוא, מצידו, ניסה להסביר את הדברים ולשכנע את אנשי המשטרה שלא לקנוס אותו.

אנשי המשטרה טענו כי הוא גילה התנגדות, ובעקבות כך הם ביקשו לעוצרו, אולם הוא התנגד למעצר, ואף ניסה לתקוף את אחד השוטרים. לאור זאת, הם נאלצו לאזוק אותו.

אולם לדברי עדי ראיה, וכפי שניתן לראות בסרטונים שהופצו מזירת האירוע, השוטרים הטיחו את האברך אל הכביש, והחלו להלום בו בברוטאליות ובאלימות, למרות שזעק כי הוא אחרי ניתוח בגבו.

פרקליטו, עו”ד משה מורגנשטרן, אמר לחרדים10: “הוא לא נקט בשום אלימות כלפי השוטר. להיפך הם התקיפו אותו, החל מהשלב הראשון בו היכו אותו עם הדלת בגב, כפי שניתן לראות בסרטים שהתפרסמו.

האברך צעק ‘לא בגב’, מאחר שהוא עבר ניתוח והוא אף נאלץ להיעזר במקל. הטיעון הזה נתמך בעדי ראייה אובייקטיבים שעברו באזור, שראו שהוא הותקף.

גם בשהותו בבית חולים היה היחס אליו שלא כיאות. אזקו אותו למיטה, על אף שהוא התלונן ואמר שהדבר לא נח לו והוא מוגבל בתנועותיו. הם סירבו חרף העובדה שהיו צמודים אליו שוטרים. הוא כמובן לא יכל לברוח. גם ככה הוא בקושי הולך. הם סירבו כאמור לשחרר אותו.

לאברך יש כוונה להגיש תלונה במח”ש כנגד השוטרים. המשפחה סמוכה ובטוחה שאם מח”ש יעשה עבודתו נאמנה ויבדוק את כל הפרטים הוא יגיע למסקנה ברורה”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממש כבשה מסכנה...
    16/09/2014 14:06
    יענקל
  1. מה אתה עושה שם באמצע הלילה לך ללמוד או לישון שבאבניק

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   21/09/2014 14:34

      יענקל הצדיק, מה אתה עושה פה, היה לך ללכת לשטיבל… מה קרה? זה כבר לא חוקי לרדת לרחוב להסתכל על עשרות שוטאים שמגיעים לך באמצע הלילה??

  2. משטרררע מושחתת
    17/09/2014 20:37
    ברי
  3. כל עוד בראשות מח”ש (מחלקת חסרי שכל ) עומד איש חדל אישים וחסר כישורים , והשרה הממונה ציפי לבני לא מגלה כל עניין במשרדה היא מהווה רק חממת פטרי לכל הפסולת האנושית שנזרקו ממקומות קודמים , לא יהיה כל מורא על המשטררררע והיא תמשיך להתנהל בעבריינות ואלימות , שלא לאמר חוסר תבונה , אתם יכולים לשאול בתחנה הרקובה והמושחתת שם השוטרים נוטלים גם שלמונים מעבריינים ומשתפים אתם פעולה כנגד אזרחים הגונים . . . תחנת השכונות דרום ת-א ! ! !