דרעי פורש בזעם מישיבות הקבינט? ש”ס: “הכתב בדה מלבו”

הפרשן שלום ירושלמי כתב בטורו באתר 'זמן ישראל', כי "דרעי מתוסכל ועצבני, מלא ביקורת על הממשלה שעזב, והרכב הקבינט, עם סמוטריץ' ובן-גביר בפרט, מדאיג אותו עד כדי חרדה קיומית" • "דרעי נלחם להשאיר את גלנט כשר הביטחון. אם זה לא יקרה, הקרע בינו ובין נתניהו רק יעמיק"
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשפ"ג / 31.03.2023 14:41

לשכתו של יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי,  הכחישה בצהרים (שישי) את הפרסום של הפרשן שלום ירושלמי באתר ‘זמן ישראל’.

“הפרסום אינו נכון”, נמסר מהלשכה. “הכתב בדה את הדברים מליבו ואף לא טרח לבקש תגובה”.

ירושלמי, המפרסם טורי פרשנות באתר ‘זמן ישראל’, כתב בטורו היום, כי אריה דרעי פורש מישיבות הקבינט כמשקיף.

“אריה דרעי עצבני. מתוסכל ועצבני”, כתב ירושלמי. “יש לו הרבה סיבות. השבוע החליט דרעי שהוא לא מגיע יותר לישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני. אחרי שבג”ץ הדיח למעשה את דרעי מהממשלה באמצע ינואר האחרון, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לפצות את דרעי ולהזמין אותו כמשקיף בקבינט.

“דרעי השתתף בשלוש ישיבות קבינט בלבד והחליט שהוא לא בא יותר. הוא לא מוצא שם את מקומו. המעמד שלו כמשקיף בלבד לא מוצא חן בעיניו. הוא לא בטוח בהשפעה שלו על ההרכב הקיצוני בקבינט.

“כאשר שרי הקבינט נדרשים להצביע, המשקיפים מתבקשים לצאת מחדר הדיונים. עבור דרעי שהיה בתחילת ינואר שר מרכזי בקבינט ובכלל, מי שיושב ליד ראש הממשלה, זה נראה קצת משפיל”.

לפי ירושלמי, “דרעי רוצה ששר הביטחון יואב גלנט יישאר בקבינט ובממשלה. מאז שהוקמה הממשלה הוא חושש מאד מהנוכחות המשפיעה של בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן-גביר במוקדי ההחלטות הביטחוניות. היום דרעי חרד מכך שראש הממשלה יממש את האיום שלו ויפטר את גלנט. במקרה כזה עלול לתפוס את תפקיד שר הביטחון מועמד נרפה ולא מנוסה, שיתפרק תחת מסע הלחצים האינסופי וכובד המשקל של השרים האחרים שעוסקים בביטחון הלאומי, בן-גביר וסמוטריץ'”.

ירושלמי מוסיף וכותב: “ביום רביעי בלילה הגיע גלנט לביתו החדש של דרעי בשכונת בית וגן בירושלים. הוא ישב שם כמעט כל הלילה. גלנט רוצה להישאר בביטחון, אבל נתניהו לא סולח. דרעי וגלנט דנו על דרכי התנצלות שונות שיכולות להפיס את דעתו של ראש הממשלה”. לדבריו, “דרעי לא יודע לומר היום אם גלנט אכן יישאר במשרד הביטחון”, אך “אם זה לא יקרה, הקרע בינו ובין ראש הממשלה רק יעמיק. דרעי ממילא כועס על נתניהו שלא הודיע לו על כוונתו לפטר את גלנט.

“הקדנציה הזו, להזכיר, התחילה בירח דבש מתמשך בין השניים. דרעי מונה לשר הפנים והבריאות, חבר בקבינט, ונחשב לשר הכי משפיע על ראש הממשלה. אז הגיעה החלטת בג”ץ ונתניהו נאלץ לפטר את דרעי. בשבוע האחרון ויתר דרעי גם על הסיכוי לחזור לממשלה באמצעות ‘חוק דרעי 2’, שטרם עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. עכשיו דרעי החליט גם לפרוש בזעם מהקבינט”.

ירושלמי כותב, כי “דרעי מלא ביקורת על הממשלה שעזב. כל תהליך חקיקת הרפורמה המשפטית נראה לו הזוי. הרכב הממשלה מדאיג אותו עד כדי חרדה קיומית. דרעי תומך במהלך ההידברות בבית הנשיא, אבל לא תולה בו הרבה תקוות. אם התהליך ייכשל, צריך מבחינתו לחשב מסלול מחדש ולהגיש את הרפורמה בצורה מתונה, שקולה ומוסברת יותר”.

ירושלמי מצטט את מקורבי דרעי: “לא נרוויח כלום אם כולם יצאו לרחובות. המדינה רק תתפרק. הדרך של יריב לוין נכשלה, זה ברור. במבחן התוצאה, איילת שקד הייתה הרבה יותר יעילה ממנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות