ארצות הברית החלה לפעול נגד דאעש: תקפה ליד בגדד

יוני גרין
|
כ"א אלול התשע"ד / 16.09.2014 09:14
בפעם הראשונה: מטוסים אמריקנים הפציצו מטרות של ארגון הטרור ליד בגדד: השמידו עמדה וכלי רכב • אתמול התכנסו מנהיגים מיותר מ-20 מדינות בפריז, כדי לדון באסטרטגיית הפעולה נגד ארגון המדינה האיסלאמית

גורמים אמריקנים אישרו הלילה (שלישי) כי ארצות הברית החלה בפעולה נרחבת נגד לוחמי דאעש, במסגרת המלחמה שהכריז בשבוע שעבר הנשיא ברק אובמה על ארגון הטרור.

מטוסי קרב של צבא ארצות הברית תקפו מטרות של הארגון בעיראק, לאחר שכוחות עיראקיים ביקשו סיוע בקרב מול לוחמי הטרור. המפקדה המרכזית של הצבא האמריקני פרסמה מאוחר יותר הודעה רשמית בה נאמר כי מדובר בצעד ראשון כחלק מהפעולה המורחבת.

עד כה תקפו האמריקנים מטרות של דאעש רק כדי להגן על אינטרסים אמריקניים או להציל את חייהם של פליטים.

דובר של משרד ההגנה האמריקאי אמר כי הופצצו מטרות של דאעש מדרום-מערב לבגדאד, וכן ליד הר סינג’ר, בצפון-מערב עיראק, שבו מצאו מקלט מאות פליטים יאזידים. עמדה של דאעש ליד בגדד – ממנה נורו יריות לעבר הכוחות העיראקיים, ושישה כלי-רכב של ארגון הטרור ליד הר סינג’ר – הושמדו.

אתמול התכנסו מנהיגים מיותר מ-20 מדינות בפריז, כדי לדון באסטרטגיית הפעולה נגד ארגון המדינה האיסלאמית. את הוועידה אירחו במשותף נשיא צרפת ונשיא עיראק, והשתתפו בה גם שר החוץ האמריקני, ג’ון קרי, שערך בימים האחרונים מסע דילוגים במזרח התיכון במאמץ לגבש קואליציה רחבה נגד דאעש.

כ-40 מדינות כבר הצטרפו לקואליציה, בהן 10 מדינות ערביות.

גם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, שהשתתף בכינוס בפריז, אמר כי רוסיה תתרום למאבק העולמי נגד דאעש.