“פוצצו את בעלי”: חב”דניק עבר לינץ’ מזעזע בהפגנת השמאל

אורית ויוסף, חסידי חב"ד שנקלעו עם רכבם להפגנת שמאל בת"א - עברו לינץ' קשה • אורית על רגעי האימה: "מישהו לקח את הדגל והכניס אותו לתוך הלחי שלו, ונתן לו אגרופים" • "אתה בחיים לא חושב שיעשו לך לינץ' בת"א" • המשטרה: "בעקבות מידע חדש שהתקבל, התיק נפתח מחדש"
חיים טוויל
ח' ניסן התשפ"ג / 30.03.2023 12:54

יוסף ואורית, חסידי חב”ד מחולון, נקלעו ביום ראשון האחרון עם רכבם להפגנת שמאל ברחוב קפלן בתל אביב – שם עברו לינץ’ קשה ומטלטל.

יוסף נפצע בפניו ונזקק לתפרים. הוא שוחרר ביום שני בצהריים מבית החולים איכילוב.

אשתו אורית שהייתה לצידו ברכב ברגעי האימה, שלחה מכתב כואב ודומע לאושיית הרשת ‘הצל’ יואב אליאסי, כדי לנסות ולהציף את האירוע לציבור.

בוידאו שפרסם ינון מגל בטוויטר, ניתן לראות את רגעי האימה והלינץ’. יש לציין שלצד הלינץ’ הקשה, נשמעות ברקע כמה קריאות “בלי אלימות”, ונראים גם  אזרחים שמונעים בגופם את הפגיעה בבעל ואישתו.

ינון מגל כתב בעקבות הלינץ’: “תוצאות הלינץ’ בנהג שנקלע להפגנה ברחוב קפלן ביום ראשון, ולא עצר מיד להוראות האספסוף. לא דיבר, לא קילל, לא אמר מילה. בשני בצהריים הוא שוחרר מאיכילוב לאחר שנתפר.”

בראיון שהעניקה היום (חמישי) לינון מגל ובן כספית ברדיו 103 סיפרה אורית: “לא ידענו שיש הפגנות, ההפגנה לא הייתה יזומה, היא הייתה ספונטנית. כשהגענו לשם ראינו ששמים את המחסומים, ראינו רכב שהצליח לעבור, ניסינו גם לעבור. איך שנכנסו שמאלה, זהו, כבר לא הייתה דרך חזרה – התחילו לצעוק עלינו וקיללו אותנו, אני ישר התחלתי לצרוח, הייתי היסטרית”.

היא הוסיפה: “בעלי ניסה לנסוע וראה שהכביש חסום ואין לאן לנסוע אז הוא עצר. איך שהוא עצר, כל האנשים סביבנו התחילו לנסות לנפץ את החלונות, כולם עמדו וצילמו ודפקו וקיללו – זה היה ממש לינץ”.

בהמשך סיפרה: “פוצצו את בעלי במכות, מישהו לקח את הדגל והכניס אותו לתוך הלחי שלו, במקביל אגרופים לתוך הפרצוף. אתה בחיים לא חושב שיעשו לך לינץ’ בתל אביב, אנשים נכנסו לכפרים ולא יצאו ככה”.

במכתב שכתבה לאושיית הרשת ‘הצל’, כתבה אורית על רגעי האימה: “ביום ראשון אני ובעלי היינו בתל אביב בביקור אצל הבן. נסענו לכיוון הבית, פנינו מאבן גבירול לקפלן לא ידענו שיש הפגנה. ההפגנה היתה ‘ספונטנית’ מה שאומר שלא היתה משטרה… הרכב לפנינו למזלו נסע ישר, כשפנינו שמאלה כבר לא היתה דרך חזרה.

כולם רצו, אלינו קיללו אותנו ודפקו על הרכב ופה התחיל הלינץ’. בעלי ניסה לנסוע ואז התחילו לרוץ אחרינו. בעלי עצר כי ראה שיש אנשים שלא מתכוונים לפנות את הדרך ואז כולם בקללות ניסו לנפץ את החלונות, אני רק צרחתי.

כל אחד שהסתכל עלינו הבין שאנחנו שם בטעות. אף אחד לא חשב שאנחנו זוג מפגעים. אנחנו שני חרדים, גבר ואישה. בעלי עם כיפה לובש שחור לבן וזקן, אני עם פאה וצורחת בפאניקה.

אבל הם לא עצרו, הם ניסו לנפץ את החלונות. כשבעלי יצא כדי להסביר הם פשוט פוצצו אותו עם אגרופים בפנים, בעיניים. אחד שם לו את הדגל בפנים, קרע לו את הלחי. הוא נאלץ לעבור תפרים, כולו דימם מכל מקום אפשרי. ואז הוא אמר לי: אני עומד לאבד הכרה ולא רואה בעין, היא מדממת קחי אותי לבית חולים.

