פנחס עידן: תוקפים אותי? שביתת ההסתדרות סוכמה עם לשכת נתניהו

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה גילה: "ארנון אמר לי שנעשה ישיבה בעשר בבוקר ושעה אחר כך ראש הממשלה יודיע שהוא עוצר את החקיקה ונגמר הבלגן" • על האיומים להוציאו מהליכוד: "היום הבאתי עוד 750 מתפקדים חדשים. כולם חבר'ה שלי, וזה בנוסף ל-2500 שכבר יש לי"
חרדים 10
ח' ניסן התשפ"ג / 30.03.2023 13:42

פנחס עידן, יו”ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה, שולח מסר מאיים לחברי הכנסת מהליכוד שיוצאים נגדו, לאחר שהורה ביום שני על עצירת ההמראות במחאה נגד הרפורמה המשפטית – כשבשיחת טלפון אחת אמר: “תסגרו לי את כל ההמראות”.

עידן שמחזיק באלפי מתפקדים, לא מתרגש מהאיומים על הפסקת חברותו בליכוד.

בשיחה עם יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’ אומר עידן: “אני מופתע לטובה מהשרים הבכירים שלנו, הם תמכו בי, יש כאלה, במיוחד הח”כים החדשים שמחפשים תשומת לב. הם לא יודעים מה זה הליכוד, אני נולדתי בליכוד”.

עידן הוסיף:  “היום הבאתי עוד 750 מתפקדים חדשים. כולם חבר’ה שלי, וזה בנוסף ל-2500 מתפקדים שכבר יש לי. כולם מרשות שדות התעופה”.

על סגירת נתב”ג מספר עידן: “התקשר אליי יו”ר ההסתדרות ואמר אני עושה מסיבת עיתונאים, ‘אני רוצה שתשב לידי’, הוא אמר לי שנעשה את הישיבה בעשר בבוקר ושעה אחר כך ראש הממשלה יודיע שהוא עוצר את החקיקה ונגמר הבלגן”.

עם מי הוא סיכם את זה?

“הוא אמר שהכל מסוכם עם מי שצריך להיות מסוכם. שב-11 אנחנו אחרי הבלגן”.

איך הוא ידע?

“אל תשאל אותי שאלות”.

בר־דוד ולשכת ראש הממשלה היו מתואמים?

“כנראה. הוא מעולם לא הפתיע אותי. סמכתי עליו במאה אחוז”.

נתניהו הזמין את השביתה כדי שייראה שלוחצים עליו לעצור את החקיקה?

“אין לי מושג. כשראיתי שזה מתארך שחררנו טיסות. כל שעתיים וחצי שחררנו מטוסים, נכון שיש 25 טיסות שלא יצאו ויש טיסות שיצאו באיחור אבל כשיו”ר הסתדרות קורא לי לדגל אני חייב להופיע ולתת לו גיבוי מלא ולא לשבור שביתה”.

אתה ליכודניק. אתה נגד הרפורמה?

“אני בעד האמא של הרפורמה, אבל המדינה בערה, אם זה עוזר שיהיה שקט במדינה עד אחרי עצמאות – דיינו, אני לא מצטער על זה לרגע”.

ככה חושבים אנשי הליכוד?

“הבכירים שלנו שותקים, הם לא אוהבים לדבר. אני מבין אותם, אני לא מפחד מכלום, התמודדתי, נבחרתי ואין לי כוונה להתמודד שוב. לפעמים צריך לשבת ולעשות חושבים, היינו רגע לפני מלחמת אחים”.

מה אתה אומר לאזרחים שנתקעו בגללך?

“היו עיכובים רק של שעתיים וחצי – שלוש. כולם היו בדיוטי פרי, התפנקו, שתו קפה, הלכתי בין הנוסעים, הם קיבלו את זה בהבנה”.

מיררת לאזרחים את החיים.

“לא מיררנו להם את החיים”.

אתה מחזיק את הח”כים. כולם פוחדים ממך.

“לא מחזיק אף אחד. שלא יתמכו בי, לא צריך”.

אבל השביתה לא חוקית.

“לחסום כבישים זה חוקי? אני כפוף להסתדרות, אם אני שובר שביתה הוא יכול מרגע זה להעיף אותי. היו אצלי אמיר אוחנה ויריב לוין, הם אמרו ‘היינו צריכים לעשות מהלכים אחד אחד בשכל’. אמרתי להם למה אתם אומרים לי את זה במשרד? תגידו לראש הממשלה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות