תושב חורה התנפל על שוטר בהר הבית, חטף אקדח, ירה – וחוסל

מוחמד אלעסיבי, סטודנט לרפואה בן 26 מחורה, התעמת עם המשטרה באזור שער השלשלת - ונורה • משפחתו מכחישה שהתכוון לבצע פיגוע: "זה רצח בדם קר" • מחר: שביתה כללית בחברה הערבית • יו"ר רע"מ: "לא מאמין שאין תיעוד ממצלמות האבטחה" השר בן גביר: "מגבה את השוטרים"
חיים טוויל
י' ניסן התשפ"ג / 01.04.2023 20:09

מוחמד אלעסיבי, סטודנט לרפואה בן 26 מחורה, חוסל בליל שבת בידי שוטרים בעיר העתיקה בירושלים.

במשטרה טוענים, כי אלעסיבי עוכב לבדיקה, תקף שוטר, חטף ממנו את נשקו וירה.

משפחתו של אלעסיבי טוענת שהמשטרה משקרת, שבנם לא ניסה לבצע פיגוע ושהוא נקלע לוויכוח עם כוחות המשטרה. המשפחה דרשה מהמשטרה להציג תיעוד האירוע, שבוצע באזור מרושת מצלמות. מח”ש פתחה בבדיקה שגרתית של האירוע.

בעקבות טענות המשפחה, המשטרה פרסמה שתי הודעות הבהרה, בהן נאמר שאלעסיבי עוכב לתשאול על ידי השוטרים אחרי זמן סגירת הר הבית, בשלב מסוים הוא התנפל ותקף את אחד מהשוטרים שביקש ממנו לצאת וניסה לחטוף ממנו אקדח. הוא הצליח לחטוף את האקדח ולירות שני כדורים. בתגובה השוטרים ירו לעברו.

עוד אומרים במשטרה, כי מהחקירה עולה שהמחבל התחזק בתקופה האחרונה מאוד מבחינה דתית. בנוסף, מסיבה שאינה ברורה עדיין, אחד מהחשבונות שלו ברשתות החברתיות נמחק לאחר הפיגוע.

עוד אומרים במשטרה, כי בניגוד לפרסומים שהאזור מרושת – האירוע התרחש בחלקו הפנימי של שער השלשלת בעיר העתיקה, שאינו מתועד.

“כלל מצלמות האבטחה נבדקו במרחב, ולצערנו הפיגוע עצמו לא תועד במצלמות אבטחה או במצלמות הגוף של השוטרים, שבאותן שניות נאבקו במחבל ופעלו לנטרולו. כמו כן, הפיגוע לא התרחש בחלק החיצוני של שער השלשלת שאכן מתועד היטב, אלא דווקא בחלק הפנימי ובשטח מת”.

“לצערנו, נבחרי ציבור ואחרים שאינם בקיאים בפרטי האירוע מנסים להסית נגד המשטרה והשוטרים ברשתות החברתיות תוך, פרסום דיסאינפורמציה”, טענו במשטרה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב במוצ”ש: “מגבה את השוטרים בירושלים, ומחזק אותם. תגובתם המהירה של השוטרים מנעה פגיעה בחיי אדם ואני מברך ומחזק אותם”.

יו”ר רע”ם מנסור עבאס צייץ: “לא מאמין לגרסת המשטרה שאין תיעוד ממצלמות האבטחה. יש כאן ניסיון טיוח והסתרת האמת. לפני שהמשטרה תוציא את דיבתו של האזרח מוחמד אלעסיבי ותקרא לו מחבל, דורש לחקור מיידית ולפרסם את התיעוד המצולם של המקרה המצער של הריגתו של האזרח מוחמד אלעסיבי מחורה, סטודנט לרפואה שבא לקיים מצוות הרמדאן במסגד אלאקצא”.

ועדת המעקב העליונה של החברה הערבית החליטה על שביתה כללית מחר ברשויות הערביות.

מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי קיים הערב (מוצ”ש) הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל המערבי בירושלים, בהשתתפות מפקד מחוז ירושלים, מפקד מג״ב, ראש אג״מ, ראש אח״מ, רראש אגף סיף, קצינים נוספים ונציגי גופי הביטחון.

בהערכת המצב התייחס המפכ״ל לפיגוע הירי שהיה בלילה האחרון בשער השלשלת, במהלכו מחבל חטף נשק משוטר וביצע ירי לעבר השוטרים עד שנוטרל.

המפכ״ל: ״לאחר ששמעתי את מפקד המחוז ושנחשפתי לכל הנתונים לגבי האירוע, אין לי ספק שמדובר פה בפיגוע פח״ע. התמונה פה היא מאוד ברור, מדובר בפיגוע שבוצע נגד שוטרים שפעלו בשער של הר הבית, על מנת לאפשר את חופש פולחן ולשמור על הסדר ובטחון הציבור. האירוע עצמו נמצא בבדיקה של מח״ש ולא ניתן להתייחס לכל הפרטים.

אני מדגיש שמדובר בפיגוע. אנחנו מגבים גיבוי מלא את השוטרים והמפקדים שפעלו. אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאוד רגישה, שהמשטרה פרוסה בכל הארץ באופן נרחב ועובדת במתכונת מורחבת. עם כל זאת השוטרים זקופים ועושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר. אסור שהאירוע החריג הזה יעיב על המשך הרמדאן, ועל מאות האלפים שבאים לחגוג בירושלים. חייבים לשמור על מוכנות מבצעית ומתח מבצעי ואנחנו נמשיך לעבוד בצורה הכי מקצועית שאנחנו מכירים על מנת לאפשר את חופש פולחן הדת״.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר:

״בפתח הדברים ההערכה לשוטרים והלוחמים שפעלו בנחישות רבה, נטרלו את הפיגוע ומנעו פגיעה בחיי אדם נוספים. את הפיגוע שמענו מהחדר הזה מהחפ״ק, שמענו את הירי וצמצמנו מיד למקום. באותו הזמן הר הבית היה ריק ברחבות והשערים היו סגורים. בשלב זה מתקדם לעבר השוטרים שמוצבים בשלשלת חשוד, והשוטר מתשאל אותו. תוך כדי השיח המחבל מסתער לעבר השוטר, שנאבק בידיים חשופות אל מול המחבל. המחבל מצליח לשלוף את נשקו של השוטר ולירות לעבר שתי שוטרות מג״ב. השוטרים נאבקים בחשוד, מחזירים את הנשק ומנטרלים את המחבל. האזור הזה לא מכוסה (בתיעוד) בשטח כשהשער סגור.

יש מספר צירי עבודה שאנחנו מטפלים בהם גם בציר המבצעי, גם בציר החקירתי וגם בציר המודיעיני. אנחנו ממשיכים על פי התכנית לאפשר את חופש הפולחן לצד פעילות נחושה אל מול כל הפרת סדר״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכאורה
    02/04/2023 21:03
    לכאורה
  1. המשטרה טוענת. ימ”ר ירושלים הם שקרנים. ראינו את זה במחאות הפלג הירושלמי. מרביצים ומכחישים.