בכיתי לכולם שם והתחננתי תנו לי לקחת אותו לבית חולים. בנוסף פתחו לנו את הרכב מאחורה ונכנסו גם כי המושבים היו למטה מכל כיוון וכל זה וכולם שם מסביב ממשיכים לצלם. כולם הוציאו פלאפונים מכל כיוון רישתו את המכונית כאילו אנחנו זוג אוייבים.

אם באמת היו חושבים שאנחנו לא בסדר היו מזמינים משטרה, אבל לא. הצילום שהגיע לרשת זה המכונית נוסעת אין מכות אין קללות אין לינץ אין כלום… ועוד רשמו “הזוג יצא ללא פגע”. הרסו לנו את החיים, יש לי ילד קטן בבית וילדה בת 19 שמאותו יום רק ברעידות.

בעלי גם בבית עדיין סובל מכאבים פיזיים ונפשיים, הרסו לנו את החיים. בסרטון רואים שמישהו צועק ‘תוציאו לו את המנוע’. פשוט רצה שהוא ידמם שם למוות.

על מה ולמה? יצאנו משם אחרי שבחור מההפגנה דיבר איתנו וניסה להרגיע ‘יהיה בסדר’. ואני ביקשתי ממנו שאני לא מסוגלת לנהוג אז הוא הקפיץ אותנו ורק אז הצלחתי להתקשר למשטרה שיבואו לחלץ אותנו משם.

הם אמרו שאין להם שוטרים לשלוח ואמרו שיגיעו לבית חולים לקחת עדות וגם לשם לא הגיעו. התקשרו אלי ואמרו שאין כח אדם ושנגיע עצמאית להגיש תלונה.

אני מאוד רוצה שהמשטרה תראה לכולם שאין הפקר וכל אחד יבוא על עונשו. אני מצפה שהמשטרה תעשה את העבודה שהיא יודעת לעשות ונגיע למי שצריך.

אני מקווה שלא יתייחסו אלינו כמו לאזרחים סוג ב’, זה יכול היה בקלות להסתיים חלילה במוות. בעלי דימם מהאוזניים, העיניים והראש וזה יכל להסתיים במוות.

אני דורשת צדק ויחס הוגן כמו שמגיע לכל אזרח במדינה.”

בעקבות הפוסט הוצפה הארשת במאות תגובות גינוי וזעזוע’. הנה כמה מהן: “עזבו רגע את העניין שאין מקום לאלימות בשום סיטואציה, אלא אם כן לשם הגנה עצמית. אם למופרעים האלה היה מושג מה זה חב”ד ואת הנתינה האינסופית שלהם לכל אדם ללא קשר לדעתו הפוליטית או רמת הדתיות שלו, הם היו מנשקים לזוג הזה את הרגליים!

“בושה בושה בושה!!!! מזעזע את הנשמה!!!”

“אוףף איזה עצב, מי היה מאמין שיגיע מצב כזה במדינה שיהודים ירצו לפגוע ביהודים.”

“רק רצו לחזור הביתה מביקור אצל הבן. איזה לינץ הם חטפו בגלל להקה של מפגינים שלא חושבים ומשטרה שלא ממש עשתה משהו כדי לעזור- אבל אם זה היה הפוך כל המשטרה הייתה על הרגליים וזה היה פותח כל מהדורת חדשות, כן גם במאדים. עצוב לי… פשוט עצוב”.

לאחר ששוחרר מבית החולים, יוסף התייצב למרות פציעתו, להגיש תלונה במשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאתר COL: “כל תלונה המתקבלת במשטרה ומעלה חשד לביצוע עבירה פלילית נבדקת ונחקרת ביחס לראיות הקיימות וכך גם במקרה זה. לאחר חקירה ובהתאם לתשתית הראייתית, הוחלט על סגירת התיק. בעקבות מידע חדש שהתקבל, נפתח התיק מחדש.

“נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת.”

 

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכלא את התוקפים
    30/03/2023 14:24
    דוד
  1. כן

  2. אני מתביישת שבעם היהודי יש אנשים כאלה.
    30/03/2023 14:32
    דניאל
  3. בושה וחרפה ולא נוסיף עוד מהכאב.

  4. זה פשוט לא נרמלי איך שהשמאל מתנהג הם ממש חיות אדם
    30/03/2023 21:12
    לא משנה
  5. גם כן אנשי אקדמיה “הומנים וליברלים” הם קראים לעצמם העיקר שמישהוא מעצבן אותם והאישיות האמיתית שלהם יוצאת לאור

    • קשקשן גזען   31/03/2023 10:54

      די לפלג ולשנוא

  6. משטרה של מנוולים
    30/03/2023 22:14
    אחד העם
  7. איזה אפסים המשטרה, בלי לחץ תקשורתי הבן אדם שקוף, אלא כמובן אם הוא אישיות חשובה כמו שופט, הוא איזה פרקליט מהשמאל כמובן, בושה. זה הפרצוף של המדינה.

  8. מי שעשה את זה צריך לעמוד לדין, זה אידיוט אחד או שניים, לא כל האנשים שם
    31/03/2023 10:53
    לא להכליל