דרעי באיום לאופוזיציה: “אם לא תגיעו להבנות – הרפורמה תעבור!”

יו"ר ש"ס על התנהלות הקואליציה: "יצאנו למלחמה גרעינית עם אקדח קפצונים" • "טעינו כשהצגנו את כל הרפורמה כחבילה אחת" • משגר מסר מאיים לאופוזיציה: "מי שיפרש את הרצון שלנו ללכת להידברות כחולשה - טועה ובגדול"
אריה ריבקינד
י"ב ניסן התשפ"ג / 02.04.2023 21:50

יו”ר ש”ס אריה דרעי מדבר לראשונה, בריאיון שיתפרסם מחר (שני) בעיתון ‘הדרך’, על עצירת החקיקה של הרפורמה המשפטית, מתייחס להתנהלות הקואליציה ושולח מסר מאיים לאופוזיציה.

“לא התנהלנו נכון. חד משמעית. יצאנו למלחמה גרעינית עם אקדח קפצונים”, ביקר דרעי את התנהלות הקואליציה. “עשינו טעות שהצגנו את כל החבילה של הרפורמה ביחד. לא התארגנו בהסברה נכונה, באסטרטגיה נכונה איך להעביר את הרפורמה, איך להסביר לציבור מה בדיוק אומרת הרפורמה ואיך היא פותרת את הבעיות”.”.

בריאיון, תקף יו”ר ש”ס את המפגינים: “הם ניסו לסגור את המדינה. הקו הברור שלהם היה חד משמעי, זו למעשה הפיכה שלטונית, חד משמעית”.

דרעי התייחס גם לשיחות שמתנהלות בבית הנשיא ושיגר איום לאופוזיציה: “אם מישהו ינסה לנצל את הרצון הטוב שלנו ואת האחריות שלנו, הוא ימצא קואליציה מאוחדת, חזקה, מגובשת וצודקת בכנס הקיץ, שתפעל בחכמה, בלי טעויות, כדי להעביר שלב אחר שלב את כל השינויים”.

דרעי הדגיש:  “בוא לא נשכח – החוקים כבר מוכנים לקריאה שנייה ושלישית, לא צריך לחכות עוד חודשים. ברגע שנרצה אפשר להיכנס למליאה ולהעביר את החוקים”.

על הקואליציה אמר דרעי: “אנחנו יוצאים לפגרה מחוזקים יותר, מלוכדים יותר, צודקים יותר. ננסה להגיע להידברות והסכמות. אם לא ניענה נבוא לכנס הקיץ הרבה יותר מחוזקים וגם הרבה יותר מנוסים. לא נעשה את הטעויות שנעשו בחודשים האחרונים. אנחנו נעשה את השינוי, זו הבטחה שלנו, ונקיים אותה”.

דרעי הסביר את ההחלטה להקפיא את החקיקה: “צריך לדעת מתי קצת לכופף את הראש, כדי שאחר כך נוכל להרים אותו ולהצליח להגיע אל המטרה. אם נגיע להבנה מה טוב, בוודאי שכולנו נשמח שיש הבנות והסכמות. אם לא – אם הם ישבשו את המשא ומתן – אנחנו נתקדם בלעדיהם. אם נגיע להבנות – הנה מה טוב, אם לא אז נמשיך בחקיקה כמתוכנן. צריך לתת הזדמנות במהלך החודש הקרוב להידברות”.

לדבריו אם הרפורמה היתה מובאת להצבעה כעת לא היה לה רוב במליאת הכנסת והקואליציה היתה מתפרקת. דרעי ציין, בנוסף, כי “הסכנה לשפיכות דמים ומלחמת אחים הייתה אמיתית ומוחשית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות