ההפגנות על הרפורמה, זיכוי זדורוב, והשפעתו של דרעי על נתניהו • צפו

הפרשנית שרי רוט השתתפה כפאנליסטית במהדורה המכזית של חדשות 14, בהגשת מגי טביב • "דרעי פשוט עזר לנתניהו לשמוע לקול הזה שבתוכו שאומר לו 'תהיה מבוגר אחראי', 'תהדוף את הלחצים מסביב'"
חרדים 10
י"א ניסן התשפ"ג / 02.04.2023 00:10

1.

מגי טביב (על רקע שירת “והעיקר לא לפחד כלל” והחיבוק אותו מרגיש כתב ערוץ 14 מוטי קסטל): שרי, אנחנו רואים את התומכים ברפורמה…

שרי רוט: סוף סוף ערוץ 14 לא מותקף!

מגי טביב: נכון, חייבים לציין זאת. כל זה קורה על רקע מאמצי ההידברות, איך מיישבים את זה?

שרי: על רקע חשדנות, על רקע האיבה ההדדית, על רקע הקרע בעם, השיסוי, אם את שואלת אותי? לא יודעת. נס שאני לא ראש ממשלה בעת הזאת. ואת יודעת מה? הייתי שמחה אילו הייתי יודעת מה בליבו של ראש הממשלה, כלומר, מה הוא רוצה, בעצם.

אני לא בטוחה שהתשובה לזה היא כל כך פשוטה, אני גם לא בטוחה שהוא רצה להמשיך את הרפורמה כמו שהיא. אני חושבת שהקרע בעם הפחיד אותו, ביידן, ארה”ב, כל מה שקרה פה. לדעתי, אם מישהו חושב שהוא גילה חולשה בזה שהוא קרא להידברות וכל הדבר הזה? אני חושבת, שזה מה שהוא רצה, כמבוגר אחראי שהבין שצריך לעשות פה קצת סדר.

הייתי בהפגנה ביום שני, מה זה הייתי? הלכתי עם זרם חברי כנסת, אילה בן גביר לידי, הגעתי להפגנה כעיתונאית, שאמורה להיות לא פה ולא שם, אובייקטיבית, אבל כשהגעתי לשם – זה חימם את ליבי. קריאות ‘קהל קדוש’ ו’מאמינים בני מאמינים’. זה ריגש אותי.

2.

משפט זדורוב הסתיים ביום חמישי בזיכוי, ועל רקע קריאות “עם ישראל חי” בהפגנת הימין…

מגי טביב: איך את מסבירה את כל ההתקוממות עכשיו, את הקולות שמגיעים מהפגנות הימין, דווקא עכשיו, בישורת הזו?

שרי: האמת? כשאני חושבת על משפט זדורוב ועל הקשר לרפורמה, אני חושבת על הפוליטיקאים שישבו על הגריל שנים, אפילו אביגדור ליברמן, לא ממחנה הימין, ישב על הגריל די הרבה זמן, זוכה בסוף; נתניהו שיושב בימים אלו על הגריל, דרעי ישב שם על הגריל, עדיין יושב ומחכה, כן חוק דרעי, לא חוק דרעי, הם יושבים על הגריל הרבה מאד זמן, משלמים מחירים רציניים מתוקף תפקידם, ובסוף אתה שואל את עצמך: האם ההרשעה היא אכן אמיתית, האם מי שיורשע אכן יורשע בצדק. זה די מביך ודי מטריד.

3.

מגי טביב: עד כמה גדולה מידת ההשפעה של דרעי על ביבי בכל מה שקשור לגלנט?

שרי: אני חושבת שנתניהו קודם כל קרוע בעצמו. בין מצביעי הליכוד שרוצים לראות אותו הולך ימינה, לכיוון בן גביר וסמוטריץ’, ובמקרה הזה לכיוון פיטורי גלנט,  לבין נתניהו המבוגר האחראי שלא רוצה את הדבר הזה.

דרעי, לדעתי, פשוט עזר לנתניהו לשמוע לקול הזה שבתוכו שאומר לו ‘תהיה מבוגר אחראי’, ‘תהדוף את הלחצים מסביב’. ואני חושבת שגם אלו שקראו לו ‘לך ימינה’ הבינו שמתוקף מה שקרה בשבוע הזה שאין לו ממש ברירה, ולכן הוא אומר להם ‘תקשיבו, אני רציתי’… הוא די ריצה אותם, דרעי פשוט עוזר לו לצאת מהפרשה באלגנטיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות