ליכוד: רה”מ לא היה מעורב בשביתה • ארנון בר-דוד: “בדיה עיתונאית”

אחרי שיו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה אישר ש"הכול היה מסוכם" - מגיעות ההכחשות • הליכוד: רה"מ ורעייתו התנגדו לשביתה בשיחות טלפוניות ליו"ר ההסתדרות ורעייתו" • יו"ר ההסתדרות: "האגדה שנרקמה - טענה משוללת יסוד"
אריה ריבקינד
ח' ניסן התשפ"ג / 30.03.2023 16:46

יו”ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן אישר היום (חמישי) כי השביתה של ההסתדרות  הייתה מתואמת עם לשכת ראש הממשלה.

“בר דוד אמר לי: נודיע על שביתה של שעה, אחר כך ראש הממשלה יודיע שהוא עוצר את החקיקה”, סיפר עידן בשיחה עם ‘ישראל היום’. “בר דוד אמר שהכול מסוכם עם מי שצריך להיות מסוכם”.

ב’כאן חדשות’ דווח אמש כי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו הייתה במגעים עם מקורבים מאוד ליו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד בקשר לשביתה הכללית. לפי גורם בהסתדרות, רעיית ראש הממשלה הייתה מעוניינת “בהפעלת לחץ” מצד ההסתדרות שיאפשר להגיע להסכמות.

השבוע נחשף ב’כאן חדשות’ כי מלשכת ראש הממשלה קיימו קשר קרוב עם גורמים מטעם ההסתדרות לפני ואחרי ההצהרה על שביתה כללית במשק. לפי הדיווח, יועצו של נתניהו יונתן אוריך וגורמים נוספים טיפלו בנושא מטעם ראש הממשלה וקיימו שיחות לאורך היום כדי לתאם מהלכים עם ההסתדרות.

נתניהו עצמו, באופן חריג, התעלם מהשביתה החריגה במשק – ובהסתדרות מיהרו לברך אותו רגעים אחדים אחרי שעצר את הרפורמה.

בליכוד הגיבו אחר הצהרים  לטענות, לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה היו מעורבים בתיאום שביתת ההסתדרות.

בהודעה נאמר  “במענה לפניות כתבים”: “לא רק שראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה לא היו מעורבים בשביתה של ההסתדרות, הם התנגדו לה בתוקף והבהירו זאת ליו״ר ההסתדרות ולרעייתו בשיחות טלפוניות לאחר שהשביתה פרצה. הם אמרו שהשביתה היא טעות חמורה שפוגעת באזרחי ישראל ושהיא צריכה להיפסק מייד”.

יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס גם הוא למה שכינה “פרסומים שקריים מהימים האחרונים”,  לפיהם נטען שהשביתה במשק תוכננה ותואמה מול לשכת ראש הממשלה נתניהו.

בר-דוד אמר: “למעלה משלושה עשורים שאני מקדיש את חיי לשירות הציבור ומה שתמיד מנחה אותי בהחלטותיי היא טובת המדינה. תמיד הייתי ולנצח אשאר החייל מספר 1 של מדינת ישראל. ההחלטה שקיבלתי להשבתת המשק היא מהקשות שידעתי – ולו מתוך ההכרה בגודל האחריות שמונחת על כתפיי. זו הייתה השביתה הראשונה בתולדות המשק הישראלי שבה ניצבו לצד ההסתדרות ראשי המשק ומנהיגי המגזר העסקי.

“האגדה שנרקמה על כך שהשביתה תוכננה או תואמה מול לשכת ראש הממשלה היא טענה משוללת יסוד, בדיה עיתונאית שאין בינה לבין האמת מאומה. ההסתדרות תמשיך לעמוד כחומה בצורה למען החברה הישראלית, ותפעל בכל הערוצים שעומדים לרשותה נגד הקיטוב ולמען איחוי הקרעים בעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות