“מאה אלף יצאו להביע את זעקתם” בתל אביב: איילון נחסם • צפו

עשרות אלפי בני אדם השתתפו ב"צעדת החירות" של הימין בתל אביב - בתמיכה ברפורמה המשפטית • המפגינים פרצו אל נתיבי איילון - שנחסם לתנועה • לעומת הרס וחורבן של השמאל: שירים וריקודים • יאיר לפיד השתלח במפגיני הימין: רוצים לשחזר בישראל את ההתקפה על הקפיטול
חיים טוויל
ח' ניסן התשפ"ג / 30.03.2023 20:44

רבבות אנשי ימין הפגינו הערב (חמישי) בתל אביב בעד הרפורמה המשפטית.

המפגינים הניפו דגלי ישראל ושלטים שעליהם נכתב, בין היתר: “העם בחר רפורמה משפטית” ו”מיעוט השמאל לא יקבע”.

מאות  מפגינים התפצלו מהמחאה שממשיכה מול מוזיאון תל אביב, תוך קריאות “שיישרף לכם הכפר” – והצליחו לרדת לנתיבי איילון, שנחסם לשני הכיוונים.

בהמשך, אלפי מפגינים תומכי הרפורמה המשיכו לזרום לאיילון – שם התקיימו ריקודים.

לקראת השעה 22:00 – סיכמו  מארגני ‘צעדת החירות’ את האירוע וביקשו מהמפגינים לשוב לבתיהם ולפעול על פי הוראות המשטרה.

“אנו מודים למאה אלף האזרחים שיצאו להביע את זעקתם ולדרוש תיקון במערכת המשפט. נמשיך לצאת לרחובות עד שרצון העם בקלפי יתממש במציאות. לא נוותר ולא ניכנע לאיומים של אנרכיסטים וסרבנים. עם ישראל חי!

“אנו קוראים לאזרחים לשוב לבתים ולהישמע להוראות המשטרה. הצעדה הסתיימה ומודים לכוחות הביטחון מכל הלב על אבטחת האירוע”.

מיד אחר כך כביש איילון צפון נפתח לתנועה. כחצי שעה אחר כך,  גם כביש איילון דרום שנחסם נפתח לתנועה.

ההפגנה נפתחה בצעדה שיצאה מרחבת המוזיאון, דרך רחוב שאול המלך, מנחם בגין ועד לקריית הממשלה. מארגני האירוע טענו כי המשטרה עצרה אוטובוסים שהיו בדרכם עם מפגינים לתל אביב.

ביום ראשון היה כאן חורבן והצתות – ועכשיו ריקודים

בין הצועדים: שר התקשורת שלמה קרעי ושרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן, חברת הכנסת טלי גוטליב, ח”כ אלמוג כהן, ח”כ משה סעדה ופרופ’ טליה איינהורן חברת צוות המשא ומתן להידברות על הרפורמה מטעם הקואליציה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא למשטרה לנהוג במפגינים בעד הרפורמה, כפי שנהגה במוחים נגד הרפורמה. “ההפגנות הערב חשובות לדמוקרטיה, אך קורא לכלל המפגינים שלא להיגרר לאלימות ולא חלילה לפגיעה בשום גורם, לא מפגינים שמנגד ולא עיתונאים.

“מצופה גם מהמשטרה שתפעיל דין שווה ביחס לכלל המפגינים ואני סומך על המפכ”ל שינחה את השוטרים בהתאם למדיניות השר – יחס שווה לכולם”.

בהפגנת הימין קראו: “איילון לא שייך לאלפיון”

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד צפה בהפגנה והשתלח: “הפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, אבל מה שאנחנו רואים פה אינה מחאה – זו התקפה אלימה על הדמוקרטיה שמטרתה לשפוך דם, להפחיד את הציבור, להכות בתקשורת. הם רוצים לשחזר בישראל את ההתקפה על הקפיטול”.

לפיד, שתומכיו הפגינו בשבועות האחרונים באלימות קשה והיכו אנשי ימין, הוסיף: “המראות האלימים האלה מתחילים בהסתה שמוביל נתניהו נגד התקשורת וחופש הביטוי אבל הוא מאבד שליטה על המפגינים כמו שאיבד שליטה על ממשלתו. אני קורא למפגינים להימנע מכל אלימות, לתת לעיתונאים לבצע את תפקידם, ולהביע את מחאתם רק באמצעים דמוקרטים”.

צילום: Avshalom Sassoni, Erik Marmor/Flash90,  תקשורת נכונה ודוברות המשטרה
הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משילות
    31/03/2023 00:23
    דודיאן
  1. מחזירים את הכבוד

  2. מאיפה החוצפה של לפיד
    31/03/2023 01:08
    אוריאל
  3. הזוי!!!!! השמאל מתפרע ולפיד מגבה..הימין שר ולפיד תוקף..
    הוא כל כך רדוד שהוא לא רואה את הבעיה.

    לפיד זה הבור במנת משכל שאין למטה ממנו