האם 4 ח”כים תכננו מרד? המינוי שטרף את הקלפים וסיכל התכנית

בלשכת נתניהו חשדו בארבעה בכירים בליכוד - אמסלם, גלנט, ביטן ואדלשטיין - שמתכננים מרד והתנגדות קבוצתית לרפורמה המשפטית, ופעלו לסיכולו • הפתרון: מינוי אמסלם לשר במשרד המשפטים לצד בונוס: רשות החברות • ולמה אמסלם התעצבן על סמוטריץ?
חרדים 10
י"א ניסן התשפ"ג / 02.04.2023 20:56

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה חשש, לפני קצת יותר משבוע על תכנון מרד – ברית שסגרו הח”כים הבכירים – יואב גלנט, דודי אמסלם, ודוד ביטן ואליהם הצטרף גם יולי אדלשטיין.

על פי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, החשש עלה עוד בטרם פיטורי שר הביטחון, ובלשכת ראש הממשלה חששו שהח”כים סגרו ביניהם דיל ואיחוד כוחות, שנועד להפעיל לחץ על ראש הממשלה ואפילו להתנגד לרפורמה המשפטית ולהביא לדחייתה.

פגישות שערך השר גלנט יחד עם דודי אמסלם, הדליקו נורות אדומות בלשכת נתניהו. גורמים בלשכה טענו שהשניים, ביחד עם חבר קרוב נוסף של אמסלם, דוד ביטן, וגם ח”כ יולי אדלשטיין, שלא מסתירים את הביקורת על התנהלות הממשלה ותמיכתם בדחיית הרפורמה, מקימים ברית שתהווה אופוזיציה לנתניהו מבפנים.

על פי הדיווח, כדי לסכל את המהלך נקרא שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ללשכת נתניהו, והתבקש להעביר לאמסלם את רשות החברות, על אף שהנושא כלל לא הוזכר בהסכמים הקואליציוניים ולא סוכם קודם לכן.

בלשכת ראש הממשלה טענו בפני סמוטריץ’ כי גלנט סגר ‘דיל’ עם אמסלם ש”חייבים לפרק”, וכי מדובר במהלך חשוב שישמור על שלמות הקואליציה ולכן סמוטריץ’ חייב לוותר, למורת רוחו.

וכך, כדי לפרק את הדיל, אמסלם מונה בנוסף לשר במשרד המשפטים, השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הכנסת לממשלה – גם לשר הממונה על רשות החברות.

במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה היום, הנושא החל לצוף ועורר מייד תגובה חריפה של אמסלם. ישנו נוהל מוכר בישיבות ממשלה לפיו במידה ושר מתנגד להעלות נושא הקשור לתחום סמכותו, הוא אינו מובא לדיון. סמוטריץ’ ביקש שלא להעלות עדיין לאישור את העברת רשות החברות לאמסלם –  עד לסגירת פרטי פרטים הקשורים בנושא, כמו סמכויות ומנגנוני עבודה.

סמוטריץ’ הספיק, ספק לומר ספק לרמוז, שהוא מעביר את הרשות החברות לפנים משורת הדין כ”חסד”, והעלה את חמתו של אמסלם שצעק לעברו “מי אתה בכלל?!”.

העובדה שגם גלנט נחשב כחלק מהדיל מהווה כעת חסם מרכזי לחזרתו לתפקיד שר הביטחון, למרות הלחץ המופעל על נתניהו להחזירו. המתנגדים בסביבת נתניהו מדברים על חוסר האמון בגלנט ועל חשש שיתכנן, לכאורה, מהלכים דומים בעתיד.

בסביבתו של גלנט דחו בשבוע האחרון השערות שונות וטענו כי אין לו, לא היה לו ולא יהיה לו קשר להתארגנויות של קבוצות בליכוד.

בלשכת נתניהו טרם הגיבו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות